برس حرارتی بهتر است یا اتو مو؟

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
برس حرارتی بهتر است یا اتو مو

در گذشته سشوار تنها وسیله برقی برای خشک کردن مو بود، اما امروزه برای این کار وسایل برقی جدیدی مانند اتو مو و برس حرارتی وارد بازار شده است. جالب است بدانید ابتدا برس‌های حرارتی و سپس اتو مو برای فروش عرضه شدند.  با این حال، ممکن است این دغدغه برای خانم‌ها پیش بیاید که بین برس حرارتی یا اتو مو کدام مناسب تر است؟ در این مقاله قصد داریم با برس حرارتی و اتو مو آشنا شویم تا خانم‌ها بتوانند وسیله مورد نظر خود را راحت‌تر انتخاب کنند.

ابتدا اجازه دهید با برس حرارتی مو شروع کنیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

برس حرارتی مو

این وسیله، به نام «برس صاف کننده سریع مو» یا «برس صاف کننده سرامیکی» در ایران معروف شده است، اولین مرتبه شرکت «دافنی» این وسیله را در سال 2015 ارائه داد.
در طراحی این نوع برس از صفحه سرامیکی استفاده شده است که اشعه مادون قرمز را به دندانه‌های آهنی با پوشش سرامیکی انتقال می‌دهد، در نتیجه تنها با برس کشیدن ساده می‌توانید موهای صاف و خوش فرم داشته باشید.

برس حرارتی یا اتو مو

مزایای برس حرارتی مو

  • صرفه جویی در وقت: اگر بخواهید از سشوار یا اتو مو برای خشک کردن و حالت دادن مو‌های خود استفاده کنید، مطمئنا زمان زیادی می‌برد و اغلب برای حالت دادن یا صاف کردن مو‌های خود با این وسایل نیاز به کمک شخص دیگری نیز دارید.
  • آسیب کمتر به مو: این نوع برس‌، درجه حرارت یکنواختی دارد که اگر اشتباه از آن استفاده کنید به موهای شما صدمه نمی‌زند، برای مو‌های آسیب‌پذیر و شکننده نیز بسیار گزینه مناسبی است.
  • برس حرارتی اندازه مناسبی دارد و با برس های معمولی شما زیاد متفاوت نیست. از طرفی، بسیار سبک است و می‌توانید با خود آن را هر جا که خواستید ببرید.

معایب برس حرارتی

متاسفانه نمی‌توان از این برس برای موهای حجیم و ضخیم استفاده کرد، زیرا این وسیله نمی‌تواند این نوع مو‌ها را به راحتی خشک و صاف کند.

نحوه استفاده از برس حرارتی

استفاده از آن ساده است، ابتدا مو‌های خیس خود را با حوله خشک کرده و سپس از این وسیله استفاده کنید. چرا باید موها را خشک کرد؟ زیرا اگر برس حرارتی را روی موی خیس بزنید، آن را وز می‌کند.

نحوه استفاده از این دستگاه از ریشه مو به سمت نوک مو است. این نکته را در نظر داشته باشید بهتر است در هنگام استفاده از آن، قسمتی از مو‌هایی را که می‌خواهید برس بکشید با دست دیگر نگه دارید تا بهتر شانه شوند. همچنین بهتر است برس کشیدن را از یک طرف شروع کنید تا طرف دیگر ادامه دهید.

مزایای برس حرارتی مو

اتو مو

اتو مو نیز یکی از وسایل خشک کردن و صاف کردن مو است که بیشتر برای افراد با مو‌های مجعد استفاده می‌شود.

مزایای اتو مو

  • اتو مو برای مو های فر، وز و ضخیم گزینه بهتری می باشد چون با حرارت و پرسی که به مو اعمال می کند باعث می شود موهای صاف و درخشان داشته باشید.
  • با استفاده از اتوی مو پف و وز موها کاملا می‌خوابند و لخت می‌شوند.
  • اثر استفاده از اتوی مو پایدارتر و طولانی تر است نسبت به برس حرارتی اما نمی توان گفت چند روز باقی ماند چون به جنس مو و آب و هوا بستگی داره ولی معمولا تا حمام بعدی اثرش باقی می ماند.
  • اتو مو با قابلیت تولید یون، علاوه ‌بر افزایش درخشندگی موها از ایجاد الکتریسیته ساکن مو هم جلوگیری می کند.
اتو مو

معایب اتومو

  • استفاده بیش از حد از اتو مو باعث می شود ، چربی طبیعی مو را از بین برود و آن ها را به شدت خشک، شکننده و آسیب پذیر کند.
  • خشکی مو سبب ضعیف شدن مو می شود و آن ها را مستعد شکستگی و مو خوره می کند.
  • چربی های طبیعی پوست سر و رطوبت موجود در مو ها مسئول درخشش ، زیبایی و سلامت آن هستند. با صاف کردن مو ها این ویژگی های مو از بین می روند و کدر و بی جان می شوند.
  • استفاده مکرر از اتو مو به فولیکول ها و ریشه مو آسیب می رساند بنابراین هنگامی که ریشه ها ضعیف شوند ریزش مو رخ خواهد داد.
  • یکی از مهم ترین عوارض استفاده از اتو مو تغییر غیر قابل بازگشت بافت مو است. دراین شرایط هیچ درمانی وجود ندارد که بتوان از طریق آن ها موهای سالم و طبیعی خود را به دست آورد و باید صبر کنید تا مو رشد کنند و آن ها کوتاه کنید.
  • صاف کردن موها بدون استفاده از یک اتو مو مناسب می تواند به طور دائمی به کوتیکول های مو آسیب برساند و باعث کندتر شدن رشد آن ها شود.

نحوه استفاده از اتو مو حرارتی

ابتدا مو‌های خیس خود را خشک کنید و سپس برس بکشید تا گره‌ها باز شوند. بعد از خشک شدن 80% مو‌ها ابتدا از اسپری حرارتی استفاده کنید تا اتو مو به مو‌های شما آسیبی نرساند، سپس می‌توانید از این وسیله استفاده کنید و تنظیم دمای آن بستگی به نوع مو دارد.
برای موهای نازک از کمترین دما، برای موهای متوسط از 150 تا 170 درجه سانتیگراد و برای موهای ضخیم از 180 تا 210 درجه سانتیگراد استفاده کنید.

حالا نوبت آن است که مو‌های خود را به 3 تا 4 قسمت تقسیم کنید، سپس اتو را بدون هیچ حرکت زیگزاگی، مستقیم از بالا به پایین بکشید.
این روش را برای تمام موهای خود ادامه دهید. هنگامی‌که کار اتو کشیدن تمام شد، می‌توانید از فاصله 20 سانتی کمی ‌اسپری مو به مو‌های خود بزنید و سپس آن را برس بکشید.

  • برای اتو کشی موها، حتما مو‌ها باید تمیز باشند.
  • اگر مو‌های خود را هایلایت، فر یا مش کرده اید، سعی کنید در حد امکان از اتو مو استفاده نکنید یا هنگام استفاده بسیار مراقب مو خود باشید.
  • بهترین زمان برای اتو کشیدن مو، شب است زیرا باعث می‌شود هنگام صبح مو‌های خوش فرم و زیبا‌تری داشته باشید.
  • اگر موی فر دارید باید دو تا سه مرتبه از اتو استفاده کنید تا مو‌هایتان صاف شوند.

انواع اتو مو

سه نوع اتو مو موجود است
اتو مو سرامیکی
این نوع اتو مو از پوشش سرامیکی ساخته شده است و حرارت را یکنواخت پخش می‌کند.
اتو مو تیتانیومی
نسبت به اتو مو سرامیکی، زودتر گرم می‌شود و حرارت را بهتر به مو‌ها انتقال می‌دهد همچنین این نوع اتو برای زمانی مناسب است که می‌خواهید دفعات کمتری از آن استفاده کنید، استفاده بیش از حد از آن باعث آسیب دیدن مو‌هایتان می‌شود.
اتو مو تورمالین
تورمالین ماده ای کریستالی است و زمانی که از آن استفاده می‌شود، مو‌ها درخشان‌تر و براق‌تر می‌شوند.

معایب اتومو

سخن نهایی
اگر مو‌های شکننده دارید بهترین گزینه برای شما برس‌های حرارتی است، اما اگر موهای مجعد دارید بهتر است از اتو مو استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید مو‌های شما براق‌تر شوند، از اتو مو تورمالین استفاده کنید. در هر صورت برای این که نتیجه بهتری از این وسایل بگیرید، باید مطمئن باشید که مو‌هایتان شسته شده و تمیز است. امیدواریم این مقاله در انتخاب بهترین وسیله خشک کن و صاف کن مو به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning