روغن آرگان را با چه روغن هایی میشود ترکیب کرد؟

websepanta
سیمین سیمینی
date_range خرداد ۳, ۱۴۰۰
message نظر 1
روغن آرگان را با چه روغن هایی میشود ترکیب کرد؟

روغن آرگان از مفیدترین مواد روغنی شناخته شده برای تقویت پوست و مو است. اما این تنها خاصیت این روغن معجزه‌گر نیست و خواص روغن آرگان و ترکیبات آن بسیار فراوان است. خواصی که برای علاقمندان به سلامتی پوست و مو بسیار آسان به دست می آید.

بدن انسان اعجاز بزرگ طبیعت است. مجموعه ای از اندام های پیچیده با طراحی هوشمندانه که در صورت اختلال در کار هر یک، مشکلاتی برای فرد پیش می آید. اما طبیعت به خوبی می داند چگونه از خود محافظت کند!
یکی از مثال های آشنا، مراقبتی است که با روغن های تقویتی از پوست و مو انجام مي گیرد. روغن آرگان از شناخته شده ترین این موارد است.

این ماده از گیاهی با همین نام که بومی کشور مراکش است به دست آمده و خواص بی نظیرش آنقدر زیاد است که بی شک در مطلب به این کوتاهی نمی گنجد. جالب تر اینکه از ترکیب آن با سایر روغن های مفید و طبیعی، باز هم بر دامنه این خواص افزوده می شود. در ادامه مطلب، به بررسی خواص روغن آرگان و ترکیبات آن می پردازیم. با ما همراه بمانید.

8 نکته طلایی از خواص روغن آرگان و ترکیبات آن!

از ترکیب آرگان با سایر روغن های مفید، علاوه بر خواص اصلی، مزیت های تازه و متفاوتی نیز به دست می آید که فواید متنوعی برای بدن به همراه دارند. در این بخش از مطلب به برخی از این ترکیبات و خواص مفید این روغن های ترکیبی برای پوست می پردازیم.

خواص روغن آرگان و ترکیبات آن

1. تقویت کننده قوی و بی نظیر

بخش زیادی از سلامت و زیبایی پوست به قوی و منسجم بودن آن مربوط می شود. برای این منظور بهتر است به جای کاربرد مواد شیمیایی ناآشنا و گاه مضر، از طبیعت کمک بگیریم. روغن های ترکیبی فرصت ویژه ای برای تقویت پوست بدون تحمل عوارض جانبی فراهم می کنند.

ترکیب روغن آرگان و روغن کدو تنبل یکی از این مواد است که تغییر کلی در ظاهر و بنیه پوست به وجود می آورد. وجود ویتامین های مختلف در این دو باعث تغذیه پوست شده و در مقابل عوامل مضر تاحد امکان مصون می کند.

2. پیشگیری از پیری زودرس پوست

روغن مونگونو ماده ای حاوی اسید چرب غیراشباع است. این ماده به طرز باورنکردنی در کاهش چین و چروک پوست و بازسازی سلول های آن موثر بوده و در ترکیب با روغن آرگان نیز همین خواص را با شدت بیشتری نشان می دهد. این ترکیب به مداوای جوش هم کمک زیادی می کند. هم چنین برای جوان و شاداب نگه داشتن سلول ها و پیشگیری از پیری زودرس پوست مصارف مفید زیادی دارد.

3. خواص مرطوب کنندگی

کاهش رطوبت پوست نخستین عامل پیری و بروز چین و چروک در پوست است. چهره افراد به دلیل قرار داشتن در برابر عوامل طبیعی بیش از سایر بخش ها در معرض این آسیب قرار دارد. برای پیشگیری از این مشکل می توان از ترکیب قوی و معجزه آسای روغن های آرگان و فندق استفاده نمود. البته دانه کدوتنبل نیز، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فوق العاده، در جوانسازی پوست بی نظیر بوده و در ترکیب با آرگان محلول تقویتی عالی به دست می دهد.

افزایش خواص با ترکیب روغن آرگان

4. طراوت و خوش رنگی پوست

هیچ چیز مانند یک پوست زیبا و خوشرنگ نمی تواند زیبایی را به نمایش بگذارد. متاسفانه گاه عوامل گوناگونی دست به هم داده و طراوت و خوشرنگی طبیعی پوست را از بین می برند. یکی از این عوامل، جوش هایی هستند که در اثر عملکرد ناقص متابولیسم بدن ظاهر شده و پوست را بدرنگ و کدر می کنند.

از ترکیب روغن های آرگان و ماکارو عصاره ای به دست می آید که مصرف اصولی و حساب شده آن در تنظیم هورمون های چربی ساز پوست بسیار خوب عمل می کند.
با برطرف شدن این جوش ها پوست بار دیگر زیبایی و طراوت اولیه خود را بازمی یابد. ریشه خشک و پودر شده این گیاه نیز در ترکیب با آرگان برای این منظور مفید است.

5. درمان انواع جوش، حساسیت های پوستی و آکنه

آرگان دارای آنتی اکسیدان های طبیعی زیادی است. این مواد به تنهایی و با تقویت سلول های پوست، کمک زیادی به رفع جوش و حساسیت ها می کنند. از طرفی روغن اسطوخودوس نیز با داشتن خواص ضداکسیدانی، مانع از سوختگی پوست در برابر اشعه مضر خورشید می شود. این ماده مانند تاثیر آنتی بیوتیک های شیمیایی عمل کرده و سطح و عمق پوست را از میکروب و باکتری پاک می کند. از ترکیب این دو روغن مفید، عصاره ای التیام بخش ساخته می شود که در پاکسازی و درخشان شدن پوست بی نظیر عمل می کند.

6. خواص درمانی و التیام زخم

پوست افراد مختلف در مقابله با زخم ها و هنگام التیام آنها واکنش متفاوتی از خود نشان می دهد. برخی مدت زیادی زخم و جوش را در پوست خود تحمل نمی کنند و خیلی زود از آن خلاص می شوند. در مقابل گروهی نیز به اصطلاح شور زخم بوده و بریدگی و جوش های آنها خیلی دیر ترمیم می شود.

از ترکیب روغن چای و روغن آرگان، ماده جالبی به دست می آید که به دلایل مختلف در التیام فوری زخم ها بسیار موثر است. این ماده مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و هرگونه عوارض پوستی حتی پسوریازیس را در کمترین زمان ممکن درمان می کند! جالب اینکه در مشکلات پوستی با منشا قارچی نیز می توان از این ماده کمک گرفت.

روغن آرگان را با چه روغن هایی می توان ترکیب کرد/ خواص روغن آرگان و ترکیبات آن

7. کرم ضدآفتاب طبیعی

اشعه خورشید در کنار فواید بی شمار، اثرات مضری نیز برای پوست دارد. به ویژه اگر به شکل مستقیم تابیده و سلول ها را هدف قرار دهد. برای گریز از این اثرات مضر، کافی است ترکیب روغن های آرگان و مونگونو را بر روی پوست مالیده و از خواص طبیعی آن بهره مند شوید. این ماده با ایجاد لایه محافظ از آفتاب سوختگی پیشگیری و رطوبت پوست را به بهترین شکل حفظ خواهد کرد.

8. روغن آرگان و تقویت بی نظیر موها!

ترکیب آرگان با روغن های مفید دیگر علاوه بر پوست، دارای خواص فوق العاده ای برای موها نیز هست. گرچه روغن گیاهانی مانند بابونه، زیتون و نارگیل به تنهایی نیز برای رشد و تقویت موها مفیدند، اما ترکیب این نوع روغن ها با یکدیگر اثرات بسیار بیشتری در این موارد دارد.

ماساژ پوست سر، ریشه و ساقه موها با این ترکیبات روغنی، آب را در کوتیکول مو حفظ و به سلامت آن کمک می کند. هم چنین مانع از دوشاخه شدن و ایجاد موخوره در انتهای موها می گردد.

کلام پایانی و ۱۰۰۱ معجزه روغن آرگان!

با تمام گفته ها و شنیده ها، خواص فراوان دیگری از بهبود جای نیش حشرات و درمان سوختگی تا رفع علائم اگزما و ترک های پوستی برای این ماده شناخته شده است.
بی شک بیان همه خواص این روغن مفید در مطلبی به این کوتاهی نمی گنجد، اما از اعجاز طبیعت همین بس که روغن آرگان در ترکیب با ده ها روغن مفید دیگر اثرات بی نظیری از خود نشان می دهد.

یک پاسخ به “روغن آرگان را با چه روغن هایی میشود ترکیب کرد؟”

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning