معجزه روغن آرگان برای مو

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
روغن آرگان برای مو

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

روغن آرگان، که بسیاری افراد از آن به عنوان “طلای مایع” یاد می‌کنند، از هسته‌های تازه میوه‌ی درخت آرگان در مراکش تهیه می‌شود. روغن آرگان خالص، قرن‌ها برای پخت و پز و به عنوان داروی خانگی برای سلامتی و زیبایی استفاده می‌شده است. امروزه این ماده را می‌توان در تعدادی از محصولات مراقبت از پوست و مو پیدا کرد. طبق تحقیقات، مشخص شده است که روغن آرگان هنگامی که بر روی پوست یا مو مالیده می‌شود، فواید زیادی برای سلامتی ایجاد می‌کند. به همین دلیل در این مطلب به خواص مختلف و نحوه‌ی استفاده از روغن آرگان برای مو، به منظور افزایش آگاهی شما اشاره شده است. با ما همراه باشید.

روغن ارگان

روغن آرگان و سلامتی مو

روغن آرگان خواص و فوائد بسیاری برای انواع مو دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد .

تاثیر روغن آرگان در حفظ رطوبت مو

روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب‌کننده پوست و مو استفاده می‌شود؛ زیرا مملو از اسیدهای چرب، عمدتا اسید اولئیک و اسید لینولئیک است.  این روغن می تواند ساقه‌ی مو را نرم و به حفظ رطوبت آن کمک کند. روغن آرگان همچنین سرشار از ویتامین E است، که می‌تواند یک لایه چربی بر روی مو و پوست سر شما ایجاد کند و در نتیجه به جلوگیری از خشکی، کاهش وِزشدگی و تقویت درخشندگی موها کمک کند.

سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشد

روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که برای پوست مفید هستند. این مساله می‌تواند به پیشگیری یا بهبود بیماری‌های پوستی کمک کند، از جمله مواردی که می‌توانند روی پوست سر اثر بگذارند و باعث ریزش مو شوند؛ مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک. تحقیقات کمی در مورد خواص ضد قارچی روغن آرگان انجام شده است، اما ممکن است به درمان شوره سر کمک کند. چرا که گاهی اوقات شوره سر توسط قارچی شبیه به مخمر در پوست سر ایجاد می‌شود.

باعث براق شدن موهای شما می شود

روغن آرگان باعث افزایش شفافیت و درخشندگی تارهای مو می شود. این موضوع به خاطر غلظت بالای اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن آرگان است.

از موهای شما محافظت می کند

ویتامین E موجود در روغن آرگان به افزایش خاصیت ارتجاعی مو کمک می کند و باعث می شود پوست کمتر در معرض شکستگی قرار گیرد. علاوه بر این ، این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است و از مو در برابر اشعه ماورا UV بنفش و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

جذب روغن آرگان برای مو بسیار آسان است

روغن آرگان مولکول های کوچکتری نسبت به سایر روغن های مو دارد ، به این معنی که می تواند به طور موثرتری در کوتیکول مو نفوذ کند. وقتی مواد مغذی روغن بهتر جذب می شوند ، موها نرمتر می شوند و باعث می شوند کمتر گره خورده شوند.

باعث پیشگیری از موخوره می شود

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا موجود در روغن آرگان رطوبت و محافظت از ساقه های موی آسیب دیده را فراهم می کند. ویتامین E موها را تقویت می کند در حالی که اسیدهای چرب امگا با حفظ رطوبت مو از موخوره جلوگیری میکند.

از آسیب‌های ناشی از حالت‌دهی و رنگ مو جلوگیری می‌کند

اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن آرگان، دارای یک اثر محافظتی هستند که می‌تواند به جلوگیری از صدمه‎ی ناشی از شستشو و حالت‌دهی موها کمک کند. تحقیقات معتبری نشان می‌دهند که روغن‌هایی که غنی از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک هستند، یک لایه‌ی محافظ به مو اضافه می‌کنند که باعث تقویت قدرت ریشه مو و محافظت از آن در برابر شکستگی ناشی از حالت‌دهی با انواع وسایل حرارتی می‌شود. همچنین نشان داده شده است که مصرف این روغن باعث کاهش تشکیل موخوره برای داشتن موهایی ضخیم و سالم می‌شود. یک مطالعه در سال 2013 همچنین نشان داد که روغن آرگان آسیب ناشی از مواد رنگ مو را می‌تواند کاهش دهد.

روغن ارگان برای مو

می‌تواند از موها در برابر نور خورشید محافظت کند

قرن‌هاست که روغن آرگان توسط زنان مراکشی استفاده می‌شود تا از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند. مطالعه‌ای در سال 2013 نشان داد که فعالیت آنتی‌اکسیدانی موجود در روغن آرگان، از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد نور خورشید محافظت می‌کند. این مزیت ممکن است به موها نیز تعمیم داده شود و به جلوگیری از خشک شدن و آسیب‌های دیگر اشعه ماورابنفش خورشید به ‎آن‌ها کمک کند.

برای جلوگیری از ریزش مو و رشد آن مفید است

هیچ تحقیقی به طور ویژه درباره اثرات روغن آرگان بر ریزش مو در دسترس نیست، اما مواد مغذی مفید موجود در آن برای سلامت مو و پوست سر؛ ممکن است از شکستگی و ریزش مو جلوگیری کنند. ویتامین E که در روغن آرگان به وفور وجود دارد، در یک مطالعه‎ ی کوچک تحقیقاتی در سال 2010 توانست رشد موها را بهبود بخشد. آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند و اسیدهای چرب مغذی موجود در روغن آرگان به مرطوب نگه داشتن مو کمک می‌کنند و در برابر آسیب‌های ناشی از روش‌های حالت‌دهی و رادیکال‌های آزاد، از آن محافظت می‌کنند. این مساله می‌تواند منجر به ریزش کمتر موها شود.


نحوه‌ی استفاده از روغن آرگان برای مو

امروزه از روغن آرگان در محصولات مختلفی استفاده می‌شود که نحوه‌ی استفاده از هرکدام متفاوت است. در ادامه توضیحات لازم در این مورد ارائه شده است.

ماسک موی روغن آرگان

می‌توانید روغن آرگان خالص را با سایر روغن‌های مغذی مانند نارگیل یا کرچک ترکیب کنید و یا به تنهایی به عنوان ماسک مو استفاده کنید. نحوه‌ی استفاده از این محصول عبارت است از:

  •  با دستان خود، 8 تا 10 قطره روغن آرگان را بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. مقدار آن را بر اساس طول موهایتان تنظیم کنید.
  • به مدت 10 دقیقه ماساژ دادن مو و پوست سر خود را ادامه دهید و اطمینان حاصل کنید که موهای شما از ریشه تا ساقه آغشته شده‌اند.
  • موهای خود را با حوله بپیچید و بگذارید یک شب بماند.
  • صبح موهایتان را بشویید و مثل همیشه حالت دهید.

شامپوی روغن آرگان

می‌توانید شامپوی روغن آرگان را از فروشگاه‌ها خریداری کنید، اما ساختن آن در منزل نیز آسان است (یک یا دو قطره روغن آرگان به شامپوی معمولی اضافه کنید و آن را مخلوط کنید). نحوه‌ی استفاده از این محصول عبارت است از:

  •  مقدار معمول شامپو را در کف دست خود بریزید.
  • آن را به موهای خود بمالید و مثل همیشه آبکشی کنید.
  • هر دو یا سه روز یکبار این روش را تکرار کنید.
روغن آرگان برای مو

حالت‌دهندگ‎ی مو

از روغن آرگان می‌توان به عنوان یک محصول حالت‌دهنده استفاده کرد تا موها صاف‌ شده و از فرم وِز خارج شوند. همچنین می‌تواند از موهای شما در برابر گرمای وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو محافظت کند. نحوه‌ی استفاده از این محصول عبارت است از:

  •  یک یا دو قطره روغن آرگان را در کف دست خود بریزید و دستان خود را به هم بمالید.
  • به آرامی آن را بر روی موهای خشک (یا خیس) و تمیز خود، بدون تماس با پوست سر، به عنوان یک پوشش مناسب بر روی موها در برابر حرارت بمالید.
  • حال طبق معمول شروع به حالت‌دهی موهای خود کنید.

از روغن آرگان به عنوان درمان کف سر استفاده کنید

مرحله 1: روغن آرگان را به کف دست خود بمالید.

روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین برای درمان های پوست سر بسیار مناسب است. اگر پوست سر شما ملتهب و مستعد خارش است، آرگان می تواند یک راه حل عالی باشد. چه از شوره سر، ریزش مو و یا خشکی پوست سر رنج ببرید، این روش درمانی درمانی راهی آسان برای بهبود سلامت کلی پوست سر شماست. درمان پوست سر روغن آرگان، با استفاده از چند قطره روغن به کف دست خود شروع کنید.

مرحله 2: روغن را در پوست سر خود ماساژ دهید.

در مرحله بعد، موها را به چهار قسمت مساوی جدا کنید و روغن را در ناحیه پوست سر هر قسمت کاملا ماساژ دهید. برخلاف روش ماسک مو ، شما فقط باید بر روی مالیدن روغن به پوست سر تمرکز کنید. مدت زمان خوبی را صرف ماساژ روغن در مدت 5 تا 10 دقیقه کنید. این باعث تحریک گردش خون و کمک به تنظیم تولید روغن در پوست سر می شود.


بهترین روغن آرگان برای مو

مهم است که روغن آرگانی که مصرف می‌کنید خالص باشد و کیفیت خوبی داشته باشد. هنگام خرید بهترین روغن آرگان برای موهای خود، مطمئن شوید که:

  • ارگانیک، 100 درصد خالص و بدون هیچ ماده افزودنی باشد.
  • دارای برچسب مصرف آرایشی باشد و نه خوراکی.
  • در بطری‌های شیشه‌ای تیره رنگ برای حفظ خواص آن بسته‌بندی شده باشد.

روغن آرگان خالص برای استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی، نباید هیچ بویی داشته باشد و گاهی روغن آرگان بی‌کیفیت دارای بوی تندی است.

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning