بهترین نوع ماسک مو چیست؟

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
بهترین ماسک مو

آنچه در مقاله ماسک مو خواهید خواند:

موهایتان خشک است؟ یا شاید هم موهای ضخیم و فر، یا برعکس موهایی نازک و بسیار صاف دارید. بعضی وقت‌ها موهای شما به یک چیزی احتیاج دارد تا بتواند آسیبی که به واسطه آرایش،اتو موی کراتینه ، تاخیر در اصلاح مو، یا آب و هوای بد دیده است را ترمیم کند. ماسک مو، یک نرم‌کننده عمیق است که کمک می‌کند آسیب موهای شما ترمیم شده و موهایتان دوباره سرحال و شاداب شود. آنها در مقایسه با نرم‌کننده‌های ساده مو، حاوی مواد مغذی بیشتری مانند روغن‌های طبیعی هستند که نه تنها می‌توانند به ترمیم آسیب‌ها کمک کنند، بلکه برای افزایش سلامت موهای سالم هم مفیدند.

اما لازم است بدانید که انواع موهای مختلف، ماسک‌های خاص خودشان را نیاز دارند، و شما نمی‌توانید هر ماسکی را بر روی هر نوع مویی استفاده کنید و نتایج مطلوبی را هم انتظار داشته باشید. این مطلب، راهنمایی برای شماست تا بتوانید بر اساس اینکه موهایتان چه خصوصیتی دارد، ماسک موی مناسبی را انتخاب کنید. در حقیقت ما در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که بهترین ماسک مو، برای نوع موی شما چیست.

ماسک مو

۱. موهای فر

افرادی که موهای فرفری دارند، معمولا بخاطر اینکه موهایشان همیشه نافرمان است، با مشکلاتی همچون شکستن موها یا وز شدن مواجهند. اگر در آب و هوای نامتعادلی مثل مناطق شرجی هم زندگی کنید که اوضاع برایتان بسیار بدتر خواهد بود. همچنین از آنجایی که موهای فر آمادگی این را دارند تا خشک شوند، بنابراین باید در انتخاب ماسک مو، اولویت را بگذارید روی اینکه ماسکتان آبرسان باشد، تا پس از استفاده از آن موهایتان همچنان حالت فنری، نرمی و بدون وز خودش را حفظ کند.

نکات مهم برای نگهداری از موهای فر
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

ماسک مو آووکادو برای موهای فرفری

  • 1 آووکادو رسیده
  • نیم فنجان شیر نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین

این ماسک یکی از مغذی ترین ماسک های مو برای موهای فر است که موهای شما را مرطوب می کند ، آنها را بازسازی می کند و از آنها در برابر آسیب های بعدی محافظت می کند. این ماسک خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می بخشد و موها را نرم ، صاف و قابل کنترل می کند.

برای تهیه این ماسک آووکادو را خوب له کنید. بهتر است آن را در مخلوط کن فرآوری کنید ، تا مطمئن شوید که کاملا له شده و نرم است. به این ترتیب ، بعداً شستن ماسک از موهایتان بسیار راحت تر خواهد بود. تمام مواد دیگر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. موهای خود را مرطوب کنید ، آب اضافی را بگیرید و ماسک مو را از ریشه تا نوک بزنید. آن را در موها و پوست سر خود ماساژ دهید و حدود 20 دقیقه به همین ترتیب بگذارید. سپس موهای خود را بشویید و نرم کننده بزنید.

محصول پیشنهادی وولند: سرم مو آواکادو


۲. موهای بلند

ماسک‌هایی که خیلی چرب یا غنی باشند، ممکن است وزن موهای شما را زیاد کند، بنابراین بهترین ماسک برای موهای بلند، ماسکی است که در عین قابلیت آبرسانی، سبک باشد. می‌توانید سراغ ماسک‌های oil-rich را بگیرید که در عین حالی که آبرسانند، وزن موهای شما را چند برابر نمی‌کنند. هفته‌ای یک بار از ماسک استفاده کنید، تا رشته موهایتان پر زرق و برق، سالم و تحت کنترل بماند.

محصول پیشنهادی وولند: ماسک مو شکلات تلخ


۳. موهای کوتاه

آنهایی که موهای کوتاهی دارند، موهایشان بیشتر سالم و پر طراوت بنظر می‌رسد. همین به تنهایی یکی از مهم‌ترین مزایای موهای کوتاه در مقایسه با موهای بلند است که اکثر اوقات نامرتب و آسیب دیده به نظر می‌آیند. اما باز هم همچنان موهای شما به مراقبت عاشقانه شما نیاز دارد، مخصوصا اگر موهای خودتان را دکلره یا رنگ کرده‌اید یا اینکه به صورت مستمر از سشوار و اتو مو احیا و… استفاده می‌کنید. برای موهای کوتاه باید به دنبال ماسک مویی باشید که سرشار از روغن‌های ضروری است و خاصیت هیدراتاسیون هم دارد.

ماسک مو

۴. موهای رنگ شده

اینکه ما می‌توانیم رنگ موهایمان را عوض کنیم، یکی از جدی‌ترین راه‌ها برای بیان شخصیت ما را رقم زده است. و از آنجایی که اغلب ما تا بحال حداقل یکی دو بار موهایمان را رنگ کرده‌ایم، باید متوجه شده باشید که فرایند رنگ کردن موها بسیار برای مو مضر و آسیب زننده است. بهرحال پس از رنگ شدن مو، برای اینکه مطمئن شوید موهایتان همچنان درخشان و جذاب باقی می‌ماند، باید از محصولات مراقبت از مویی استفاده کنید که کمک می‌کنند رنگ موهایتان دیرتر رنگ پریده شود، اما در عین حال به موها رطوبت‌رسانی هم می‌کنند. برای این منظور به دنبال ماسک موهایی باشید که اختصاصا برای موهای رنگ شده تولید شده است.

موهای رنگ شده

اگر رنگ کردن موها باعث از بین رفتن درخشندگی آنها شده است، می توانید از تخم مرغ های غنی از پروتئین استفاده کنید تا درخشش از دست رفته را به موهای خود بازگردانید. هم چنین اگر رنگ آمیزی مو باعث خشکی و وز شدن موهای شما شده است ، ماسک تخم مرغ می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر با این مسائل کنار بیایید. عسل بیش از 22 اسید آمینه ، 27 ماده معدنی و 5000 آنزیم دارد و برای حفظ رطوبت موهای شما عالی است. همچنین پر از آنتی اکسیدان است.

تخم مرغ و عسل را مخلوط کرده و یک ماسک طبیعی مو درست کنید تا به موهای شما زندگی دوباره بخشد. در اینجا یک دستور ساده ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده آورده شده است:

دو تخم مرغ را در یک کاسه بزنید تا سفیده و زرده تخم مرغ کاملا مخلوط شوند. اگر ترجیح می دهید فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید ، می توانید 4 زرده تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری عسل به مخلوط اضافه کنید و آنقدر بزنید تا کاملا مخلوط شود. روی موهای خود بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید

محصول پیشنهادی وولند: ماسک مو نسکافه


۵. موهای صاف

موهای صاف، زمانی بهترین ظاهر خودشان را دارند که نرم و درخشان بوده، و چرب نباشند. با وجود اینکه انتخاب ماسک مو خیلی به جنس موهای شما بستگی دارد، اما بعنوان یک قانون کلی، بهتر است روی پکیج محصولات به دنبال کلمات « coarse» یا «fine» بگردید. اگر موهایی صاف دارید، از خرید ماسک موهایی که دارای خاصیت نرم‌کنندگی عمیق هستند نهراسید!


۶. موهای خشک و آسیب دیده

آیا احساس می‌کنید که موهای لوسی دارید که به راحتی می‌شکند یا آسیب می‌بیند؟ این نشانه مهمی درباره این است که جنس موهای شما خشک است، یا اینکه آسیب دیده. این اتفاق هم معمولا زمانی می‌افتد که موهای شما، رطوبتی که باعث شادابی و طراوتش هست را از دست داده باشد. موهای شما برای اینکه به زیبایی طبیعی‌اش بازگردد، به هیدریشن جدی، عمیق و زیاد احتیاج دارد! یک گزینه خوب برای شما ماسک‌هایی است که برای استفاده در شب طراحی شده‌اند و می‌توانند از شب تا صبح هنگامی که در خواب به سر می‌برید، موهای شما را تغذیه کنند.

causes dry hair
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

ماسک موز و روغن زیتون برای موهای آسیب دیده :

موز موهای خشک ، آسیب دیده و خشک را آبرسانی و مرطوب می کند ، زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (مانند پتاسیم) است که می تواند مو را تقویت کرده و PH پوست سر را متعادل کند.روغن زیتون سرشار از چربی های سالم و ویتامین E است که می تواند مو را براق نشان دهد. همچنین مو را مرطوب کرده و آسیب هایی را که می تواند باعث شکستگی و موخوره شود بهبود می بخشد.

برای تهیه ماسک موی خانگی ، از یک موز رسیده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. موز را مخلوط یا له کنید تا به پوره ای نرم برسد. روغن زیتون را اضافه کرده و مخلوط را ادامه دهید. نتیجه باید یک ماسک خامه ای و کف باشد. قبل از حمام ، با انگشتان ماسک را در سر و موها بمالید. بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه موهایتان را بشویید.


۷. موهای ضخیم

اگر موهای ضخیمی دارید، احتمالا نباید ناراحت و نگران چیزی باشید. چرا که این سلامت موهای شما را می‌رساند که موهای پر پشت، ضخیم و شادابی دارید. تنها موردی که شاید برای شما مشکل آفریده باشد، بهم ریختگی، گره خوردن یا نافرمانی موهایتان است. برای اینکه این مشکل را حل کنید می‌توانید از ماسک‌هایی که خاصیت نرم‌کنندگی عمیق دارند استفاده کنید تا موهایتان را تحت کنترل در بیاورید.

بهترین ماسک مو

۸. موهای نازک

بر خلاف موارد قبلی، کسانی که موهای نازکی دارند باید از ماسک‌هایی که خاصیت نرم‌کنندگی عمیق دارند به هر قیمتی دوری کنند. چرا که موهای نازک شما، به سرعت چرب و کثیف جلوه می‌کند! باید انواع ماسک مویی که سبک است را انتخاب کنید تا بدون اینکه سر شما را چرب کند، به موهایتان درخشندگی، رطوبت و حجم بدهد.

ماسک رزماری:

رزماری به دلیل توانایی تحریک رشد مو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات نشان داده است که گزنه دارای اثرات مثبتی بر رگ های خونی می باشد و به رشد موهای جدید کمک کند. این ترکیب در واقع می تواند به ضخیم شدن مو کمک کرده و رشد موهای جدید را تقویت کند.

3/4 فنجان رزماری تازه و 1 فنجان چای گزنه و 1 فنجان آب جوش را باهم مخلوط کنید. مخلوط را برای مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شود. مخلوط را از صافی عبور داده و آن را روی موهای خود بریزید. اجازه دهید یک یا دو ساعت روی موهای شما باشد سپس موهای خود را با شامپوی مناسب بشوئید.

homemade hair mask
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

۹. موهای چرب

می‌دانیم، موهای چرب وحشتناک است! اما ناراحت نباشید، راه‌هایی برای کنار آمدن با موهای چرب هم وجود دارد. راهش این است که بجای تمرکز روی موها، به پوست سرتان توجه کنید. برای موهای چرب لازم است تا از محصولاتی استفاده کنید که اوضاع را کمی متعادل کنند. پس، از آنجایی که پوست سر شما بخاطر تولید چربی زیاد موها را هم چرب می‌کند، باید به دنبال ماسک مویی باشید که چربی موهایتان را تنظیم کند. همچنین از ماسک‌هایی که خاصیت نرم‌کنندگی عمیق دارند باید بپرهیزید، چرا که این ماسک‌ها می‌توانند منافذ پوست سرتان را مسدود کرده، و باعث شوند موهای شما حتی سنگین‌تر و چرب‌تر از قبلشان بنظر بیایند.

محصول پیشنهادی وولند: ماسک مو موهیتو

شما چه نوع مویی دارید و تابحال تجربه استفاده از چه نوع ماسکی برای موهایتان را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید بهترین نوع ماسک برای موهای شما چه نوع ماسکی است؟ لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات رایج برای انتخاب ماسک مو باتوجه به نوع مو

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning