نکات مهمی که قبل و حین اتو مو باید رعایت کنیم

websepanta
سیمین سیمینی
date_range خرداد ۱۷, ۱۴۰۰
message نظر 1
نکات مهمی که قبل و حین اتو مو باید رعایت کنیم

اتو مو از روش‌های شناخته شده و قدیمی برای صاف، لخت و ابریشمی کردن موهاست. گرچه شیوه و لوازم اجرای آن همیشه یکسان نیست. این روش علاوه‌بر یک متد آرایشی، راهی برای خلاصی از زبری و ناصافی موها و براشینگ و شانه‌کشی آسان‌تر نیز هست. اما هدف هر چه باشد، رعایت نکات ظریف و دقیق برای نتیجه‌گیری بهتر و حفظ سلامت موها لازم است. در ادامه با بیان ۵ گام برای اتو کشی صحیح و سالم موها آسیب ناشی از این حرکت را به حدتقل می رسانیم با با حفظ سلامتی مو به موهای زیبا و صاف دست یابید.

انچه در ادامه خواهیم خواند.


چگونه موهای صاف را با اتو مو تجربه کنیم؟

موهای حالت‌دار از دیرباز بخشی از زیبایی و آرایش لاکچری بوده است. زمانی که صاف‌کننده‌های شیمیایی و کراتینه وجود نداشت و هنوز از لوازم مدرن آرایشگاهی مانند اتوهای برقی مو با تنظیمات دما نیز خبری نبود. زیبایی و خاص بودن همیشه مهم و دوست‌داشتنی بوده تا جایی‌که در خاطرات مادربزرگ‌ها حتی به ماجرای صاف کردن موها با اتوی لباس هم برمی‌خوریم! داستانی که همیشه پایان خوشی نداشت و گاهی با سوختن و آسیب زدن به موها تمام می‌شد.

استفاده طاقت‌فرسا از بیگودی و فرکننده‌هایی که ساعت‌ها و حتی در طول شب روی موها باقی می‌ماند هم از دیگر مشکلاتی بود که خانم‌ها برای داشتن موهای خوش‌حالت تحمل می‌کردند.
خوشبختانه آن روزهای سخت گذشته و امروزه لوازم کافی برای آرایش و صافی موها در کمترین زمان و بدون آسیب به آنها وجود دارد. در ادامه مطلب یکی از پرطرفدارترین وسایل آرایشی موجود برای این کار و شیوه استفاده از آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه بمانید.

نکات مهم هنگام اسفاده از اتو مو

اتو مو: معجزه موهای خوش حالت در چند دقیقه!

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به داشتن ظاهر آراسته و زیبایی چهره اهمیت می‌دهید، بی‌شک از نقش مهم موها در این مورد آگاهی دارید. هیچ چیز مانند موهای صاف و خوش حالت نمی‌تواند آرایش چهره را کامل و ایده‌آل کند.

اما گاهی فرصت کافی برای انجام شینیون یا عملیات شیمیایی صافی مو را نداریم. هم‌چنین ممکن است مایل باشیم بدون استفاده از مواد و به‌شکل موقتی موهای خود را فرم دهیم. در همه این موارد اتو مو وسیله مفید و کاربردی است. به‌شرط آنکه طرز صحیح استفاده از آن را بدانیم و نکات ایمنی برای حفظ سلامت موها و پیشگیری از سوختن آنها را بکار بگیریم. در ادامه به چند نکته برای حفظ سلامتی مو اشاره خواهیم کرد.


۵ گام برای اتو صحیح و سالم موها

۱- انتخاب اتوی مناسب:

شاید قبول این نکته که خرید اتوی نامناسب با تغییر نتیجه ما را مایوس می‌کند، قدری اغراق‌آمیز به نظر برسد. اما برای کسانی که دائم از این وسیله استفاده می‌کنند این موضوع کاملا روشن است. نوع اتو و داشتن مشخصات لازم در موهایی با جنس و ماهیت متفاوت با یکدیگر فرق داشته و ضخامت و برش مو در انتخاب اتوی مناسب به طور مستقیم اثر می‌گذارد. مواردی مانند شکل لبه، پهنای تیغه و سایز اتو نیز در کاربرد آن موثر بوده و باید به آنها توجه شود.

۲- آماده سازی مو جهت اتو:

بسیار مهم است که موهای خود را برای این کار آماده کرده باشید. هرگز با موهایی غرق چربی و آلودگی‌های محیطی، کار اتو کشیدن را آغاز نکنید. پس از شستشو و استفاده از نرم‌کننده مناسب، لازم است قبل از اتو موها به‌طور کامل توسط سشوار ملایم خشک شده باشند.

۳- تقسیم موها و شانه زدن:

دقت در انجام این مورد به‌ویژه برای کسانی که موهای پرپشت، ضخیم یا وز دارند بسیار مهم است. تقسیم موها به دسته‌های متعدد و در اندازه مناسب، نه کوچک و نه بزرگ، کار اتوکشی را دقیق‌تر و آسان‌تر کرده و نتیجه را به‌طرز باورنکردنی بهتر می‌کند.

به‌این منظور باید موها را به دسته‌هایی در ۳ لایه زیرین، میانی و رویی تقسیم کرده و هر دسته را با کلیپس مخصوص از سایر بخش‌ها جدا کنیم. همین‌طور استفاده از شانه به‌عنوان وسیله کمکی به‌خصوص هنگامی که از اتو برای صافی استفاده می‌کنیم بسیار مفید است.

۵ گام برای اتو کشی صحیح و سالم موها

۴- استفاده درست از اتو مو:

حتی اگر همه نکات را قبل و حین اتو کشیدن موها رعایت کنیم، استفاده غلط از این وسیله آرایشی می‌تواند ما را از بهترین نتیجه محروم کند. به این منظور باید پس از تقسیم‌بندی موها، کار را از لایه‌های زیرین شروع و پس از آن به‌ترتیب لایه میانی در آخر بالاترین ردیف موها را اتوکشی نماییم. بر هم زدن ترتیب لایه‌ها زحمات ما را هدر داده و نتیجه را ضعیف می‌کند.

لازم است هر دسته از مو از لای تیغه‌های اتو به‌آرامی و با ملایمت عبور داده شود. دمای مناسب و مدتی که مو در اتو قرار می‌گیرد مهم‌ترین عواملی هستند که ضمن سالم نگه داشتن تارهای مو، صافی یا حالت دلخواه را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌کنند.

۵- رعایت نکات مهم برای بهترین نتیجه:

بهتر است از تکرار متوالی اتوکشی روی یک دسته مو پرهیز کنید، اما اگر صافی دلخواه نتیجه نشد، می‌توان دمای اتو را با احتیاط اندکی بالاتر برد. بخاری که از روی موها هنگام اتو مو بلند می‌شود طبیعی است اما باید قبل از دود کردن موها کار را خاتمه دهید.
مواد اضافه مانند ماسک مو یا سرم مو نیز هنگام اتوکشی موها ایجاد دود و بخار می‌کنند که کاملا طبیعی است.

کاربردهای متفاوت اتو مو را در نظر داشته باشید: اتوکشی موها به‌منظورهای متفاوتی مانند صافی، فردار کردن، حجم دادن و غیره انجام می‌شود. لازم است قبل از کار دما، نوع تیغه اتو و مدت و شکل انجام کار را بدانید تا هم نتیجه بهتری بگیرید و هم از آسیب به موها جلوگیری کنید.

استفاده درست از اتو مو

چه دمایی برای اتو کشیدن موها مناسب است؟

جنس و ضخامت تارهای مو در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. بنابراین دمایی که این موها می‌توانند تا حالت گرفتن تحمل کنند نیز با هم فرق دارد. برای آنکه بتوان از آنها در برابر سوختگی محافظت کرده و در عین حال از مزایای اتو بیشترین استفاده را نیز ببریم، انتخاب دمای مناسب حین کار بسیار مهم است.
به‌طورکلی دمای انتخاب شده برای انواع موها به‌شرح زیر است:

  • موهای معمولی: تا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد
  • موهای نازک یا آسیب دیده: از ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه بسته به نوع و میزان آسیب
  • موهای ضخیم و وز: تا ۲۰۰درجه سانتی‌گراد

البته لازم است با گذشت زمان در این دما تجدید نظر کرده و درصورت لزوم در مورد آن با آرایشگر خود مشورت کنید. چون برای مثال موهای رنگ شده به‌مرور ضعیف‌تر شده و با دمای کمتر صاف یا حالت‌دار می‌شوند. در این صورت بالا بردن دمای اتو مو می‌تواند به سوختن و تخریب مو منجر شود.

دمای مناسب اتو مو

در پایان

موها از مهم‌ترین عناصر زیبایی هستند و رسیدگی و حالت‌دهی به آنها در نتایج بهتر آرایشی بسیار موثر است. کاربرد صحیح اتو مو برای فرم دادن و صافی مو از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش های موجود است.

برای این کار لازم است نکاتی را در حین اتو و قبل از آغاز به آن رعایت کنیم. هم چنین انتخاب مناسب اتو نسبت به نوع و فرم مو از دیگر نکاتی است که نباید فراموش شود.
برای داشتن موهایی سالم و زیبا بهتر است مراحل اتو را گام به گام و با روش درست طی کنید.

یک پاسخ به “نکات مهمی که قبل و حین اتو مو باید رعایت کنیم”

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning