چه ابزارهایی برای براشینگ مو نیاز است؟

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
ابزارهای براشینگ مو

براشینگ یا همان سشوار کردن مو، مختص تنها خانم‌ها یا آقایان نیست. اگر بخواهیم دلیل این موضوع را بیان کنیم، باید از افزایش میل به زیبایی، شیک بودن و مرتب بودن در خانم‌ها و آقایان اشاره کنیم.
اگر روند براشینگ کردن موها را بلد باشید، برای مجالس مختلف می‌توانید بدون رفتن به آرایشگاه، موهای خود را به بهترین شکل فرم دهید. بد نیست بدانید برای این که براشینگ موهای شما حرفه‌ای به نظر برسد، نیاز به یک سری ابزار خواهید داشت. در این مطلب، چند نمونه از ابزارهایی را که در براشینگ مو به کار می‌آیند، معرفی خواهیم کرد. پس توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.


سشوار مناسب و حرفه‌ای

اصلی‌ترین ابزار مورد نیاز برای براشینگ مو، سشوار مناسب و حرفه‌ای است. می‌دانید که سشوارها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر یک از توان متفاوتی برخوردار هستند و ممکن است قابلیت‌های خاصی هم داشته باشند. برای شناخت یک سشوار خوب و مناسب، لازم است اطلاعات جامعی در رابطه با ویژگی‌های آن به دست آورید که به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سشوار با توان موتور بالا

هر چه توان و قدرت موتور سشوار بیشتر باشد، سشوار قوی‌تر است و می‌تواند حرارت بهتری را تولید کند. سشوارهای موجود در بازار بسته به نوع کاربرد، از توان 2000 وات تا 7000 وات فروخته می‌‌شوند. مدل‌های با توان پایین مناسب مصارف خانگی هستند و مدل‌های با توان و قدرت بالا برای استفاده در آرایشگاه‌ها و مصارف حرفه‌ای توصیه می‌شوند.

سشوار با قابلیت‌های خاص

بعضی از سشوارها قابلیت‌های منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، انواع مختلفی از سشوارها به بازار عرضه شده‌اند که یون تولید می‌کنند. تولید یون توسط این سشوارها کمک می‌کند تا وز موها گرفته شود و عمل براشینگ به بهترین شکل انجام شود. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر از همیشه موهای خود را فرم دهید، بهتر است مطابق با فناوری روز دنیا پیش بروید و سشوارهایی جدید با قابلیت‌های استثنایی خریداری کنید.

سشوار با وزن و ابعاد مناسب

شاید در نگاه اول، وزن و ابعاد سشوار چندان اهمیتی نداشته باشد، اما زمانی که از آن استفاده می‌کنید، متوجه اهمیت موضوع خواهید شد. سشوار در ابعاد و وزن‌های مختلفی تولید می‌شود و هر برندی نظر خاصی در این مورد دارد. برای انتخاب سشوار در وزن و سایز مشخص جهت انجام مراحل براشینگ مو، باید به چند نکته توجه کنید.

  • اول این که موهای شما پرحجم است یا کم حجم؟
  • سرعت عمل شما در براشینگ زیاد است یا برای سشوار کردن موها نیاز به زمان زیادی دارید؟.

به‌طور کلی نسل جدید سشوارها، با وجود سایز کوچک و وزن کم، سشوارهای پرقدرت و خوبی هستند. پس نباید در هنگام تهیه کردن سشوار ظاهر آن شما را گول بزند.

لوازم براشینگ مو

برس خوب و باکیفیت

ابزار دیگری که برای انجام مراحل براشینگ لازم است، برس مخصوص است. برس باید با توجه به عوامل مختلفی انتخاب شود که مهم‌ترین آن‌ها میزان حجم مو و نوع مو است. برس‌های گرد، مخصوص براشینگ موها هستند و برای این که بتوانید براشینگ حرفه‌ای انجام دهید، باید در انتخاب آن‌ها دقت بسیاری کنید. برس‌ها بر اساس نوع بدنه و دندانه آن‌ها به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برس‌های گرد سرامیکی

این برس‌ها بهترین انتخاب هستند. چون حرارت سشوار را به صورت یکنواخت دریافت می‌کنند و آن را به بهترین شکل به مو انتقال می‌دهند.

برس‌های گرد فلزی

شاید این برس‌ها رایج‌ترین نوع برس براشینگ در مصارف خانگی و آرایشگاه‌ها باشند، اما نمی‌توان آن را بهترین برس معرفی کرد. چون این برس‌ها تا حدودی به موها آسیب می‌رسانند و برای موهای ضعیف، نازک و شکننده گزینه خوبی به حساب نمی‌آیند.

برس‌های گرد چوبی

از قدیم برس‌های چوبی گزینه خوبی برای موهای فر بودند. در حال حاضر برس‌های گرد چوبی به بازار عرضه شده‌اند تا افراد با موهای فر و وز بتوانند به واسطه آن‌ها، براشینگ خود را در حرفه‌ای‌ترین سطح انجام دهند. این برس‌ها از وز شدن الکتریسیته گرفتن موها بعد از سشوار کردن جلوگیری می‌کنند.

لوازم براشینگ مو

برس‌های گرد موی طبیعی

یک سری از برس‌های مخصوص براشینگ در بازار وجود دارند که دندانه آن‌ها از موی طبیعی تهیه شده است. این برس‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که به راحتی میان موها به راحتی حرکت می‌کنند و با کمک آن‌ها، موها در هنگام براشینگ کاملا صاف می‌شود و حالت می‌گیرد. برس‌های گرد در سایزبندی‌های مختلفی موجود هستند. پس بهتر است با توجه به حجم مو برس براشینگ مورد نظر خود را تهیه کنید. برس‌های سایز درشت، گزینه خوبی برای براشینگ موهای بلند و پرپشت هستند.

اما اگر موهای فری و پرحجمی دارید، بهتر است جدا از برس‌های سایز بزرگ متناسب با جنس مو، یک برس با قطر کوچک نیز تهیه کنید.چون برس‌های کوچک برای مرتب‌تر شدن براشینگ یک ابزار لازم و کافی هستند. این برس‌ها برای حالت دادن و صاف کردن ریشه‌های مو به کار گرفته می‌شوند و نمی‌توان منکر اهمیت آن‌ها در روند براشینگ حرفه‌ای شد.


چگونه براشینگ مو را انجام دهیم؟

حال که با ابزارهای مورد نیاز برای براشینگ مو آشنا شدید، وقت آن رسیده تا کمی هم درباره مراحل انجام یک براشینگ حرفه‌ای صحبت کنیم. در زیر، مراحل سشوار کردن موها را به ترتیب بیان کرده‌ایم:

مراحل براشینگ مو
  • ابتدا کمی موها را نم‌دار کنید. نم موهای شما باید نزدیک به 25 تا 30 درصد باشد. (سشوار کردن موهای خیس می‌تواند آسیب جدی به موهای شما وارد کند. پس از این کار جدا خودداری کنید.)
  • سعی کنید تا جای ممکن، قبل از سشوار کشیدن مو به آن‌ها اسپری‌های حرارتی بزنید تا گرمای سشوار آسیبی به موها وارد نکند و باعث سوختگی نشود.
  • در این مرحله باید موهای خود را دسته کنید و به آن‌ها گیره بزنید. توجه کنید دسته‌های مو را ضخیم و نازک جدا نکنید تا حرارت سشوار یکنواخت به آن‌ها برسد.
  • براشینگ مو را از دسته‌های پایینی که جدا کرده‌اید، شروع کنید و سعی کنید سشوار خود را در فاصله 25 الی 30 سانتی‌متری موهای خود نگه دارید. (نزدیک گرفتن سشوار نه تنها کمکی به صاف شدن سریع‌تر موها نخواهد کرد، بلکه باعث می‌شود تا موها بسوزند.)
  • هنگامی که سشوار کردن موها به پایان رسید، برای نگه داشتن حالت موها بد نیست از تافت یا دیگر اسپری‌های نگه‌دارنده حالت مو استفاده کنید.

راز ماندگاری براشینگ مو

میزان ماندگاری براشینگ مو بستگی به جنس مو، طرز انجام دادن براشینگ و همینطور محصولات تثبیت کننده ای دارد که در نهایت استفاده می شود.

برای تثبیت حالت مو می توانید سرتان را دولا کنید تا جلوی موهایتان پایین بریزد در همین حالت از دور کمی تافت روی نوک موهای سشوار کشیده بزنید. اگر نمی‌خواهید از تافت استفاده کنید، می‌توانید کمی ژل و کرم مو را مخلوط کرده و خیلی کم با نوک موها بازی کنید و به آن‌ها حالت دهید البته قبل از سشوار هم بهتر است از سرم‌های موی دارای کراتین استفاده کنید.


مزایای و معایب براشینگ مو

براشینگ مو راهی برای زیبایی موهاست که به یکباره تغییرات زیادی را در چهره شما به وجود می آورد، براشینگ موهای صاف و شلاقی ب شما هدیه می دهد که به زیبایی مو شما کمک می کند و مانع از گره خوردن و بهم ریختگی موی شما می شود. همچنین محصولاتی که در نهایت استفاده می کنید، لایه ای محافظتی روی موهای شما ایجاد می کنند و موها را مرطوب نگه خواهند داشت.

براشینگ نیز مانند هر اقدام زیبایی می تواند معایبی برای موها داشته باشد و در صورت استفاده مکرر و هر روزه به موهایتان آسیب وارد کند که از معایب آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آسیب رسیدن به مو به خاطر حرارت بالا
  • ضعیف شدن ساقه مو
  • احتمال سوختگی مو
  • نازک شدن تار مو
  • شکنندگی مو
  • زودتر چرب شدن موها
  • ایجاد حساسیت در پوست سر

سوالات رایج در مورد ابزارهای براشینگ مو

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning