روش‌های شناخت روغن آرگان اصل

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
message نظر 0
بوتاکس مو بهتر است یا کراتینه؟

روغن آرگان یکی از انواع روغن‌های شناخته‌شده و پر خاصیت به حساب می‌آید که طرفداران بسیاری دارد. این روغن از میوه درخت آرگان که در ناحیه مراکش وجود دارد، گرفته می‌شود و به همین سبب در برخی از مواقع آن را با نام روغن مراکشی نیز می‌شناسند.

نکته‌ای که در رابطه با روغن آرگان وجود دارد، این است که تولید آن شرایط سختی را می‌طلبد و زمان نسبتا زیادی را نیز نیاز دارد. با توجه چنین موضوعی، بسیاری از شرکت‌ها به تولید روغن تقلبی آرگان پرداخته‌اند، چرا که تولید نوع تقلبی این روغن، هزینه کم و سود زیاد را برای شرکت تولید کننده به همراه خواهد داشت. در ادامه شیوه و روش‌هایی شناخت روغن آرگان اصل را خدمت شما عرض می‌کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها روغن اصل را از تقلبی شناسایی کنید.

بررسی مواد تشکیل‌دهنده روغن

اولین موضوع که شما باید به آن توجه داشته باشید، مواد تشکیل‌دهنده روغن است. شما باید به دنبال یک روغن باشید که تنها از یک عنصر تشکیل‌شده و آن عنصر چیزی نیست جز روغن آرگان 100% طبیعی که امکان دارد شما این مورد را با نام دیگری چون آرگانیا اسپینوزا نیز مشاهده کنید. در واقع باید گفت روغن آرگان که حاوی برخی از عناصر مانند مواد افزودنی، پارافین، معطرها و نگه‌دارنده‌ها است، روغن تقلبی به نظر می‌رسد و بهتر است از خرید آن منصرف شوید.

شناخت روغن آرگان اصل از روی بسته بندی

نوع بسته‌بندی روغن آرگان

برای تهیه روغن آرگان به سراغ روغنی بروید که در بطری‌های شیشه‌ای و تیره قرار دارد؛ چرا که روغن در بطری پلاستیکی که رنگ روشنی نیز دارد، انتخاب مناسبی نخواهد بود، زیرا نور می‌تواند این روغن را از بین ببرد. از همین جهت بیشتر شاهد آن هستیم که روغن آرگان اصل در بطری‌های شیشه‌ای تیره به فروش برسد. همچنین توجه داشته باشید که بطری‌های شیشه‌ای در مقایسه با بطری‌های پلاستیکی، سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارند و استفاده از آن‌ها آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند.


شناخت روغن آرگان اصل با توجه به عطر و رایحه

از دیگر شرایطی که توجه به آن می‌تواند نشان دهد که روغن آرگان اصل است یا تقلبی، بررسی رایحه و عطر روغن به نظر می‌رسد. یک روغن آرگان اصل، رایحه‌ای همانند رایحه فندق تازه یا دیگر مغزهای گیاهی دارد که پس از استفاده و به دلیل آنکه به‌سرعت جذب پوست می‌شود، خیلی حس نمی‌شود و در مدت زمان کوتاهی اثری از بو آن باقی نخواهد ماند؛ بنابراین اگر روغنی را تهیه کردید که رایحه و عطر آن مدتی باقی ماند به اصل بودن آن شک کنید.

روغن آرگان و عطر و رایحه آن

مقایسه بافت روغن آرگان اصل و تقلبی

از دیگر شرایطی که بررسی آن به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که روغن آرگان اصل است یا تقلبی، بررسی بافت روغن است. بافت روغن آرگان اصل چسبنده و آبکی نیست و زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید به‌سرعت بر روی پوست جذب می‌شود و وجود آن بر روی پوست، هیچ حس ناخوشایندی را به همراه نخواهد داشت؛ در حالی که استفاده از روغن آرگان تقلبی حس سنگینی به پوست شما می‌دهد.


رنگ روغن آرگان اصل چیست؟

توجه داشته باشید که روغن آرگان در انواع گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از نوع‌های آن، آرگان آرایشی است. رنگ روغن اصل آرایشی، زرد طلایی روشن به نظر می‌رسد و اگر این طیف رنگ جابه‌جا شود، یعنی روشن‌تر یا تیره‌تر دیده شود، نشان می‌دهد که روغن خریداری‌شده، اصل نیست و با دیگر روغن‌ها مخلوط شده است.

رنگ روغن آرگان اصل

رسوب کردن روغن آرگان نشانه‌ی اصل بودن است؟

گاهی شرایطی پیش می‌آید که شما در ته بطری روغن، رسوب مشاهده می‌کنید. در رابطه با این موضوع باید گفت که این رسوب نشانه‌ی خلوص و طبیعی بودن روغن است و به نوعی می‌توان گفت رسوب کردن آن نشان می‌دهد که روغن، روغن با کیفیتی است؛ بنابراین اگر چنین موضوعی را مشاهده کردید، نگران تقلبی بودن روغن نباشید.


برچسب روغن را چک کنید

حتما پیش از آنکه به خرید روغن آرگان بپردازید، برچسب روی آن چک کنید تا عبارت‌هایی چون 100 درصد خالص، ساخت مراکش و پرس سرد بر روی آن دیده شود. همچنین روغن آرگان اصل، گواهی اکوسرت دارد که این گواهی بر روی بطری روغن حک می‌شود و اصل بودن روغن را نشان می‌دهد.

برچسب روغن آرگان

قیمت روغن آرگان

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تهیه روغن آرگان کار ساده و آسانی نیست و از آنجایی که پروسه‌ی سختی برای آن طی می‌شود، شاهد در نظر گرفتن قیمت بالا برای این روغن هستیم و طبیعی است که وقتی با قیمت بسیار کم و ارزان روبرو می‌شویم، به اصل بودن روغن شک می‌کنیم؛ البته توجه داشته باشید که ملاک روغن آرگان اصل، قیمت نیست، اما باید به گونه‌ای باشد که منطقی به نظر برسد.


خرید روغن آرگان را از کجا انجام دهیم؟

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند به شما کمک کند تا روغن آرگان اصل را تهیه کنید، انتخاب یک محل خرید مناسب است. شما باید خرید خود را از مراکز و فروشگاه‌هایی انجام دهید که مجوز فروش چنین محصولاتی را دارند. توجه داشته باشید که امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها روغن آرگان وجود دارد و به راحتی پیدا می‌شود؛ اما موضوع اصلی پیدا کردن روغن آرگان اصل است. در ادامه تقلبی بودن روغن آرگان یک شرکت را بررسی می کنیم.

 روغن آرگان تقلبی

  • کیو آر (QR) نا معتبر: می توانید با نرم افزارهای اعتبار کد، با تلفن همراهتان، این کد را جستجو نموده و به تقلبی بودن آن پی ببرید.
  •  آدرس های نامعتبر: آدرس های پیج اینستاگرام،کانال تلگرام یا سایت که در کاتالوگ یا بر روی جعبه قیدشده است، کاملا نامعتبر می باشدو وجود خارجی ندارد.
  • عدم وجود برند خارجی: روغن آرگانهای تقلبی اغلب تحت نامهایی برند می شوند که وجود خارجی ندارند و با یک سرچ ساده به غیرواقعی بودن آن پی می برید.
  • محتویات داخل محصول فاقد ارزش: محتویات داخل این روغن آرگان ها، فاقد ارزش و اعتبار آزمایشگاهی و به احتمال زیاد فاقد روغن آرگان می باشد. چنانچه دسترسی به آزمایشگاه نداشته باشید، می توانید بوسیله بافت روغن و تست جذب آن بوسیله پوستاصالت آن را بسنجید.
  • شیشه های دارویی: استفاده از شیشه های دارویی بازاری به جای شیشه روغن ارگان اصل به جهت ارزانتر بودن آنها، یکی دیگر از موارد شناخت روغن آرگان تقلبی است.
  • روی شیشه به جای Made in Morocco نوشته شده است، Mi Morocco این کار مربوط به چاپخانه های ایرانی است که اجازه چاپ عبارت Made in را ندارند.پس لطفا دقت بفرمایید تا اجازه سوء استفاده به سودجویان را ندهید.
  • کلمه میل ” mil ” باید ml نوشته شود ولی در محصول تقلبی به صورت Mi نوشته شده است که خود دلیل بر تقلبی بودن محصول می باشد.
  • علامت E که بر روی شیشه درج شده است، علامت اختصاری اندازه حجم و مقدار است که باید با حروف کوچک انگلیسی نوشته شود نه حروف بزرگ!!!
روغن آرگان تقلبی

در این مقاله شما را با 9 مورد از شیوه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها روغن آرگان اصل را از روغن آرگان تقلبی تشخیص دهید، آشنا کردیم. شما می‌توانید با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله، روغن مورد نظر خود را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که روغن آرگان اصل است.

اگر شما روغن آرگان تقلبی به جای روغن آرگان اصل را خریداری کنید، اولین مشکل که می‌توان به آن اشاره داشت که برای شما پیش می‌آید، هدر دادن پول است و دومین مورد که مهم‌تر از مورد اول به نظر می‌رسد، دچار و مبتلا شدن به بیماری و حساسیت‌های پوستی است، چرا که بدون شک ترکیبات روغن ارگان تقلبی موجب بروز آلرژی می‌شوند.

روغن آرگان یکی از مناسب‌ترین روغن‌های مورد استفاده برای افراد به حساب می‌آید که از آن برای اهداف گوناگون استفاده می‌کنند. تنها توصیه ما به شما در راستای خرید این محصول، انتخاب روغن اصل است، چرا که نوع تقلبی آن مشکلات مختلفی را در پی خواهد داشت. امیدواریم نکات ذکرشده در این نوشته بتوانند شما را به‌خوبی در رابطه با خرید روغن آرگان اصل راهنمایی کنند و از این پس بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید.


سوالات رایج در مورد شناخت روغن آرگان اصل

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning