تفاوت اساسی اتو موی کراتینه و اتو موی معمولی

websepanta
سیمین سیمینی
date_range خرداد ۲۴, ۱۴۰۰
message نظر 2
تفاوت اساسی اتو موی کراتینه و اتو موی معمولی

اکثر افرادی که موهای فر یا مجعد دارند، می‌خواهند موهای صاف و براق داشته باشند. به طور طبیعی در موی همه افراد کراتین که نوعی پروتئین طبیعی است، وجود دارد. هنگامی که این پروتئین آسیب ببیند، سلول‌های موجود زیر مو نیز سپر محافظتی خود را از دست داده و به آسانی آسیب پذیر، زبر یا شکننده می‌شوند. یک روش مناسب‌تر برای صافی موها «اتو موی کراتینه» است. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت اتو موی کراتینه و اتو موی معمولی هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.


کراتین تراپی چیست؟

یکی از جدیدترین روش‌هایی که برای احیای مجدد و ترمیم موهای آسیب دیده انجام می‌شود «کراتین تراپی» است. این روش درمانی باعث درخشندگی و براقی بیشتر موها می‌شود. کراتین تراپی حدوداً شش ماه ماندگار خواهد بود. در این روش، مو کاملاً تقویت و تغذیه می‌شود. این فرآیند باید در سالن‌های مجهز آرایشگاهی و توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. در این روش مواد کراتین را روی موها می‌گذارند و با یک اتو موی کراتینه یا معمولی موها را گرم می‌کنند تا مواد به خوبی جذب شود.

کراتین تراپی

تفاوت اتو موی کراتینه و اتو موی معمولی

مهم‌ترین تفاوت اتو موی کراتینه با معمولی «صفحات» آن است. در اتو موی کراتینه صفحات تیتانیوم یا سرامیک بوده و در آن‌ها مواد کراتینه وجود دارد. اگر شما یک بار از اتو موی کراتینه استفاده کنید برای چندین ماه موهای صاف و لختی خواهید داشت. این مواد در صفحات اتو موهای معمولی وجود ندارد.

افرادی که موهای حساس و نازک دارند باید از اتو موی معمولی با صفحات سرامیکی و افرادی که موهای پرپشت و ضخیم دارند باید از صفحات تیتانیومی استفاده کنند. جنس صفحات در اتو موی کراتینه اهمیت زیادی ندارد اما در صورتی که از صفحات تیتانیومی استفاده کنید سرعت گرم شدن دستگاهتان بیشتر می‌شود. صفحات تیتانیومی آلرژی‌زا نیستند. توزیع یکنواخت گرما در صفحات تیتانیومی باعث تنظیم و کنترل بهتر حرارت می‌شود.

اتو موهای معمولی دارای قفل خودکار دما بوده و از سوختگی موها جلوگیری می‌کنند در صورتی که اتو موهای کراتینه گاهی فاقد این ویژگی هستند. اگر فردی در استفاده از این مدل‌ها مهارت کافی نداشته باشد احتمالاً موهای خود یا اطرافیانش را می‌سوزاند. یکی از ویژگی‌های بارز اتو موی کراتینه «تشخیص رطوبت و عملکرد قفل» است. این قابلیت به تعادل رطوبت و تزریق پروتئین کمک زیادی می‌کند. محدوده دمایی یک اتو موی کراتینه خوب ۲۸۰ تا ۴۵۰ درجه فارنهایت است.

اتو موهایی که از فناوری یون بهره‌مند هستند از وز شدگی موها تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند. بهتر است اتو موی کراتینه سبک باشد و به راحتی در دست جا شود. این ویژگی هنگامی که شما برای یک بازه طولانی از اتو مو استفاده می‌کنید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه فواید استفاده از اتو موی کراتینه را معرفی خواهیم کرد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از اتو موی کراتینه

  • کراتینه برای هر نوع مویی مناسب است.
  • باعث تغذیه طولانی مدت مو و بهبود آن می‌شود.
  • بهترین راه برای رهایی از شر موهای آسیب دیده است.
  • از سلول‌های موجود در زیر رشته‌های مو محافظت می‌کند.
  • باعث براق شدن بیشتر موها می‌شود.
  • یک جایگزین کاربردی به جای کراتین درمانی است.
  • قابل استفاده در مصارف آرایشگاهی یا خانگی می‌باشد.
  • در وقت صرفه جویی زیادی می‌کند.

نکات مهمی که بعد از کراتینه با اتو مو باید رعایت کنید

  • بعد از انجام کراتینه مو باید از شامپوهایی که فاقد سولفات سدیم هستند، استفاده کنید. شامپو مخصوص موهای کراتینه یا شامپو بچه‌های فاقد سولفات بهترین گزینه هستند.
  • تا سه یا چهار روز بعد از انجام کراتینه نباید موهایتان را بشویید. اگر این مورد را رعایت نکنید کراتینه‌ها در موهای شما می‌بندد.
  • در اولین استحمام می‌توانید از ماسک موهای مخصوص کراتینه استفاده کنید تا به موهای خود شادابی بیشتری ببخشید.
  •  بعد از انجام کراتینه، موهای خود را دکلره یا رنگ نکنید.
  • کلر موجود در آب استخر برای موهای کراتینه مضر است. تا دو هفته یا یک ماه از رفتن به استخر خودداری کنید.
  • افرادی که به بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند، نباید کراتینه انجام دهند.
  • اگر کراتینه موها به روش‌های نادرستی انجام شود نتیجه آن به زودی از بین می‌رود.
  • بعد از اتمام کراتین موجود در صفحات اتو مو باید اتو موی جدیدی بخرید.
اتو مو کراتینه

مواردی که هنگام خرید اتو موی معمولی یا کراتینه اهمیت دارد

  • بودجه شما تعیین کننده نوع اتو مو خواهد بود.
  • معمولاً اتو موهای کراتینه که صفحات آن‌ها تیتانیومی است به دلیل راحت لیز خوردن و زودتر داغ شدن محبوبیت بیشتری دارند.
  • اتو موهای کراتینه که دارای نمایشگر دیجیتال هستند تغییرات گرما را بهتر نشان می‌دهند.
  • در خرید اتو موی کراتینه، مدل‌هایی را انتخاب کنید که قفل خودکار و تنظیم دما دارند. این قابلیت از آسیب دیدگی شدید موها جلوگیری می‌کند.
  • در انتخاب اتو موی معمولی ضخامت و بلندی موها تعیین کننده اندازه صفحه است. صفحات باریک برای موهای کوتاه و نازک مناسب بوده و صفحات پهن برای موهای بلند و پرپشت توصیه می‌شود.

بررسی انواع اتو موهای معمولی

اتو موی تیتانیومی

بهترین اتو مو برای مصارف آرایشگاهی و حرفه‌ای «مدل تیتانیومی» است. این جنس دارای استحکام بالایی بوده و وزن کمی دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های اتو موی تیتانیومی می‌توان به سرعت داغ شدن بالای اتو مو، رسانش گرمایی خوب و توزیع یکنواخت حرارت اشاره کرد. افرادی که موهای ضخیم و پرپشتی دارند بهتر است از این جنس برای لخت کردن موهای خود استفاده کنند.

اتو موی سرامیکی

این مدل برای افرادی که به تازگی کار با اتو مو را یاد گرفته‌اند مناسب است. اتو موی سرامیکی برای موهای ضخیم و پرپشت یا نازک و حساس کاربرد دارد. افرادی که به‌صورت روزانه از اتو مو استفاده می‌کنند برای جلوگیری از آسیب دیدگی شدید موهای خود می‌توانند جنس‌های سرامیکی را انتخاب کنند. احتمال سوختن موها در این مدل کم‌تر است.

اتو موی تورمالینی

وجه تمایز اتو موهای تورمالینی در مقایسه با سایر مدل‌ها «تولید طبیعی و بسیار بالای یون‌های منفی» است.‌ یون‌های منفی به حفظ رطوبت طبیعی مو و چربی آن کمک کرده و از وز شدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

تفاوت اتو موی کراتینه و اتو موی معمولی

سخن پایانی

اتو موهای کراتینه از دیگر مدل‌های اتو مو سریع‌تر گرم می‌شوند. اگر فرآیند داغ شدن صفحات کراتینه طول بکشد، یون‌های پروتئینی موجود در صفحات تبخیر شده و سرعت از بین رفتن پروتئین‌ها بیشتر می‌شود. اگر جنس اتو موی کراتینه شما خوب باشد حداکثر ۲۰ ثانیه گرم شدن آن طول می‌کشد.

2 پاسخ به “تفاوت اساسی اتو موی کراتینه و اتو موی معمولی”

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning