خواص شگفت انگیز ویتامین e موجود در روغن آرگان

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
message نظر 0
خواص شگفت انگیز ویتامین e

آنچه در این مقاله در مورد ویتامین e روغن آرگان خواهید خواند :

بدون شک تابه‌حال نام روغن آرگان را بارها شنیده‌اید و از فواید و خواص آن مطلع شده‌اید. یکی از موضوعاتی که در رابطه با این روغن وجود دارد و حائز اهمیت است را می‌توان سرشار بودن این روغن از ویتامین e و انواع اسیدهای چرب در نظر گرفت. ویتامین e یکی از ویتامین‌هایی محسوب می‌شود که نقش مهمی را در بدن ایفا می‌کند و می‌تواند نقش موثری در متابولیک بدن را داشته باشد. همچنین باید بدانید که این ویتامین بر سیستم ایمنی بدن و بافت‌های ملتهب، متابولیسم پروتئین، تولید هورمون، چسبندگی پلاکت‌ها و انتقال لیپوپروتئین‌ها نیز نقش دارد.

یکی از ویژگی‌هایی که برای این ویتامین یعنی ویتامین e وجود دارد، نقش اساسی آن بر بهبود زخم‌ها است. به‌طوری‌که اگر شما دچار سوختگی شده باشید و به دنبال آن زخم‌هایی بر روی پوست شما به وجود آمده، می‌توانید از روغن آرگان استفاده کنید و تاثیر معجزه‌آسا آن را ببینید.

تاثیر روغن آرگان

تاثیر ویتامین e روغن آرگان بر روی سوختگی

ویتامین e می‌تواند به‌خوبی زخم‌های شما را بهبود دهد و زخم‌های قدیمی را نیز ترمیم کند؛ اما شاید برای شما سوال پیش آید که روغن آرگان که حاوی ویتامین e است چه ویژگی دارد که سبب چنین موضوعی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ویتامین e می‌تواند از آزادسازی رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند و چون رادیکال‌های آزاد مانع بهبود و ترمیم می‌شوند؛ نبودشان بهتر خواهد بود، چرا که سبب می‌شود روند درمان با سرعت بیشتری سپری شود و تاثیر بهتری را از آن مشاهده کنید.

روغن آرگان حاوی ویتامین e تاثیر بالایی در ترمیم زخم‌های سوختگی نیز دارد و زمانی که شما روغن آرگان خالص را بر روی پوست آسیب‌دیده می‌زنید، این روغن به راحتی به لایه میانی پوست شما نفوذ می‌کند و ویتامین e موجود در آن به ترمیم بافت آسیب‌دیده می‌پردازد؛ توجه داشته باشید که استفاده از این روغن هیچ‌گونه چربی اضافه و ناخوشایندی را برای پوست شما ایجاد نمی‌کند و می‌توانید در صورت بروز مشکلی چون سوختگی از آن استفاده کنید. باید متذکر شد که ویتامین e این روغن را به یک‌ترمیم کننده عالی تبدیل کرده است و شما می‌توانید از آن با خیال راحت استفاده کنید و مطمئن باشید که نتیجه دلخواه خود را می‌گیرید.

تا به اینجا اشاره داشتیم که روغن آرگان می‌تواند به سبب ویتامین e که در ساختار خود دارد، سبب بهبود و التیام زخم شود. البته توجه داشته باشید که شما برای دیدن نتیجه بهتر می‌توانید از دیگر کرم‌ها و لوسیون ها نیز استفاده کنید تا روند درمان بهتر سپری شود.

شما می‌توانید از روغن آرگان به صورت مستقیم بر روی زخم و محل سوختگی بزنید؛ این نوع از استفاده هیچ مشکلی را برای شما پیش نخواهد آورد، بلکه سبب می‌شود پوست آسیب‌دیده شما به سرعت التیام پیدا کند. باید متذکر شد که روند درمان و بهبود با استفاده از روغن آرگان ناباورانه است و پس‌از آنکه نتیجه کار را مشاهده کردید به قدرت این روغن پی خواهید برد.

ویتامین e روغن آرگان

روغن آرگان حاوی ویتامین e موثر در درمان عفونت پوستی

روغن آرگان نیز همانند دیگر روغن‌های گیاهی خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و آنتی باکتریالی دارد و می‌تواند با چنین ویژگی سبب درمان عفونت‌های پوستی شود و ازآنجایی‌که بسیاری از سوختگی‌ها با عفونت همراه هستند، استفاده از این روغن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید به مدت دو الی سه روز از این روغن استفاده کنید تا خیالتان از بابت عفونت نکردن زخم و جاهای سوختگی راحت شود.

تا به اینجا متن با ویژگی و خاصیت‌های روغن آرگان آشنا شدید و متوجه شدید که ویتامین e به‌کاررفته در این روغن، تاثیر بالایی در ترمیم و بهبود جاهای زخم به‌ویژه آثار به‌جامانده از سوختگی دارد؛ اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و آرگان خاصیت‌های بسیار دیگری بر پوست و حتی مو نیز دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود و سبب می‌شود که شما در استفاده از این روغن مصمم‌تر شوید.


برطرف کردن اختلالات پوستی با استفاده از روغن آرگان

از دیگر ویژگی‌ها و کاربردهایی که می‌توان برای روغن آرگان در نظر گرفت، می‌توان به تاثیر آن بر اختلالات پوستی چون اگزما، التهاب‌های پوستی، پسوریازیس، تاول‌های پوستی و … اشاره داشت. لازم به ذکر است که این ویژگی به سبب ویتامین e موجود در آن به نظر می‌رسد و سبب می‌شود که این روغن خاصیت ضدالتهابی داشته باشد و بیماری و اختلال‌های پوستی را برطرف کند.


مانع از ایجاد چین‌وچروک پوستی

از دیگر خاصیت‌های این روغن می‌توان به خاصیت ضد چروک بودن آن اشاره داشت. استفاده از روغن آرگان به شما این امکان را می‌دهد که پوستی صاف و بدون چین‌وچروک داشته باشید. پس توصیه می‌شود استفاده از این روغن را در راستای کار خود قرار دهید تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

تاثیر روغن آرگان روی چین و چروک

 

از خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن آرگان غافل نشوید

روغن آرگان به سبب داشتن ترکیباتی چون کاروتن، اسکوالن، فنولیک و توکوفرول یک مرطوب‌کننده عالی به نظر می‌رسد که می‌تواند به شما کمک بسزایی داشته باشد و پوست شما را به‌خوبی آب‌رسانی کند. توجه داشته باشید چنین مرطوب‌کننده‌ای علاوه بر آنکه پوست شما را مرطوب می‌کند، سبب کلاژن سازی برای پوست نیز می‌شود و پس از مدتی متوجه می‌شوید که پوست شما نسبت به قبل سفت و کشیده‌تر شده است که این موضوع بر زیبایی شما تاثیر خواهد داشت.


از روغن آرگان به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه UV یکی از اشعه‌های مضر برای پوست به حساب می‌آید؛ بنابراین باید به دنبال راه‌هایی بود که ضررهای این اشعه را خنثی کرد. یکی از این راه‌ها را می‌توان استفاده از روغن آرگان در نظر گرفت. این روغن با توجه به ترکیب فوق‌العاده‌ای که دارد از مشکلاتی چون پیری زودرس، آفتاب‌سوختگی و … جلوگیری می‌کند.

 روغن آرگان به عنوان ضد آفتاب

تاثیر بر زیبایی مو

روغن آرگان حاوی ویتامین e، امگا 3 و امگا 9 است و به همین سبب می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده باشد. این روغن می‌تواند موهای آسیب‌دیده شما را ترمیم و لطافت بخشد؛ بنابراین از آن غافل نشوید و به‌طور مرتب از آن استفاده کنید تا تاثیر فوق‌العاده این روغن را به چشم ببینید.

آکنه را درمان می کند

آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم (یا چربی طبیعی پوست) اضافی است که توسط هورمون ها ایجاد می شود. ویتامین E موجود در روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثری میزان چربی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه کمک کند و پوستیی صاف و آرام را ایجاد کند. حداقل دو بار در روز روغن آرگان – یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان – را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بعد از چهار هفته می توانید نتایج مثبت آن را ببینید.


تأمین ویتامین E بدن

میزان مصرف روزانه ویتامین E با توجه به سن متفاوت است. به طور کلی، بزرگسالان باید بین 15 تا 20 میلی گرم ویتامین E در روز مصرف کنند. بهترین منابع ویتامین E کدامند؟ این ماده غذایی در بسیاری از غذاها مانند تخم مرغ، غلات، سبزیجات و میوه ها، مرغ و گوشت وجود دارد. همچنین، می توانید ویتامین E را به صورت مکمل مصرف کنید.

اکثر روغنهای طبیعی سرشار از ویتامین E هستند. یکی از بهترین منابع ویتامین E روغن آرگان است. از 60 تا 90 میلی گرم ویتامین E در هر 100 گرم دارد. در مقایسه ، روغن زیتون حاوی سه برابر ویتامین E بیشتر است. سایر روغن های طبیعی حاوی مقادیر کمی ویتامین E هستند. مثلا: روغن زیتون حاوی حدود 14 میلی گرم ویتامین E در هر 100 میلی گرم است. روغن پالم 15 میلی گرم، روغن بادام حاوی 39 میلی گرم، روغن فندق دارای 47 میلی گرم است در نتیجه روغن آرگان منبع عالی ویتامین E است!

همانطور که می بینید، روش های زیادی برای دریافت ویتامین E وجود دارد. حتماً همه گزینه ها را خودتان جستجو کنید تا ببینید کدام برای شما بهتر است. فقط به یاد داشته باشید که این ماده برای بدن شما نقشی اساسی دارد و کمبود ویتامین E برای شما مفید نیست. ما به شما توصیه می کنیم غذاهایی سرشار از ویتامین E و و روغن آرگان را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

روغن آرگان در زمینه‌های گوناگون دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به زیبایی ناخن، زیبایی پوست، از بین بردن جای لک و جوش، از بین بردن ترک و … اشاره کرد و بیشتر این تاثیرات به سبب ویتامین e موجود در این روغن است. توجه داشته باشید که روغن آرگان اصل را خریداری کنید؛ چنین روغنی از هر ماده افزودنی به دور است و هیچ اسانس و عطری در آن به کار نرفته و از همین جهت انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.

سوالت رایج در مورد ویتامین e روغن آرگان

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning