لیفت و لمینت مژه و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
لیفت و لمینت مژه

چشم‌ها اولین قسمت صورت هستند که هنگام دیدن فردی آن‌ها را نگاه می‌کنیم. زیبایی چشم تاثیر بسیار زیادی در زیبایی کل صورت دارد. این زیبایی شامل خوش‌حالت بودن، رنگ زیبا و مژه‌هایی حالت‌دار و بلند می‌شود.هرچه مژه‌ها بلندتر و حالت‌دارتر باشند زیبایی چشم‌ها بهتر دیده می‌شود.

خانم‌ها هر روز برای فر زدن و رنگ کردن مژه‌های خود در تلاش هستند و برای رسیدن به این هدف از ریمل و فرمژه استفاده می‌کنند.باید بدانید استفاده طولانی مدت از این وسایل به مژه‌ها آسیب می‌رساند و زمان زیادی از شما می‌گیرد.
پس روش جایگزین و راه حل این مشکل چیست؟ روش‌های نوین آرایشی، به زیبایی بیشتر و آسان شدن راه رسیدن به آن کمک می‌کنند. لیفت و لمینت مژه از روش‌های جدید برای داشتن مژه‌های زیبا و طبیعی هستند. در ادامه به توضیح لیفت و لمینت مژه و نکات مهم آن‌ها می‌پردازیم.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه روش تازه‌ای است که با استفاده از ویتامین‌ها و کراتین باعث فرم دادن و فر زدن مژها می‌شود.به عبارت دیگر لیفت مژه، کار وسیله فرمژه را انجام می‌دهد. با این تفاوت که تاثیر آن بلند مدت است و نیازی نیست هر روز از فرمژه استفاده شود. اگر قصد دارید لیفت مژه انجام دهید، باید بدانید این روش برای مژه‌های بلند،، اما بی‌حالت مناسب است. اگر مژه‌های شما کوتاه است از روش‌های دیگر مانند اکستنشن مژه استفاده کنید.

لمینت مژه

لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه معمولا با هم انجام می‌شوند و جدا از یکدیگر نیستند. لمینت مژه همان لیفت است، با این تفاوت که در حین انجام کار از مواد رنگی برای زیباتر شدن مژه و پرپشت نشان دادن آن استفاده می‌کنند. لمینت مژه، عملی شبیه به زدن ریمل است که در عین حالت‌دادن به مژه‌ها رنگ نیز می‌دهد. اگر از ریمل و فرمژه خسته شده‌اید، لیفت و لمینت مژه گزینه مناسبی برای زیبایی بیشتر است، اما قبل از انجام آن‌ها لازم است نکاتی را بدانید که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.


مدت زمان ماندگاری لیفت و لمینت مژه

باید دانست که این روش‌ها دائمی نیستند و پس از گذشت مدتی اثر آن‌ها از بین می‌رود. ماندگاری لیفت و لمینت به مواد استفاده شده، جنس مژه و سرعت رشد آن‌ها بستگی دارد.به طور متوسط لیفت مژه از 2 تا 3 ماه ماندگاری دارد، اما عمر لمینت مژه کوتاه‌تر است و حدود یک ماه طول می‌کشد.

لیفت مژه

مراقبت‌های قبل از انجام لیفت و لمینت

قبل از هر چیزی از یک مرکز تخصصی مشاوره بگیرید و مطمئن شوید مژه‌های شما مناسب این کار هستند. همانطور که در بالا گفتیم لیفت و لمینت برای مژه‌های بلند، اما صاف مناسب‌تر است. یک الی دو روز قبل از انجام لیفت و لمینت از ریمل ضد آب یا روغن‌های تقویتی استفاده نکنید. زیرا ممکن است یک لایه از آن‌ها روی مژه باقی بماند و مواد لیفت به خوبی اثر نکند. همچنین مطمئن شوید چشم و پوست شما به مواد لیفت حساسیت نداشته باشد.


مراحل انجام کار

مراحل انجام لیفت و لمینت مژه، بسته به مهارت مرکزی که به آن مراجعه کرده‌اید، یک الی دو ساعت زمان می‌برد و هیچ دردی ندارد. این مراحل به شرح زیر هستند.

  • در مرحله اول پس از پاک کردن مژه‌ها از هرگونه مواد آرایشی، به منظور جلوگیری از آسیب به پلک و مژه‌های پایینی، پدهای سیلیکونی در در دوطرف مژه قرار داده می‌شود.
  • در مرحله دوم یک بیگودی متناسب با مژه، به پلک بالایی چسپانده می‌شود و مژه‌ها را به بیگودی می‌چسبانند.
  • در این مرحله به وسیله یک لوسیون مخصوص، مژه‌ها را نرم می‌کنند و برای مرحله بعدی آماده می‌شود. این لوسیون تقریبا 15 دقیقه روی مژه می‌ماند.
  • مژه‌ها را با مواد خنثی کننده و کراتین از حالت نرمی خارج می‌کنند و باعث تثبیت فرم آن‌ها می‌شوند. سپس از روغن‌های تقویت کننده استفاده می‌شود.
  • مرحله بعدی که یک مرحله اختیاری برای ضخیم نشان دادن مژه است به لمینت معروف است. در این مرحله مژه ها را با استفاده از مواد رنگی و غالبا مشکی، ضخیم‌تر و پرپشت‌تر نشان می‌دهند.
  • مرحله آخر نرم کردن مژه و جدا کردن آن‌ها از بیگودی است.

با انجام مراحل ساده‌ بالا، مژه‌هایی خوش‌حالت و ضخیم خواهید داشت.

نحوه لیفت مژه

مراقبت‌های بعد از لیفت و لمینت

بعد از انجام لیفت و لمینت برای ثبیت اثر کار، لازم است به مدت دو روز یا بیشتر، از شستن صورت و دوش گرفتن خودداری کنید. تحت هیچ شرایطی نباید رطوبت و آب به چشم‌ها برسد. مژه‌ها را با استفاده از ریمل‌ مخصوص تا سه روز برس بکشید تا به هم نچسپند و فرم آن‌ها حفظ شود. همچنین تا سه روز از وسایل آرایشی مانند ریمل معمولی و خط چشم استفاده نکنید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که بعد از لیفت مژه باید به آن توجه کنید، فرم خوابیدن است. هرگز به مژه‌های شما هیچ فشاری نباید وارد شود درنتیجه با زاویه خاصی باید بخوابید که فشاری به مژه ها وارد نشود. لیفت مژه هیچ گونه مراقبت ویژه پوستی نمی‌خواهد اما کارهای متدوال مانند پاک کردن آرایش را پس از لیفت نیز باید انجام دهید. از طرفی بهتر است طبق توصیه متخصص خود هر شب از یک لوسیون نرم کننده برای تقویت و رطوبت رسانی به مژه‌های لیفت شده خود استفاده کنید.


عوارض جانبی

به طور کلی استفاده طولانی مدت از مواد آرایشی عوارضی به دنبال دارد، اما لیفت و لمینت مژه به دلیل استفاده از مواد طبیعی و کراتین از عوارض کمتری برخوردار هستند. برای به حداقل رساندن عوارض لیفت، بهتر است به مراکز معتبر و افراد متخصص بروید.

همچنین از اصل بودن مواد استفاده شده اطمینان مطمئن شوید و از موادی که آمونیاک دارند، شدیدا دوری کنید. مقداری از مواد لیفت را روی قسمتی از مژه امتحان کنید تا با خیال راحت بدانید که پلک و مژه شما به آن حساسیت نشان نمی‌دهند. انجام این کار برای کسی که به تازگی عمل جراحی چشم یا پلک انجام داده است، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.


پاک کردن لیفت و لمینت مژه

اگر پس از انجام لیفت و لمینت از انجام این کار پشیمان شدید و خواستید اثر آن را از بین ببرید، تا مدت زیادی به صورت منظم از روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل استفاده کنید. یک راه دیگر برای از بین بردن اثر لیفت و لمینت، مراجعه به مراکز انجام لیفت و استفاده از مواد پاک کننده است.

تفاوت بین کاشت مژه و لیفت مژه

اکستنشن مژه یکی از محبوب ترین روش ها برای موژه های کوتاه یا کم پشت است. در طول درمان ، آرایشگر با استفاده از چسب مخصوص غیر تحریک کننده مژه های مصنوعی را به مژه های طبیعی شما متصل می کند. به طور معمول به هر چشم 80 تا 140 تار مژه وصل می شود. بسته به نحوه استفاده از مژه ها ، می توانید فرم چشم خود را تغییر دهید.

می توانید مژه های طولانی تر و پرترنیز به مژه های خود وصل کنید. شکل دلخواه معمولاً بعد از چهار تا شش هفته به دست می آید. در حالی که استفاده از مژه می تواند نمای چشمگیری داشته باشد ، لیفت مژه به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد و چندین هفته بیشتر طول می کشد و خود درمان سریعتر و ارزانتر است. اکستنشن همچنین می تواند مژه های طبیعی شما را شکننده تر کند، در حالی که لیفت هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

جمع بندی

انسان‌ها به ویژه خانم‌ها اهمیت زیادی به زیبایی می‌دهند و گاه از مواد آرایشی برای زیباتر شدن استفاده می‌کنند. لیفت و لمینت مژه یک روشن نوین در زمینه زیبایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا مدتی طولانی (حدود 3 ماه) از وسایل آرایشی مژه مانند ریمل و فرمژه استفاده نکنید و در عین حال مژه‌هایی زیبا، ضخیم و حالت‌دار داشته باشید. این روش به ویژه در خانم‌هایی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، ولی نمی‌خواهند وقت زیادی صرف آرایش صورت کنند بسیار موثر است.


  سوالات متداول در مورد لیفت و لمنیت مژه

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning