مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت

یکی از عواملی که در ظاهر افراد بسیار اهمیت دارد و تا حد زیادی تعیین کننده استایل فرد خواهد بود، مدل موی مناسب است.اگر فکر می‌کنید کوتاه کردن و فرم دادن موها با توجه به فرم صورت تنها مختص خانم‌ها است، سخت در اشتباه هستید. چون آقایان هم برای این که شیک‌تر، خوشتیپ‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند، باید فرم صورت خود را در کوتاه کردن و مدل زدن مو مد نظر قرار دهند. در ادامه مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت را بررسی می کنیم.


معرفی انواع فرم صورت

در کل، فرم‌های صورت خانم‌ها و آقایان خارج از مواردی که در زیر بیان شده است، نخواهد بود:

چگونه فرم صورت را تشخیص دهیم؟

برای این که خانم‌ها و آقایان متوجه شوند چه نوع فرم صورتی دارند، باید ابعاد بخش‌های مختلف صورت را با یکدیگر بسنجند. بهتر است نسبت فواصل چشم تا ابرو، فک تا پیشانی و غیره را در نظر بگیرید و آن‌ها را کنار هم بگذارید که در این حالت، به یک جمع‌بندی کلی خواهید رسید. بعد از این که فرم صورت را تشخیص دادید، می‌توانید به دنبال مدل موی مناسب بروید. در زیر، مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت را توضیح خواهیم داد.

9 مدل صورت

مدل مو برای صورت مستطیلی

برای کم شدن شکل کشیدگی صورت، فرم موی انتخابی باید به نحوی باشد که تیزی‌های فک و پیشانی را خنثی کند. کوتاهی جلوی موها تا روی استخوان زیر گونه و فر کردن موی جلوی سر می‌تواند راه حل خوبی به حساب آید.

مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت مستطیلی

مدل موی برای صورت مربعی

ویژگی‌های صورت مربعی پیشانی پهن، استخوان‌ پهنِ گونه و استخوانِ فک برجسته است. بنابراین برای بهترین انتخاب حتماً باید مدل کوتاهی که این ویژگی‌ها را ملایم‌تر ‌کند در نظر داشته باشید. برای مدل مویی که تکمیل کننده صورت استخوانی باشد، استایل فرق کج را در نظر بگیرید که فرم مربعی صورتتان را کمتر می‌کند.

موی بلند با لایه‌های کم نیز می‌تواند برایتان زیبا باشد و کمک کند تا کناره‌های صورتتان گرد به نظر بیاید. اگر از مدل موی کوتاه خوشتان می‌آید، مدل موی باب کوتاه و لایه لایه را در انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که به مدل مویتان چتری کج نیز اضافه کنید که توجه‌ها را از سمت استخوان فک به سمت استخوان‌های گونه‌ می‌ببرد.

مدل موی برای صورت مربعی

مدل مو برای صورت گلابی شکل

افراد با گونه و غبغب گوشتی در زمره افراد با فرم صورت گلابی شکل قرار می‌گیرند. خانم‌ها و آقایان با این فرم صورت، هیچ زاویه تیزی ندارند که نیاز باشد با ریختن مو آن را خنثی کنند.آن‌ها بهتر است مدل مویی را انتخاب کنند که نیمه پایینی صورت را تا حد ممکن لاغرتر نشان دهد. موهای بسیار کوتاه برای خانم‌ها و همچنین آقایان با این فرم صورت، گزینه پیشنهادی خوبی است. البته آقایان می‌توانند جهت تنوع بیشتر، موهای سر خود را بتراشند یا با مواد چرب‌کننده آن را به سر خود بچسبانند.


مدل مو برای صورت بیضی

خوش‌شانس‌ترین افراد، کسانی هستند که فرم صورت بیضی دارند. تمامی مدل موها برای این فرم صورت مناسب است و می‌توان کوتاهی کامل یا لایه لایه موهای بلند را بهترین پیشنهاد ممکن برای خانم‌ها دانست. همچنین، مدل موی پمپادور و کوییف گزینه مناسبی برای آقایان خواهد بود.

مدل مو برای صورت بیضی

مدل مو برای صورت گرد

صورت‌هایی که فرم گردی دارند معمولاً اندزه طول و عرض صورتشان یکسان و گونه‌هایی گرد و برجسته دارند. بنابراین مناسب‌ترین مدل مو ، مدل مویی است که به صورت زاویه و حالت می‌دهد. به طور خاص، موهای بلند لایه لایه و مدل موی پیکسی بهم ریخته به اینگونه صورت‌ها بیشتر می‌آید. اگر می‌خواهید مدل موی لایه لایه را انتخاب کنید، آن مدل بلندی را انتخاب کنید که لایه‌های خیره کننده آن جایی اطراف استخوان فک شروع شود.

شما می‌توانید چتری کج یا یک طرفه را به مدل مویتان اضافه کنید که بلندی آن تا چشمانتان باشد و کمک کند تا صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد. در نظر داشته باشید که آقایان با صورت‌های گرد یا به اصطلاح بیبی فیس، می‌توانند مدل موی فرق کج یا فرنج کراپ را انتخاب کنند. چون این مدل‌ها فرم جدیدی به صورت آن‌ها خواهد داد.

مدل مو برای صورت گرد

مدل مو برای صورت مثلثی

برای انتخاب مدل موی مناسب این فرم صورت‌ها باید دقت بیشتری کرد. بعضی از صورت‌ها مثلثی شکل و بعضی دیگر شبیه به مثلث برعکس هستند و این مورد باید در انتخاب مدل مو مد نظر قرار بگیرد. در صورت‌های مثلثی شکل، باید مدل مو به شکلی باشد که پهنای پیشانی را زیاد کند و کمی چانه را تیزتر نشان دهد. در مدل مثلث برعکس، عکس این موضوع دیده می‌شود و باید مدل مویی را انتخاب کرد که از پهنای پیشانی کم کند و متقابلا به پهنای چانه اضافه کند.

چتری، مدل موهای سرخپوستی، موهای شلوغ و غیره مناسب این فرم صورت خانم‌ها خواهد بود. مدل موی پمپادور، کوییف، فر، بلند، فاکس هوک و غیره می‌توانند بهترین انتخاب برای آقایان با فرم صورت مثلثی باشند.


مدل مو برای صورت قلبی شکل

اگر در مدل صورت قلبی صورت را به شکل افقی دو قسمت کنیم، قسمت بالا شامل پیشانی، گونه و خط ابرو می‌شود و نسبتا عریض است. قسمت پایین که شامل فک و چانه خواهد بود، باریک به نظر می‌رسد.مدل مویی برای این فرم صورت مناسب است که عرض پیشانی، خط ابرو و گونه را کم کند و فک و چانه را تو پر نشان دهد. موی بلند لایه لایه کوتاه شده یا لیر می‌تواند مدل موی پیشنهادی به خانم‌ها با این فرم صورت باشد. موهای چرب و به هم چسبیده، کوییف و فرینج می‌تواند گزینه خوبی برای آقایان صورت قلبی به حساب آید.

مدل مو برای صورت قلبی شکل

مدل مو برای صورت الماسی یا لوزی شکل

همان طور که از نام این فرم صورت‌ها مشخص است، شکلی شبیه به لوزی یا الماس دارند. یعنی قسمت پیشانی و چانه باریک و قسمت گونه‌ها از عرض بیشتری برخوردار است. پس خانم‌ها و آقایان با این فرم صورت باید مدل مویی را انتخاب کنند که کمی از عرض گونه‌ها بکاهد. مدل موی باب لیر مناسب خانم‌ها با فرم صورت الماسی و مدل موی فرق کج، پرحجم، شلوغ و فرینج زاویه‌ای مناسب آقایان خواهد بود.

مدل مو برای صورت الماسی یا لوزی شکل

مدل مو برای صورت دوکی شکل

در پایان به صورت‌های شبیه به مستطیلی اما کشیده‌تر می‌رسیم که پیشانی و چانه پهنای کمتر دارد و به اسم صورت دوکی شکل شناخته می‌شوند. به‌طور کلی مدل موهای مناسب برای افراد با صورت‌های مستطیلی به افراد با فرم صورت دوکی شکل نیز می‌آید.
خانم‌ها و آقایان با این فرم صورت باید سعی کنند تا کشیدگی فرم صورت را تا حد ممکن خنثی کنند و هرگز به فکر کوتاه کردن موهای دو طرف صورت نیافتند. سعی کنید با چنین فرم صورتی، هیچگاه موهای خود را در اطراف صورت نریزید. چون این کار از جذابیت چهره کم خواهد کرد.


سوالات متداول درباره ی مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning