روش‌های قطعی رفع ترک های پوستی

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
message نظر 0
روش های رفع ترک پوستی

پوست بزرگترین اندام بدن است و در صورت لزوم توانایی چشمگیری در انبساط و انقباض دارد. پوست حالت الاستیکی دارد اما در صورت کشش بیش از حد یا خیلی سریع ، بافت های نگهدارنده آن آسیب می بینند و می تواند منجر به ایجاد ترک های پوستی شود این علائم می تواند تقریباً در هر سنی و در هر نوع پوستی اتفاق بیوفتد اما غالبا در دوره رشد و تغییرات بدن مانند افزایش وزن، بلوغ و عضله سازی شدید رخ می دهد.

ترک‌های پوستی عموما با خط‌های راه‌راه و بلند خود را نشان می‌دهند که در ابتدا به رنگ قرمز است و با گذشت زمان به رنگ سفید یا نقره ای تبدیل می شود و ظاهر ناخوشایندی را برای بدن فرد ایجاد می‌کنند.

نکته‌ای که در رابطه با این ترک‌های پوستی وجود دارد، این است که سبب هیچ مشکل پوستی نمی‌شوند و حتی برخی از آن‌ها پس از گذشت دوران مشخصی نیز محو می‌شوند. البته هستند افرادی که تمایل دارند دوره‌ی بهبود زودتر سپری شود و ظاهر زیبای خود را بار دیگر به دست آورند. از همین جهت تصمیم داریم در این مقاله شما را با برخی شیوه‌های درمان ترک های پوستی آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی این موضوع را حل کنید.


معرفی برخی از روغن‌های گیاهی و روش های طبیعی برای درمان ترک های پوستی

شیوه و روش‌های گوناگونی وجود دارد که به فرد کمک می‌کنند تا مشکل ترک پوست را برطرف کنند. یکی از این شیوه و راه‌حل‌ها را می‌توان استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی در نظر گرفت. توجه داشته باشید که این شیوه و راه‌حل در مقایسه با دیگر شیوه‌ها موثرتر بوده است. از همین جهت تصمیم داریم ادامه‌ی این مقاله را به معرفی برخی از روغن‌های موثر بر درمان ترک پوست اختصاص دهیم.

آنچه در ادامه درباره روغن های گیاهی میخوانید.

درمان ترک های پوستی

روغن بادام تلخ

پیش از هر چیزی باید بدانید که میان بادامی که از آن استفاده خوراکی می‌شود و بادامی که از آن روغن گرفته می‌شود، تفاوت وجود دارد. بادامی که ما آن را به عنوان مغز می‌خوریم، بادام شیرین بوده و بادامی که از آن روغن گرفته می‌شود، بادام تلخ. در واقع باید گفت از بادام تلخ عصاره‌ای گرفته می‌شود و از عصاره گرفته‌شده در راستای کاربردهای بسیاری که دارد، استفاده می‌شود.

طبق تحقیقات و بررسی‌ها، محققان متوجه شدند که استفاده از روغن بادام تلخ برای درمان ترک پوست مناسب به نظر می‌رسد؛ تنها در این راستا آزمایشی را انجام دادند و آن این بود که برخی از افراد روغن بادام را بر روی ترک‌های پوست خود به همراه ماساژ مالش دادند و برخی‌ها این کار را بدون استفاده از ماساژ انجام دادند.

نتیجه‌ای که از این بررسی به دست آمد این بود که افراد دسته اول نتیجه‌ی مطلوب تری دریافت کرده‌اند و ترک‌های پوستی آن‌ها روند بهبودی را پشت سر گذاشته است.
البته لازم به ذکر است که استفاده از این روغن طبق اصول و قواعد انجام شود، چرا که ترکیب آن یک ترکیب سمی به نظر می‌رسد و اگر بیش‌ازاندازه و خارج از عرف مصرف شود، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

روغن آرگان

روغن آرگان با توجه به خواصی که برای آن در نظر گرفته شده است، یکی از روغن‌های مورد استفاده در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود. همچنین روغن آرگان به دلیل آنکه می‌تواند مانع از خشکی پوست شود، از ترک خوردن پوست در ابتدا جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد پوست شما ترک بخورد؛ اما اگر پوست شما دچار این مشکل شده است و سعی دارید شیوه‌ای برای درمان ترک پوست پیدا کنید، استفاده از این روغن را پیشنهاد می‌دهیم.

ترک های پوستی

روغن کندر

روغن کندر نیز یکی از انتخاب‌های مناسب برای درمان ترک پوست محسوب می‌شود، چرا که می‌تواند بافت پوست شما را به خوبی حفظ و بخش‌های آسیب دیده را ترمیم کند. این روغن حاوی فرولیک اسید و ویتامین‌های گوناگون است که به این روغن خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌دهد و زمانی که از آن استفاده می‌کنید به راحتی جذب پوست می‌شود. استفاده مکرر از این روغن سبب می‌شود که ترک‌ های پوست شما به مرور زمان بهتر شود.

روغن کرچک

روغن کرچک حاوی اسید ریسینلیدیک بوده و به عنوان یک عامل نرم‌کننده پوست شناخته می‌شود و اگر شما به دنبال یک راه‌حل برای درمان ترک پوست خود هستید، مصرف این روغن را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ چرا که می‌تواند روند درمان و التیام را سرعت بخشد و شما پس از مدتی به خوبی متوجه می‌شوید که ترک‌های پوست شما کم‌رنگ‌تر شده‌اند و از بین رفته‌اند. توصیه می‌شود هر شب قبل از خواب این روغن را گرم کنید و سپس 10 تا 15 دقیقه محل مورد نظر را با استفاده از این روغن ماساژ دهید.

روغن هسته انار

یکی دیگر روغن‌های گیاهی که خاصیت سفت کنندگی دارد و سبب می‌شود که ترک‌های پوست شما درمان شود، روغن هسته انار است. استفاده از این روغن سبب می‌شود که پوست شما خاصیت ارتجاعی و کشسان پیدا کند و به راحتی ترک ‌های پوست را برطرف کند.

روغن اسطوخودوس

طبق نتایجی که از تحقیق و بررسی بر روی روغن اسطوخودوس صورت گرفت، می‌توان به افزایش میزان کلاژن سازی اشاره کرد؛ بنابراین استفاده‌ی منظم از این روغن سبب می‌شود که پوست شما بافت جدید را بسازد و بافت‌های قدیمی که سبب ترک پوست شده‌اند از بین بروند. البته توصیه می‌شود پیش از استفاده از این روغن، آن را تست کنید و مطمئن شوید که برای شما و پوست بدنتان آلژی زا است یا خیر!

درمان خانگی ترک های پوستی

روغن نارگیل

اگر به روغن نارگیل خالص دسترسی دارید و مطمئن هستید که هیچ‌گونه ماده‌ی شیمیایی در آن به کار نرفته است، از آن برای درمان ترک پوست خود استفاده کنید. این روغن به سبب خاصیتی که بر کاهش طول روند درمان زخم‌ها و خاصیت نرم‌کنندگی که دارد، می‌تواند ترک ‌های پوست شما را نیز به خوبی درمان کند.

کره ی کاکائو

استفاده از این روغن برای درمان ترک های پوستی بسیار شایع است بهترین زمان استفاده از این روغن شب ها است به این صورت که قبل از خواب مقداری از این روغن را روی پوست به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست باقی بماند. روغن کره کاکائو در زمان بارداری به عنوان عامل بازدارنده عمل می کند و مانع ایجاد ترک پوستی می شود و بهتر است قبل از اینکه ترکی ایجاد شود تا پایان دوره بارداری از این روغن استفاده کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص شگفت انگیز و معجزه آسای بسیاری دارد و یکی از گیاهانی است که به بازسازی بافت پوست کمک می کند. برای استفاده آلوئه ورا برای درمان ترک های پوستی ژل تازه گیاه را تهیه کنید و آن را در قسمت های ترک خورده پوست ماساژ دهید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آبگرم بشویید و بعد از آن با روغن نارگیل ماساژ دهید برای گرفتن نتیجه بهتر این کار را تا یک ماه هر روز انجام دهید

ترکیب خیار و لیمو

با خاصیت خنک کنندگی باعث شادابی پوست و آب لیمو بخاطر اسیدهای طبیعی باعث بهبودی و کاهش جای زخم می شود برای این درمان آب لیمو ترش و خیار را به اندازه های مساوی مخلوط کرده و آن را در ناحیه مورد نظر ریخته و ماساژ دهید تا بخوبی جذاب شود و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و با مرطوب کننده پوست ناحیه را مرطوب و چرب نگه دارید .

اسکراب شکر

از شکر باعث تراش دادن پوست و میکرودرم می شود و حالت لایه بردار برای پوست دارد و پوست های آسیب دیده و مرده را پاک می کند و باعث شادابی و جوان سازی پوست می شود.

توجه داشته باشید که علاوه بر استفاده از روغن‌های گیاهی و روش ها خانگی شیوه و روش‌های دیگری نیز وجود دارد که منجر به درمان ترک پوست می‌شود. برای مثال می‌توان اشاره داشت به اقداماتی چون لیزر پالسی، میکرودرم ابریژن، انجام جراحی زیبایی و لیزر فرکشنال دی‌اکسید کربن.

هر یک از شیوه‌های نام برده شده به نوعی سبب بهبود و درمان ترک پوست می‌شوند. البته توجه داشته باشید که این شیوه‌ها علاوه بر مزیت و سرعتی که در روند بهبود می‌گذارند، ضررهایی را نیز به همراه دارند؛ برای مثال می‌توان به ضررهای ناشی از جراحی که شامل مواردی چون باقی ماندن جای زخم، درد و هزینه بیشتر می‌شود، اشاره داشت.

بنابراین با توجه به این اوصاف توصیه می‌شود که از شیوه و درمان‌های خانگی و روغن‌های گیاهی استفاده کنید. این راه‌حل امکان دارد زمان به نسبت زیادی از شما برای درمان بگیرد، اما کمترین عوارض را دارد. در آخر امیدواریم که اطلاعات مناسبی را خدمت شما عرض کرده باشیم و بتوانید از آن‌ها استفاده لازم را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning