روش‌های داشتن موهای فر با روش‌های طبیعی

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
message نظر 0
روش‌های داشتن موهای فر با روش‌های طبیعی

بارها پیش آمده است که خانم‌ها آرزو کرده‌اند که کاش موهای فر و حالت دار داشته باشند، چرا که موهای فر زیبایی و جذابیت مخصوص به خود را دارد؛ اما شیوه‌هایی که برای فر کردن مو وجود دارد، اکثرا همراه با حرارت هستند و می‌توانند آسیب‌های بسیاری به موهای شما وارد کنند و تارهای مو شما را بسوزانند؛ اما نگران نشوید، زیرا داشتن موهای فر با روش های طبیعی، به راحتی در محیط خانه و بدون استفاده از حرارت امکان دارد؛ بنابراین اگر از طرفداران مو فر هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

فر کردن مو

1. به موهای خود حالت فر دهید

یکی از شیوه‌هایی که می‌توانید از طریق آن موهای خود را به خوبی فر کنید، استفاده از برخی محصولات شکل‌دهنده مو است. برای مثال شما می‌توانید از ژل یا موس استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که در کنار این دست از محصولات از شامپوهای حجم دهنده و ژل نیز استفاده کنید تا ماندگاری فر شما افزایش یابد.


روش استفاده از این شیوه برای فر کردن مو به این صورت است که باید در ابتدا موهای خود را با استفاده از شامپو حجم دهنده بشویید و سپس از شامپو نرم‌کننده نیز استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که نرم‌کننده را تنها به ساقه‌های مو خود بزنید، چرا که استفاده از آن برای ریشه‌های مو سبب ریزش مو می‌شود.


سپس پس از شستشو کامل مو، موهای خود را با استفاده از یک حوله به طور کامل تا جایی که تنها کمی مو مرطوب بماند، خشک کنید. سپس حالت‌دهنده مو که می‌تواند موس یا ژل باشد را به موهای خود بمالید و سپس با دستانتان حرکتی را انجام دهید که انگار می‌خواهید یک کاغذ را مچاله کنید و سپس چند دقیقه به موها اجازه دهید تا خشک شوند و حالت خود را حفظ کنند.


2. استفاده از سنجاق‌سر در فر کردن مو

یکی از شیوه‌های فر کردن مو که نسبتا شیوه قدیمی نیز به حساب می‌آید، استفاده از سنجاق‌سر است. شما برای استفاده از این شیوه به حوله، شانه با دندانه‌های فاصله‌دار، ژل مو، سنجاق مو، اسپری و همچنین یک شال نخی نیاز دارید.

در ابتدا باید موها را با استفاده از یک شامپو حجم دهنده بشویید و سپس برای ساقه‌های مو خود نیز از نرم‌کننده استفاده کنید و در زمانی که نرم‌کننده بر روی موهای شما قرار دارد، با استفاده از شانه خود موها را شانه بزنید. پس از شستشو، مو خود را با استفاده از یک حوله خشک کنید و تنها اجازه دهید که کمی رطوبت بر روی موها باقی بماند.

در مرحله بعد باید از ژل، موس یا حالت‌دهنده دیگر نیز استفاده کنید؛ بعد از این مراحل به سراغ رول و حلقه کردن موهای خود بروید. برای این کار شما باید با استفاده از انگشت قسمتی از تار مو خود را بردارید و به شکل حلقه در بیاورید و سپس حلقه مو را با استفاده از سنجاق روی سر خود نگه‌دارید. پس از آنکه تمام موهای خود را این‌گونه حلقه کردید، شال نخی را روی سرتان ببندید و بخوابید.

صبح پس از آنکه از خواب بیدار شدید، حلقه‌هایی که با سنجاق بر روی سر خود سفت کردید را باز کنید پس از آنکه کاملا سنجاق‌ها را باز کردید با استفاده از دست موها را شانه بزنید؛ همچنین توجه داشته باشید که از سشوار و برس مو نیز استفاده نکنید، زیرا فر موها را از بین می‌برند. توجه داشته باشید که امکان استفاده از اسپری نیز وجود دارد و می‌توانید با چنین محصولی مدت ماندگاری فر موهای خود را افزایش دهید.

فر کردن با روش های خانگی

3. بافت مو را دست کم نگیرید

از دیگر اقداماتی که می‌توانید در راستا فر کردن موهای خود انجام دهید، این است که موها را ببافید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید موهای خود را با استفاده از شامپو مناسب بشویید و سپس اجازه دهید که آب موها به طور کامل خشک شود و تنها رطوبت بر روی موها بماند.

سپس با استفاده از یک شانه موهای خود را به دو نیم تقسیم کنید و هر سمت را ببافید. توصیه می‌شود از بافت‌های فرانسوی یا بوکسوری استفاده کنید؛ چرا که بافت محکم‌تری به نظر می‌رسند و می‌توانند موهای شما را به خوبی حالت دهند. پس از آنکه موها به طور کامل خشک شدند، بافت را باز کنید و دوباره همانند شیوه قبل از انگشتان خود برای شانه زدن موها استفاده کنید و با استفاده از یک اسپری موها را ثابت کنید.


4. استفاده از دستمال‌کاغذی برای فر کردن مو

اگر به دنبال شیوه مناسبی برای فر کردن موهای خود هستید، می‌توانید به سراغ استفاده از دستمال‌کاغذی بروید. شاید این موضوع برای شما عجیب‌وغریب به نظر برسد، اما باید گفت این شیوه کاملا شیوه مناسبی برای فر کردن مو به حساب می‌آید و نتیجه مطلوبی را به همراه خواهد داشت. شما برای اجرا چنین هدفی به حوله، دستمال‌کاغذی و اسپری نیاز دارید.

در ابتدا موها را به طور کامل با استفاده از آب و شامپو مناسب بشویید و سپس آب اضافی مو را تا جایی که تنها رطوبت مو حفظ شود، بگیرید. سپس یک برگ دستمال‌کاغذی بردارید و آن را تا بزنید. از موهای خود دسته‌های کوچکی را انتخاب کنید و انتها هر دسته را به دور دستمال تا زده‌شده بپیچانید و سپس موهایی که به دور دستمال پیچیده شده است را به سمت ریشه‌های مو ببرید و برای آنکه آن‌ها را در یکجا ثابت کنید، دو طرف دستمال را به هم گره بزنید.

بعد از آنکه کل موهای خود را با استفاده از این شیوه بر روی سر ثابت کردید، به رختخواب بروید و اجازه دهید که موها چند ساعت در چنین حالتی باقی بمانند. بعد از آنکه از خواب بیدار شدید، دستمال‌ها را از روی موها باز کنید و دوباره با استفاده از انگشتان دست موها را شانه بزنید تا فر آن‌ها به خوبی خود را نشان دهند.

داشتن موهای فر با روش های طبیعی

5. فر با استفاده از جوراب

ممکن است پیچیدن موها با استفاده از جوراب خنده دار به نظر برسد اما این روش بسیار موثر است. موهای خود را با اسپری مرطوب کنید و اطمینان حاصل کنید که موهای شما کاملا خیس نشده اند و فقط نم دار هستند. موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. یک جوراب بردارید، موهای خود را با آن بپیچید و ببافید. این کار را با موهای باقیمانده تکرار کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح موهای خود را به آرامی از جوراب ها باز کنید. شما آماده خواهید بود تا با فرهای زیبای خود چهره ای عالی را پیدا کنید.


6. داشتن موهای فر با روش های طبیعی و استفاده از نمک دریایی

اسپری نمک دریا فقط برای ایجاد حجم نیست، اگرچه می تواند لیفت زیادی ایجاد کند. این نوع محصول همچنین برای افرادی که می خواهند موهایی موجدار داشته باشند بسیار مناسب است. اسپری نمک دریا معمولاً حالت نگه داری متوسطی دارد و باعث ایجاد سطح نرم تری می شود، بنابراین موهای شما شکننده نمی شوند. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، آن را در حالی که موهایتان از دوش هنوز مرطوب است ، اسپری کنید و با استفاده از انگشتان خود فرهای خود را ایجاد کنید.


در پایان

در این مقاله 4 شیوه از فر کردن مو را برای شما توضیح دادیم. شما می‌توانید با انتخاب هر یک از شیوه‌ها و بدون آنکه کوچک‌ترین آسیبی به موهایتان وارد شود، مو‌ها را فر کنید. البته نکته‌ای در این راستا وجود دارد و آن این است که موهای فر نیاز به مراقبت دارند و شما باید پس از آنکه موها را فر کردید از محصولات مراقبتی استفاده کنید.

یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانید از آن برای مراقبت مو خود استفاده کنید، روغن آرگان است. روغن آرگان به سبب داشتن ویتامین e می‌توان نقش موثری بر ترمیم و حفظ سلامت موها داشته باشد؛ بنابراین پس از آنکه موهای خود را فر کردید، از روغن آرگان استفاده کنید تا موهای سالم و زیبا داشته باشید.


سوالات متداول در مورد داشتن موهای فر با روش های طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning