روش‌های داشتن پوست شفاف

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
message نظر 0
روش‌های داشتن پوست شفاف

بدون شک پوست خوب و شفاف یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهایی به حساب می‌آید که بر زیبایی تاثیر دارد و یکی از اصلی‌ترین رکن‌های زیبایی نیز شناخته می‌شود. چنین موضوعی به انجام برخی کارها و استفاده از برخی ماسک‌ها نیاز دارد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با برخی از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف آشنا کنیم تا با انجام آن‌ها زیبایی خود را دو چندان کنید. پس اگر به دنبال پوست شفاف و درخشان هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

نکاتی که رعایت آن‌ها منجر به شفافیت و درخشانی پوست می‌شود.

رعایت برخی از اصول و نکات سبب می‌شود که پوست شما شفاف دیده شود و بر زیبایی شما بیفزاید. توجه داشته باشید که رعایت و انجام نکات، امکان دارد زمانی را از شما بگیرد، اما اگر پوستتان برایتان مهم است، توصیه می‌شود زمانی را برای چنین موضوعی در نظر بگیرید.


1. صورت خود را بشویید

یکی از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف را می‌توان شستشو صورت در نظر گرفت. توصیه می‌شود صورت خود را دو بار در روز با استفاده از شوینده مناسب پوست خود بشویید تا ذرات آلودگی از روی پوست شما به طور کامل زدوده شوند.

داشتن پوست شفاف

2. به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن آب نیز یکی دیگر از شیوه ‌های داشتن پوست شفاف به حساب می‌آید. 75% بدن انسان را آب تشکیل داده است و از همین جهت هر چه شما آب بیشتری بنوشید، پوست شفاف‌تری خواهید داشت، چرا که میزان آب مصرفی شما وظیفه آب‌رسانی پوست را انجام می‌دهد که هر چه این موضوع بهتر صورت گیرد، پوست شما شفاف و درخشان‌تر خواهد شد.


3. مصرف ویتامین A و E را فراموش نکنید

ویتامین‌های نام برده شده تاثیر بسزایی بر پوست شما دارند؛ برای مثال هویج یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین A به حساب می‌آید که می‌تواند روند پیر شدن پوست شما را به تاخیر بیندازد یا منابع ویتامین E نیز می‌توانند سبب شفافیت پوست شما شوند؛ بنابراین از هیچ یک از ویتامین‌های نام برده شده غافل نشوید.

ویتامسن های مناسب برای پوست

4. از تماس دست‌هایتان به صورتتان خودداری کنید

از تماس مداوم دست‌ها به صورت خود بپرهیزید، چرا که با انجام چنین کاری شما میزان آلودگی و چربی زیادی را به پوست وارد می‌کنید و این موضوع سبب می‌شود که پوست شما شفافیت و زیبایی خود را از دست دهد. همچنین توصیه می‌شود موهای سر خود را از صورتتان دور نگه‌دارید، چرا که روغن موهای شما سبب ایجاد لکه بر روی پوست صورت می‌شود.

اگر شما به تمام مواردی که نام بردیم توجه کنید، می‌توانید از پوست خود بهترین محافظت را داشته باشید و از ایجاد هر گونه مشکل جلوگیری کنید؛ اما در کنار این موارد، استفاده از برخی ماسک‌های گیاهی نیز به شما کمک می‌کنند تا پوست شفاف و درخشان‌تری داشته باشید.


5. ماسک آب برنج را فراموش نکنید

بدون شک از مزیت‌هایی که برنج برای پوست و مو به همراه دارد، آگاه هستید، اما یکی از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف را نیز می‌توان مربوط به این محصول در نظر گرفت. شما می‌توانید با استفاده از موادی چون برنج، آب، شیر، گلاب، عسل و کپسول ویتامین ای برای خود یک ماسک صورت تهیه کنید که مناسب برای شفاف کردن پوست صورت شما است.

برای تهیه چنین ماسکی، شما باید برنج و کمی آب را بر روی شعله کم گاز قرار دهید و اجازه دهید که برنج کمی نرم شود؛ سپس برنج نرم شده را با یک قاشق غذاخوری از شیر گرم و عسل ترکیب کنید و سپس ماده‌ی داخل کپسول ویتامین ای را نیز به آن اضافه کنید. همچنین توصیه می‌شود چند قطره گلاب نیز به این ترکیب اضافه کنید تا تاثیر مطلوب‌تری به دست آورید.

سپس مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را با استفاده از یک برس بر روی صورت خود بزنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت شما بماند. پیشنهاد می‌شود این ماسک را هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید.

ماسک برنج برای پوست

6. از روغن نارگیل غافل نشوید

استفاده از روغن نارگیل نیز از شیوه ‌های داشتن پوست شفاف به حساب می‌آید؛ به طوری که می‌توانید چند قطره روغن را بر روی پوست صورت خود بریزید و سپس پوست خود را ماساژ دهید. توصیه ما به شما این است که صورت خود را 30 ثانیه با استفاده از این روغن ماساژ دهید و سپس با استفاده از یک حوله گرم صورت خود را بپوشانید.

این کار سبب می‌شود منافذ پوست شما کاملا باز شود و تمام ناخالصی‌هایی که برای پوست وجود داشته از پوست خارج شوند. پس از 20 تا 30 ثانیه حوله را از روی صورت خود بردارید، اما پوستتان را نشویید و اجازه دهید روغن نارگیل روی پوست شما بماند تا نرمی، لطافت و شفاف شدن را به پوست ببخشد.


7. برای تقویت و سلامت پوست از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا خواص درمانی دارد و ممکن است رشد سلول های جدید را تحریک کند. همچنین بدون گرفتگی منافذ پوست را آرام و مرطوب می کند. استفاده از آلوئه ورا بعد از اینکه هر روز صورت خود را شستید ، ممکن است درخشش سالمی به پوست شما بخشد. حساسیت به آلوئه ورا ممکن است باشد. ابتدا آن را با مالیدن مقدار کمی بر بازو تست کنید و اگر در طی 24 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نشود ، باید از آن استفاده کنید.


8. زمان دوش خود را کوتاه کنید

بخار و گرما می توانند منافذ پوست را باز کرده و به شما در خلاص شدن از سموم کمک کنند. اما جاری شدن آب داغ بر روی پوست شما بیش از چند دقیقه در یک بار می تواند چربی را از پوست شما دور کند و پوست را خسته و کسل کننده نشان دهد. سعی کنید میزان تماس پوست خود با آب بسیار گرم را به حداقل برسانید. همچنین ممکن است برای بهبود گردش خون در نظر داشته باشید که درجه حرارت قسمت بعدی از دوش خود را کاهش دهید ، که این امر ممکن است ظاهر شما را خوش رنگ و جوان تر کند.


9. پروبیوتیک مصرف کنید

مکمل های پروبیوتیک ممکن است:

  • سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید
  • هضم خود را بهبود ببخشید
  • نفخ و التهاب را در دستگاه گوارش کاهش دهید

10. از دود سیگار خودداری کنید

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می دهید ، صورت خود را با انواع سموم شیمیایی می پوشانید. این استرس اکسیداتیو را در سلولهای پوستی شما افزایش می دهد و منجر به مرگ پوست قبل از پیری می شود.


11. سرکه سیب را نیز فراموش نکنید

اگر شما پوستی دارید که مستعد جوش و آکنه است و به سبب این موضوع لک‌های گوناگونی بر روی پوستتان ایجاد می‌شود و از زیبایی و شفاف بودن پوستتان می‌کاهد، ما به شما استفاده از سرکه سیب را پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید مقدار معینی از سرکه سیب را با مقداری آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از پنبه یا نوک انگشتان به صورت خود بزنید. البته لازم به ذکر است که امکان دارد پوست شما بعد از استفاده از این ترکیب خشک شود؛ از همین جهت باید از نرم و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

سرکه سیب برای پوست

12. معجزه ماسک عسل و لیمو

ترکیب عسل و لیمو را می‌توان یک ضدعفونی‌کننده قوی در نظر گرفت که تاثیر بالایی بر شفافیت پوست دارد؛ چرا که سبب از بین رفتن سلول و پوست‌های مرده پوست می‌شود. شما می‌توانید برای درست کردن یک ماسک با این دو ماده، از دو قاشق عسل و یک قاشق لیمو تازه استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود و پس از آنکه این اتفاق افتاد، صورت خود را با آب گرم بشویید. توصیه می‌شود این ماسک را یک روز در میان استفاده کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.


13. ماسک زردچوبه و ماست

زردچوبه با داشتن خواص ضدباکتری، از ادویه هایی است که می توانید از آن در ماسک های خود استفاده کنید. زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث روشن شدن پوست می شود. این ماده دارای کورکومین است که یک ماده ضد التهابی است و به از بین بردن ورم صورت نیز کمک می کند. زردچوبه رادیکالهای آزاد که به پوست آسیب می زنند را از بین می برد و باعث افزایش تولید کلاژن میشود که پوست را جوان و شاداب کرده و باعث جوان سازی پوست می شود.

نحوه استفاده از زردچوبه

حدود نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک فنجان آرد گرم مخلوط کنید. به اندازه کافی شیر یا آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یک خمیر صاف ایجاد شود. حالا، چند قطره گلاب اضافه کنید و دوباره آن را مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس ، با آب خنک بشویید.


ماسک‌های طبیعی و روغن‌های گیاهی گوناگون دیگری نیز وجود دارند که از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف به حساب می‌آیند؛ اما در این مقاله ما به برخی از آن‌ها اشاره داشتیم. شما می‌توانید با انجام اصول اولیه مراقبت‌های پوستی و استفاده از ماسک‌های اشاره شده، پوست شفاف و درخشانی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning