بوتاکس مو یا کراتینه کدام بهتر است؟

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
message نظر 0
بوتاکس مو یا کراتینه

فصل پاییز و زمستان برای خیلی از ما جذاب و پر از اتفاقات به یاد ماندنی است، اما موهای شما احتمالا با این موافق نیست! متاسفانه سرما و آب و هوای خشک در کنار یکدیگر، می‌توانند شرایط را برای موهای شما ناخوشایند کنند. مخصوصا اگر نتوانید دائما کلاه سرتان کنید. اما خوشبختانه این روزها در تمام سالن‌های زیبایی خدمات منحصربفردی برای درمان موهای آسیب دیده ارائه می‌شود. خدماتی که مهم‌ترین آنها درمان کراتین و بوتاکس مو است. اما سوال اینجاست که کدام یک بهتر است؟ بوتاکس مو یا کراتینه؟

برای یافتن پاسخ این سوال باید ابتدا کمی بیشتر درباره این دو درمان بدانیم. به همین دلیل در ادامه شما را با کراتینه و بوتاکس بیشتر آشنا خواهیم کرد و در آخر این دو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله، بتوانید در این مورد تصمیم صحیحی بگیرید.

بوتاکس یا کراتین

درمان کراتینه

کراتین پروتئینی است که همین حالا هم به صورت طبیعی در موهای شما وجود دارد. درمان کراتینه تقریبا ۷ سال است که محبوب شده، و در طول این سال‌ها هم بسیار بهبود پیدا کرده است. کراتینه در ابتدا حاوی فرمالدئید بود، به همین دلیل به هیچ عنوان برای خانم‌های باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شد. اما امروزه که این راه درمانی توسط برندهای متفاوتی ارائه می‌شود، به خانم‌ها این انتخاب داده می‌شود تا بتوانند شدت شیمیایی بودن ترکیب مورد نظرشان را انتخاب کنند، که طبیعتا روی قیمت درمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

کراتینه چه کاری می‌کند؟

مهم‌ترین کارهایی که کراتینه انجام می‌دهد، این است که ساختار موهای آسیب دیده را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند تا بدون استفاده از سشوار یا اتو مو، راحت‌تر حالت بگیرد، درخشان شود و کمتر وز باشد. اگر به دنبال فرمول جادویی صاف کردن موهایتان هم هستید، باید به دنبال برندهای کراتینه‌ای باشید که با اسید گلیوکسیلیک فرموله شده‌اند؛ چرا که کراتین به خودی خود، توانایی صاف کردن موها را ندارد. البته از این نام عجیب و غریب نترسید، درست است که بهرحال برای سلامت شما خوب نیست، اما دوزی که استفاده می‌شود آنچنان تاثیر بدی نخواهد گذاشت، فقط کافی است تا بوی مواد شیمیایی را برای چند ساعتی تحمل کنید.

درمان کراتین چطور انجام می‌شود؟

اول موها را با شامپو و بدون نرم کننده می‌شویند. آنگاه با یک سشواری که هوای خنک می‌دمد، تقریبا ۸۰٪ موها را خشک می‌کنند. سپس کراتین را از بالا تا پایین سرتان به موها می‌مالند و شانه می‌زنند. پس از آن، مشتری باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کند تا فرایند درمان انجام شود. آنگاه دوباره سشوار می‌کشند تا موها خشک شود.

مرحله بعدی طولانی‌ترین مرحله، و دقیقا همان مرحله‌ای است که بوی بخارات مواد شیمیایی را باید تحمل کنید. موها به چهار بخش تقسیم شده و با یک اتو مو مخصوص کراتین موهای شما با حرارت ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شود. هر بخش، ۷ تا ۸ بار از ریشه مو تا نوک مو اتو زده می‌شود تا دیگر هیچ موادی روی موها دیده نشود. پس از این مرحله موها با یک سرم مخصوص شست‌وشو داده شده تا مواد اضافی از موها زدوده شود. توجه کنید اگر کراتین ارزان قیمتی انتخاب کرده باشید ممکن است از شما بخواهند تا ۳ روز حمام نکنید. بنابراین پیش از شروع درمان از مسئول مربوطه در اینباره سوال کنید.

کراتینه چقدر دوام دارد؟

تقریبا حدود ۴ تا ۵ ماه طول می‌کشد تا اثرات این درمان از بین برود. البته این زمان به جنس موها و همچنین کیفیت محصولی که استفاده شده نیز بستگی دارد.

مزایا انجام کراتین مو چیست؟

  •  کراتینه کردن برای هر زن و مردی با هر نوع مو با هر جنسی امکان پذیر است.
  • پس از کراتینه کردن مو، حالت دهی به آن ها خیلی راحت تر می ‌شود و دیگر نیازی به استفاده از محصولاتی چون اسپری مو، کرم های تقویت کننده، اتو مو و سشوار و .. نیست.
  • کراتینه کردن مو، حفره‌های ساقه مو را با کراتین پر می کند و موهای شما، دارای ساختار و بافتی نرم ‌تر و براق ‌تر می شوند.
  • کراتینه از اثرات مخرب اشعه خورشید و آلودگی روی موها جلوگیری کرده و موهای آسیب دیده را نیز ترمیم می کند.
  • تاثیر روش کراتینه طولانی مدت است و می ‌تواند تا ۴ ماه ادامه داشته باشد.
  • این روش موها را براق می کند و موهای براق باعث به وجود آمدن ظاهر زیبایی در افراد شده و اعتماد به نفس را نیز بالا می برد.
کراتین مو

بوتاکس مو

عمل بوتاکس مو الزاما حاوی سم بوتولینوم که ماده تشکیل دهده اصلی بوتاکس است نیست! این عمل، نامش را از مدلی که این درمان عمل می‌کند گرفته است. چرا که دقیقا مانند بوتاکس که عضلات و پوست را ریلکس می‌کند، با پر کردن فیبر موها باعث می‌شود که موهای شما پر پشت و نرم بنظر بیایند.

بوتاکس مو چه کاری می‌کند؟

هدف اصلی این عمل این است که ساختار واقعی موهای شما را به آن بازگرداند. البته حواستان باشد که این درمان قرار نیست موهای فر را صاف کند؛ بلکه باعث می‌شود موها نرم و ابریشمی شده و سالم بنظر برسد. این درمان همچنین باعث تغذیه پوست سر شده و به درمان شوره سر و ریزش مو نیز کمک می‌کند.

درمان بوتاکس چطور انجام می‌شود؟

درست مانند درمان کراتینه اول موهای شما را با یک شامپوی مخصوص و بدون هیچ نرم‌کننده‌ای می‌شویند. سپس موها را با دمای متعادل سشوار می‌کشند تا تقریبا ۸۰ درصد خشک شود. آنوقت موها را به چهار بخش تقسیم کرده و ترکیبی را به موها مالیده و شانه می‌زنند. وقتی تمام موها با محصول پوشانده شد، باید حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید (که البته این زمان به جنس موهای شما هم بستگی دارد).

وقتی زمان مورد نیاز تمام شد، موها با هوای داغ سشوار کشیده شده یا کلاه حرارتی روی سر قرار داده شده تا ترکیب بیشتر به عمق موها نفوذ کند. بعضی از متخصصین ترجیح می‌دهند تا پیش از مرحله آخر یک بار موها را آبکشی کنند، برخی هم یک راست به سراغ مرحله آخر می‌روند. در آخرین مرحله موها را با سشوار برس می‌کشند و با یک اتو مویی که از پیش به میزان ۲۳۰ درجه گرم شده است اتو می‌کنند. البته برای موهایی که دکلره شده باشد با حرارت کمتری این کار را انجام می‌دهند.

بوتاکس مو چقدر دوام دارد؟

اگر چه نتیجه این درمان بلافاصله پس از انجامش قابل مشاهده است اما کمتر از درمان کراتینه عمر کرده و حدود ۱ تا ۲ ماه پس از آن، اثراتش از بین خواهد رفت.

مزایای انجام بوتاکس مو چیست؟

  • یک روش کاملاً ارگانیک برای احیای مو های آسیب دیده است و حتی می تواند برای جلوگیری از ریزش مو یک راه مناسب باشد.
  • در این روش، از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است. بوتاکس مو یک روش کاملاً ایمن محسوب می شود و حتی می تواند به درمان برخی از مشکلات پوستی مانند شوره سر و پزوریاسیس کمک کند.
  • بوتاکس می تواند موهای شما را صاف و ابریشمی کند بدون اینکه پیوندهای مو را بشکند. با بوتاکس مو مواد مغذی به پوسته آسیب دیده مو نفوذ می کند و آن را از درون و بیرون احیا می سازد.
  • برخلاف اکثر روش های کراتینه مو، بوتاکس موها به هیچ عنوان به مو آسیب نمی زند و یکپارچگی ان را تضعیف نمی کند.
  • انجام بوتاکس به طور کلی به تقویت مو کمک می کند و از ایجاد موخوره و وز جلوگیری میکند.
بوتاکس مو

بوتاکس مو بهتراست یا کراتین مو؟

در مجموع اگر به دنبال یک راه درمان برای موهای فر و وز شده هستید، ما درمان کراتینه را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که در عین حالی که موخوره را درمان می‌کند می‌تواند موهای شما را نیز صاف کند.

اما اگر از ساختار اصلی موهای خودتان راضی هستید اما احساس می‌کنید موهایتان کمی بدحال شده و درخشندگی‌اش از بین رفته، آنوقت می‌توانید بوتاکس مو را امتحان کنید که در حقیقت درمانی مشابه نرم‌کنندگی عمیق است و می‌تواند موهای شما را نرم و فنری‌تر کند.

فراموش نکنید که پیش از استفاده از هر نوع محصول مراقبت از مویی ابتدا کمی آنرا تست کنید تا از عدم واکنش‌های آلرژیک نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.


سوالات متداول در مورد انتخاب بوتاکس مو یا کراتینه

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning