نکات مهم آرایش بر اساس فرم صورت

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
آرایش بر اساس فرم صورت

آرایش صورت به فعالیتی گفته می‌شود که فرد با استفاده از وسایل رنگی سعی در زیبا جلوه دادن اجزای چهره خود دارد. به طور کلی هدف از آرایش، تغییر چهره و زیباتر شدن است. آرایش مفهومی تجربی است که باید با آن احساس راحتی کنید نه این که باعث ایجاد حس ناخوشایندی به وجود آورد. اگر آرایش بر اساس فرم صورت انجام پذیرد خواهید دید که زیبایی شما چند برابر شده و از انجام آرایش خود رضایت کامل را دارید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از استفاده از وسایل آرایشی احساس کنید اجزای صورتتان هماهنگی ندارند و به جای زیباتر شدن، زیبایی خود را نیز از دست داده‌اید. ممکن است از خودتان سوال کنید که در استفاده از وسایل آرایشی چه اشتباهی داشتید؟ یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام آرایش در نظر بگیرید فرم کلی صورت است. بعد از شناخت و یادگیری آرایش بر اساس فرم صورت خود نتیجه ی بهتری از آرایش خود خواهید داشت.


فرم صورت در دنیای آرایشگری چه معنایی دارد؟

صورت هر فردی شکل خاص و منحصر به فردی دارد اما به‌طور کلی، آن را به چند دسته کلی تقسیم‌بندی می‌کنند. فرم صورت به معنی شکل قرارگیری استخوان‌های صورت و فاصله آن‌ها از یکدیگر است. نحوه قرارگیری استخوان چانه به نسبت استخوان گونه در فرم‌های مختلف متفاوت است. همچنین نسبت طول و عرض صورت در مشخص کردن این فرم موثر است.

شناخت فرم چهره به شما بیشترین کمک را در انتخاب مدل مو، مدل ابرو و مناسب‌ترین آرایش می‌کند. همچنین کمک خواهد کرد زمان استفاده از کانتور (برنز کننده)، هایلایتر (برجسته نشان دادن یک قسمت) رژگونه و دیگر مواد آرایشی خودتان را زیباتر نشان دهید. فراموش نکنید استفاده از وسایل آرایشی بدون توجه به فرم صورت و آرایش مناسب آن، تاثیرگذاری زیبایی شما را کمتر خواهد کرد.

شناخت فرم صورت

چگونه فرم صورت خود را بشناسیم؟

بهترین راه گرفتن یک عکس تمام رخ از صورت است. عکسی که در آن موها کنار زده شده‌اند و گردی صورت کاملا مشخص باشد. سپس یک کاغذ روغنی را روی عکس قرار دهید و استخوان چانه، فک، گونه، پیشانی و شقیقه‌ها را علامت بزنید و این نقاط را به هم وصل کنید. شکل هندسی به دست آمده، فرم چهره شما را نشان می‌دهد. ممکن است صورت شما فرم خاصی نداشته باشد و ترکیب دو شکل هندسی باشد. در ادامه، آرایش مناسب انواع فرم‌های صورت را توضیح می‌دهیم.

صورت قلبی

صورت‌های قلبی چانه نوک تیز، استخوان فک زاویه‌دار و پیشانی عریضی دارند. آرایش این صورت‌های دوست‌داشتنی آسان است. استخوان کناره‌های پیشانی (شقیقه‌ها) را به سمت پایین تا استخوان کناره گونه و نوک چانه را کانتور کنید تا در فرم صورت تعادل ایجاد شود. برای نتیجه بهتر ناحیه مثلثی زیر چشم‌ها و وسط پیشانی را هایلایت بزنید.

آرایش بر اساس فرم صورت

صورت مثلثی

این فرم چهره دقیقا نقطه مقابل فرم قلبی است. پهن بودن استخوان فک و ناحیه چانه باعث شده است عرض پیشانی به نسبت فک، کمتر به نظر آید. به دلیل زاویه‌دار بودن فک، کناره‌های صورت به سمت گونه و دو طرف چانه را کانتور بزنید. وسط پیشانی، روی گونه و وسط چانه را هایلایت کنید. ابروها را به سمت شقیقه‌ها بکشید.

آرایش براساس فرم صورت

صورت لوزی

اگر اندازه عرض گونه‌ها بیشتر از فک و پیشانی و اندازه پیشانی و چانه تقریبا یکسان باشند، فرم صورت لوزی است.در این فرم صورت برای کم کردن عرض گونه لازم است کنار گونه و بالای پیشانی و نوک چانه کانتور شود و روی گونه را هایلایت کنید.

صورت مربعی

طول و عرض صورت در این فرم تقریبا یکسان است. استخوان فک و گونه در یک راستا قرار دارند و فرم کلی صورت شبیه یک چهارگوشه است و زاویه آن‌ها در قسمت پیشانی و فک قرار می‌گیرد. برای تعدیل زاویه در صورت‌های مربعی،‌ قسمت کنارپیشانی تا شقیقه‌ها، زیر گونه‌ها و روی خط فک را کانتور بزنید. زیر چشم و وسط چانه را هایلایت کنید و روی گونه را با زدن رژگونه زیباتر کنید. همچنین ابروهای پرپشت و پهن با صورت مربعی هم‌خوانی زیبایی دارد. بهتر است در این مدل صورت لب‌ها را بزرگ و حجیم نکنید.

آرایش صورت مربعی

صورت مستطیلی

نوع دیگری از فرم صورت مستطیل است. این صورت‌ها شبیه به انواع مربعی هستند، با این تفاوت که طول صورت بیشتر از عرض آن است.نحوه آرایش این فرم شبیه به فرم مربعی است. بالای پیشانی تا کنار شقیقه‌ها، زیرگونه و خط فک را کانتور بزنید و زیر چشم، وسط پیشانی و چانه را هایلایت کنید. ابروهای انحنادار و کشیده مناسب افراد با این فرم چهره هستند.

آرایش براساس فرم صورت

صورت بیضی

صورت بیضی بهترین و زیباترین نوع صورت است. آرایش این فرم بسیار ساده است و اکثر مدل‌های آرایش روی چنین چهره‌ای زیبا هستند. در این نوع صورت اگر تمام بخش‌های آن را به شکل افقی به سه قسمت تقسیم کنید یعنی پیشانی تا زیر ابرو، زیر ابرو تا پایین لب‌ها و از لب‌ها تا انتهای چانه، تقریبا طول هر سه قسمت مساوی است.

البته طول پیشانی کمی بیشتر از چانه است. در این مدل صورت، قسمت میانی صورت عرض بیشتری دارد و فک و پیشانی تقریبا هم‌عرض هستند، البته عرض پیشانی کمی بیشتر است. ابروهای نازک و پهن مناسب این نوع چهره هستند و برای آرایش آن بهتر است دو طرف پیشانی و خط زیر گونه (از گوش تا وسط گونه) را کانتور بزنید. وسط چانه، پیشانی و زیر چشم را هایلایت کنید.

شناخت فرم صورت

صورت گرد

افراد زیادی صورت‌های گرد دارند که طول و عرض آن‌ها برابر است، اما اجزای صورت زاویه دار نیستند و همه باهم یک دایره را شکل می‌دهند. افراد با صورت گرد، معمولا صورت پر و چاقی دارند و برای این که صورت خود را کمی کشیده‌تر نشان دهند، بهتر است از اطراف پیشانی به سمت فک را کانتور بزنند و وسط پیشانی، چانه و مثلث زیر چشم را هایلایت کنند. ابروهای طاق‌دار و کشیده می‌توانند به کشیده‌تر شدن این مدل صورت کمک کند.

آرایش براساس فرم صورت

صورت کشیده

در صورت‌های کشیده، طول صورت دو برابر عرض آن است و زاویه‌ای دیده نمی‌شود. در این فرم بهتر است ابروها خیلی بلند و انحنادار نباشند. برای این که مقداری از کشیدگی این مدل صورت کم کنید، قسمت بالای پیشانی (زیر خط رویش مو) و زیر چانه را برنزه کنید و زیر گونه را نیز کانتور بزنید. همچنین ناحیه مثلثی زیر چشم را هایلایت کنید.

در پایان باید بگوییم صورت هر فردی شبیه به یک شکل هندسی است یا ممکن است ترکیب دو شکل هندسی باشد. شناخت فرم صورت و رعایت نکات آرایشی برای آن نوع خاص، به اصلاح اشکالات فرم کلی و زیباتر شدن افراد کمک می‌کند.

صورت کشیده

سوالات رایج در مورد آرایش بر اساس فرم صورت

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning