بهترین ماسک های طبیعی برای سفید تر کردن پوست

websepanta
سیمین سیمینی
date_range خرداد ۱۰, ۱۴۰۰
message نظر 1
بهترین ماسک های طبیعی برای سفید تر کردن پوست

سفید کردن پوست صورت قسمتی از عملیات آرایش در برخی از سبک‌های مختلف آرایشی محسوب می‌شود. از بین بردن لکه‌ها، صافی، رفع خطوط ناخواسته و محو کک‌و مک از دیگر نتایج این کار به‌شمار می‌آیند. علاوه بر این موارد، سفید، روشن و درخشان کردن پوست نشانه باز کردن منافذ تنفسی سلول‌ها بوده و به سلامت آن کمک زیادی می‌کند. برای رسیدن به این نتیجه روش‌های مختلفی وجود دارد که از شیوه‌های خانگی و طبیعی تا استفاده از مواد شیمیایی گوناگون متغیر هستند. اما اغلب ترجیح بر کاربرد مواد طبیعی و سازگار و استفاده از ماسک های طبیعی سفید کننده پوست است.

پوست سفید، روشن و بدون لکه برای بسیاری از اصلی‌ترین نشانه‌های زیبایی محسوب می‌شود. صرف‌نظر از نژاد و تاثیرات ارثی، عوامل محیطی مانند جلوگیری از تابش نور مستقیم آفتاب، رعایت نکات بهداشتی و شستشوی مستمر با شوینده‌های ملایم هم در رنگ چهره و روشنی آن موثرند. روش‌هایی که برای سفید نمودن پوست از آنها استفاده می‌شود بسیار زیاد و متنوعند. از کاربرد مواد و ماسک‌های ساده و ترکیبی خانگی تا داروها و کرم‌های شیمیایی گوناگون در این مورد کاربرد دارند.

اما اطمینان از حفظ سلامتی پوست حین این عملیات آنقدر اهمیت دارد که نمی‌توان و نباید هر ترکیب ناشناخته‌ای را در این بخش مورد استفاده قرار داد. به‌ویژه هنگامی‌که این کار بر روی پوست صورت انجام شده و نتایج آن کاملا آشکار و در معرض دید است. خوشبختانه روش‌های خانگی و شناخته شده زیادی وجود دارد که به‌آسانی با مواد طبیعی قابل اجرا هستند. این مواد و روش کاربرد آنها طی سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته و آزمایش شده‌اند. در ادامه مطلب به مرور برخی از آنها می‌پردازیم که در قالب ماسک‌های روشن‌کننده برای سفید کردن پوست صورت کاربرد دارند.

ماسک سفید کننده ماست

روش های آسان و در دسترس برای روشن کردن پوست صورت!

ماسک‌های خانگی مختلفی که در سفیدی پوست موثرند. از میان آنها برخی ساده‌تر بوده و با چند ماده معمولی و در دسترس ساخته می‌شوند و بعضی،‌ از ترکیب چندین مورد متنوع و مختلف تهیه می‌شوند. اما در همه آنها شرط اصلی تازگی و اصالت مواد به‌کار رفته و بی‌ضرر بودن آنها برای سلامتی است. در ادامه مطلب به معرفی چندین نمونه از این ماسک‌های روشن‌کننده می‌پردازیم. با ما همراه بمانید.

1. ماسک سفید کننده ماست:

ماست ماده لبنی با طبع سرد است که حاوی اسید لاکتیک بوده و به‌تنهایی یا همراه با مواد دیگر از سفیدکننده‌های قدیمی به‌شمار می‌آید. از مالیدن ماست به صورت و شستشوی آن پس از چند دقیقه برای این هدف استفاده می‌شود. هم‌چنین از ترکیب ماست و آبلیمو و خمیر کردن آن با آرد جو دوسر ماده‌ای به‌دست می‌آید که فواید زیادی در سفید کردن پوست صورت دارد. جو دوسر دارای ویتامین‌های لازم برای پوست است. به‌علاوه این خمیر رطوبت موجود در پوست را تقویت کرده و به طراوت و کشسانی آن کمک می‌کند.

2. ماسک‌ مرکبات:

از خواص اسیدی و جذب ویتامین‌های گوناگون موجود در میوه‌ها نیز برای سفید کردن پوست صورت استفاده می‌شود. از جمله مي توان از آب مرکباتی مانند لیموترش و پرتقال به‌شکل ماسک استفاده کرد. برای این کار پنبه آغشته به آب میوه را به‌طور ملایم و دورانی روی پوست صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شسته و به‌ملایمت خشک کنید.

از ترکیب این ماده با نشاسته و زردچوبه نیز خمیر مناسبی برای این کار تهیه می‌شود. برای کاهش اسیدیته این مایعات عسل را نیز به این ماسک می‌افزایند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ فراوان و ویتامین C در این محلول عامل اصلی سفید شدن پوست است. عاملی که چربی و ذرات آلوده‌کننده را از عمق پوست خارج کرده و رنگدانه‌های مولد تیرگی را کاهش می‌دهد.

3. ماسک سفید کننده موز:

موز میوه‌ای خاص و دارای مزیت پاک‌کنندگی قوی است. ترکیب این میوه با عسل و چند قطره آبلیمو، خمیری تولید می‌کند که به سفید کردن پوست صورت کمک زیادی می‌کند. تکرار این ماسک برای ۲ تا ۳ بار در هفته علاوه بر ویتامینه کردن پوست، آن را سفید و پاکیزه می‌کند.

ماسک های طبیعی سفید کننده پوست

4. سیب زمینی، روشن کننده قوی:

ماسک سیب زمینی از دیگر مواردی است که به‌دلیل داشتن نشاسته و آب موجود در این ماده قدرت کافی برای پاکسازی و سفید نمودن پوست را دارد. سیب‌زمینی جنس خاص و نرمی دارد. ماساژ دادن پوست صورت با قطعات آن یا قرار دادن برش‌های نازک آن روی پوست برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بسیار مفید است. ۲ بار تکرار این ماسک در هفته تاثیرات آن را قوی‌تر کرده و به‌طور کامل نشان می‌دهد.

5. ماسک شیر و بادام:

پوست برای روشن و سفید ماندن نیاز به تقویت و حفظ رطوبت و چربی دارد. در هر دو این مواد در دو ماده چربی مفید و ویتامین موجود است. همه ما درباره خواص روغن بادام در تقویت و تامین نیاز سلول‌های پوست زیاد شنیده‌ایم. مزیت کاربرد ماسک ترکیبی از بادام آسیاب شده و شیر، سفید کردن پوست صورت و حفظ سلامت آن است. برای این نتیجه لازم است ماسک فوق را به‌مدت یک ربع ساعت یا کمی بیشتر روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

6. ماسک صورت خیار و گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عالی عمل می کند و به تسکین پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می کند. علاوه بر این، عوامل طبیعی آن به کاهش اندازه منافذ باز پوست و جلوگیری از چربی بیش از حد پوست کمک می کنند. علاوه بر این، درخشش طبیعی ای به پوست بی روح شما می بخشد.

آب خیار با از بین بردن لکه ها ، رنگدانه ها و جای زخم ها به عنوان یک درمان طبیعی مفید برای تقویت رنگ چهره عمل می کنند. این دارو همچنین یک داروی طبیعی و موثر برای کاهش سلولیت و تیرگی سیاهی زیر چشم است.

عناصر تشکیل دهنده ماسک :

  • 1 گوجه فرنگی کوچک
  • ½ خیار ، پوست کنده

طریقه مصرف : 

  •  گوجه فرنگی را به صورت خمیر یکدست له کنید.
  • نیمی از خیار را رنده کرده و خیار رنده شده را با رب گوجه مخلوط کنید.
  • آن را روی صورت تمیز خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
  • صورت خود را با آب و شوینده ملایم بشورید.

نکات مهم در هنگام استفاده از ماسک ها 

پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به نتایج بهتر در سفید کردن پوست صورت این نکات را هنگام استفاده از ماسک‌ها مراعات کنید:

  • حتما پیش از کاربرد هر نوع ماسک بر روی پوست صورت، آن را روی بخشی دیگر از پوست خود آزمایش کنید تا از آلرژی‌زا نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
  • همواره از مواد تازه برای تهیه ماسک استفاده کنید.
  • هنگام قرار دادن ماسک سفید کننده چشم‌ها را بسته و در حالت ریلکس و استراحت قرار بگیرید.
  • دور حلقه چشم‌ها از ماده ماسک نمالید.
  • در ماسک‌های خمیری برای تاثیر بهتر ماسک تا خشک شدن خمیر روی پوست صبر کنید، حتی اگر باعث شود به مدت زمان استفاده از ماسک افزوده شود.

سخن آخر

سفید کردن پوست صورت با زیبایی و طراوت آن نزدیکی زیادی دارد. پاک شدن از ذرات غبار و آلودگی و تازه و باطراوت کردن آن نیز از دیگر مزایای کاربرد ماسک‌های طبیعی سفید کننده است. برای تهیه این ماسک‌ها، استفاده از مواد طبیعی و خانگی راه حلی آسان و در دسترس است. کاربرد این ماسک‌ها علاوه بر سفیدی، سلامت و زیبایی را نیز به پوست هدیه می‌دهد. توصیه می‌شود از مواد تازه و اصل در تهیه این ماسک‌ها استفاده شود. هم‌چنین بهتر است قبل از کاربرد این مواد، با وجود تمام فوایدی که دارند از نبود حساسیت و آلرژی در آنها اطمینان یابیم.

یک پاسخ به “بهترین ماسک های طبیعی برای سفید تر کردن پوست”

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning