آشنایی با انواع بافت مو

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
انواع بافت مو

بافتن موها از قدیم تا به امروز، به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. البته این روزها بافت‌های عجیب و در عین حال زیبایی به چشم می‌خورد که شاید انجام دادن آن‌ها در نگاه اول سخت باشد، اما در حقیقت این طور نیست. اگر کسی فوت‌ و فن یک بافت موی سر را بلد باشد، انجام دادن آن برای او کاری ندارد و چند دقیقه بیشتر زمان نخواهد گرفت.

در این مطلب قرار است شما را با انواع بافت مو آشنا کنیم و چگونگی بافتن هر مدل را به صورت مجزا آموزش دهیم. پس اگر به بافتن موها خود و اطرافیانتان علاقه دارید، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

آنچه در ادامه خواهید خواند.

1. بافت موی ساده

بدون شک همه با بافت موی ساده آشنا هستید. این بافت مو، آسان‌ترین بافت مویی است که وجود دارد و اغلب خانم‌ها آن را از بچگی یاد گرفته‌اند. در این نوع بافت، دسته‌ای از مو که قرار است بافته شود را به سه دسته کوچک‌تر تقسیم می‌کنید. از میان این سه دسته، لازم است ابتدا دسته اول روی وسطی قرار بگیرد و بعد از آن، دسته سوم روی دسته اول و وسط آورده شود. این کار همین طور ادامه پیدا می‌کند تا بافت به قسمت انتهایی مو برسد. در آخر با کش، روبان یا هر چیز دیگری می‌توانید انتهای آن را ببندید.

بافت موی ساده

2. بافت موی فرانسوی

بافت موی فرانسوی یکی از بافت‌های مورد علاقه خانم‌های جوان است. این بافت زمانی جلوه زیادی خواهد داشت که موهای رنگی داشته باشید.  البته این بافت روی موهای مشکی هم زیبایی خاص خود را خواهد داشت. بافت فرانسوی، از جلوی سر شروع می‌شود. برای این بافت، وسط جلوی سر را در نظر می‌گیرید و بعد از زدن هر بافت ساده، قسمتی مو از اطراف اضافه می‌کنید. این بافت را می توان تا پشت سر ادامه داد و باقیمانده موها را در صورتی که بلند است، به روش بافت ساده یا سه‌تایی متفاوت نشان دهید.

بافت موی فرانسوی

3. بافت آفریقایی

این نوع بافت که به بافت سنبلی هم معروف است، به شکلی انجام می‌شود که موها به کف سر بچسبد. البته این نوع بافت از بافتن دسته‌های نازک به وجود می‌آید و عموما کسانی که موهای وز و حجیمی دارند، به سراغ این نوع بافت می‌روند. خود فرد نمی‌تواند بافت آفریقایی را انجام دهد و باید آن را از آرایشگر بخواهبد. زیبایی این بافت به بلند بودن موها است. پس اگر موهای خیلی بلندی دارید، برای یک بار هم که شده این بافت را امتحان کنید.

بافت آفریقایی

4. بافت موی هلندی

بافتن موها به شیوه هلندی نسبتا آسان است و شبیه به بافت موی ساده خواهد بود. در این نوع بافت ابتدا باید موها از وسط به دو قسمت تقسیم شوند. بافت از جلوی سر با جدا کردن دسته نازکی آغاز می‌شود. البته این دسته باید خود شامل سه دسته نازک دیگر باشد.

حال بافتن به روش ساده را شروع می‌کنیم و بعد از هر بافتی، یک دسته به موها اضافه می‌کنیم.  بعد از این که بافت جلو تا پشت سر انجام شد، نوبت به بافتن ادامه موها می‌رسد که به همان روش ساده است. اگر می‌خواهید بافت شما ظاهر زیباتری داشته باشد، باید آن را شل و با فشار کمتری ببافید. ناگفته نماند که این نوع بافت شباهت زیادی با بافت فرانسوی دارد.

بافت موی هلندی

5. بافت موی دردلاک

این بافت مو نسبت به بافت موهای دیگر ظاهر عجیب‌تری دارد. در این بافت، دسته‌های موی رنگی، مهره‌های چوبی، نخ‌های براق و غیره استفاده می‌شود تا مو جلوه و زیبایی خاصی پیدا کند.
بافت موی dreadlock، بافت موی آسانی نیست و شخص قادر به انجام آن نخواهد بود. چون این بافت تا حدی زمان‌بر است، عموما آرایشگاه‌ها به منظور افزایش سرعت عمل خود، از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌کنند. در مقایسه با بافت‌های دیگر، عمر ماندگاری این بافت بالا است و اگر درست از آن نگهداری شود، حتی ماه‌ها سالم خواهد ماند.

بافت موی دردلاک

6. بافت موی تیغ ماهی

یکی از مدل‌های بافت مو که بافتن آن ساده است و همچنین بسیار شیک محسوب می‌شود، بافت موی تیغ ماهی نام دارد. در این بافت مو لازم است اول همه موها به دو دسته تقسیم شوند. حال قسمت نازکی از دسته سمت چپ جدا کنید و آن را به دسته سمت راست اضافه کنید. در مرحله دوم، باید قسمت نازکی از دسته راست جدا شود و به موهای سمت چپ اضافه شود. این کار باید تا انتهای مو ادامه پیدا کند و بهتر است در آخر با کش، روبان یا هر چیز دیگری محکم شود.

بافت موی تیغ ماهی

7. بافت موی تل

یکی از مدل‌های بافت مو که برای زیر شال و روسری هم مناسب است، بافت موی تل خواهد بود. در این نوع بافت مو باید بافتن را از یک طرف سر شروع کنیم. برای این که بافت مرتب‌تر شود، قبل از شروع بافتن، قسمت جلوی سر یعنی گوش تا گوش را از سایر موها جدا می‌کنیم.

از یک طرف دسته کوچکی مو جدا می‌کنیم و با هر سری بافتن، دسته‌ای مو به قسمت وسطی اضافه می‌کنیم. زمانی که بافت از یک طرف سر به طرف دیگر رسید، می‌توانیم بافتن مو را متوقف کنیم یا اگر موهای بلندی داریم، ادامه آن را بافت ساده بزنیم. اصول کلی این بافت شبیه به بافت فرانسوی است با این تفاوت که یک طرف را برای شروع بافت انتخاب می‌کنیم و از موهای دو طرف استفاده نخواهیم کرد.

بافت موی تل

8. بافت موی آبشاری

بافت موی آبشاری یکی از مدل های زیبای بافت موهای بلند است که در بین دختران جوان طرفداران زیادی دارد. شما به راحتی می‌توانید بافت موی آبشاری را در خانه بر روی مو‌هایتان انجام دهید و از آن لذت ببرید. مهمترین نکته در این بافت این است که در روند بافت هر بار که تکه‌ جدیدی از مو را به بافت اضافه می‌کنید باید انتهای رشته‌ موی قبلی را در زیر آن رها ‌کنید. می‌توانید پس از اتمام بافت رشته‌های رها شده مو را با استفاده از بابلیس بپیچید و به این بافت پیچ و تاب بیشتری بدهید.بافت موی آبشاری مناسب برای مو‌های لخت و صاف است و اگر مو‌ها رنگ شده باشند زیبایی آن بیشتر مشخص می‌شود.

بافت موی آبشاری

9. بافت مو پنج تایی

مو تاثیر زیادی بر روی زیبایی و جذابیت ظاهری خانم ها دارد به همین دلیل بهتر است انواع مدل های بافت مو را یاد بگیرید و به کمک آن ها تغییرات مثبتی را در ظاهر خود ایجاد کنید.در ادامه آموزش بافت مو پنج تایی را به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا موها را به ۵ قسمت مساوی تقسیم نمایید این مدل بافت شبیه بافت 3 تایی ساده است با این تفاوت که به جای سه مو را به 5 قسمت تقسیم می کنیم و می بافیم. اگر می خواهید بافت زیباتر و پهن‌تر نشان دادن شود آن را با دست به آرامی کمی بکشید تا دانه‌های بافت بیشتر از هم باز شوند و بافت بهتر نمایان شود.

بافت مو 5 تایی

10. بافت موی مکعبی

این بافت مو، بافت موی چهارتایی است و نسبتا سخت به نظر می‌آید. برای انجام این بافت لازم است از پشت سر قسمتی را جدا کنید و آن را به چهار دسته تقسیم کنید.برای شروع کردن بافت موی مکعبی چهارتایی لازم است ابتدا یک رشته از سمت راست را روی اولین رشته سمت چپ قرار دهید. حال رشته دوم مو از سمت راست، رشته اول به حساب می‌آید.

پس آن را در زیر رشته دوم از چپ که حال خودش رشته سوم است بگذارید. همین طور به بافتن مو از راست و چپ، رو و زیر ادامه دهید تا قسمتی را که جدا کرده‌اید کامل بافت بزنید. این نوع بافت روی موهایی که لایت، هایلایت و رنگ روشن دارند، زیبایی و جلوه خاصی خواهد داشت.


11. بافت نردبان

این روش بافتنی را می توان از چند طریق مختلف به دست آورد. برخی از گره های نردبانی رشته های مو را بین دو گره می بافند در حالی که دیگر گره های نردبانی رشته های مو را از یک طرف یک تار به یک طرف دیگر می بافند. اولی یک “نردبان مو” از نظر بصری ایجاد می کند که هر دو گره به عنوان ستون ها عمل می کنند و رشته های بافته شده به صورت پله ظاهر می شوند.

از روش بافت نردبان دوم بیشتر به عنوان روش بسته بندی مو استفاده می شود. به عنوان مثال، یک بافته نردبان ممکن است با بافتن تارهای مو از یک طرف گره، دم کشیدن مو را به دور موهای دم اسبی جمع شده بپیچد و سپس دوباره به طرف دیگر گره ببافد. این باعث ایجاد نوعی نردبان حلقه می شود.

بافت سر نردبانی

سوالات رایج در مورد بافت سر

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning