ماسک حنا معجزه ای برای پوست

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
ماسک حنا معجزه ای برای پوست

حنا یکی از گیاهانی است که از قدیم، خواص و فواید زیاد آن باعث شده است تا مورد توجه و استقبال قرار گیرد. البته بیشتر در زمان‌های دور، گیاه حنا و پودر آن برای رنگ کردن و تقویت موها استفاده می‌شد. امروزه که حناهای بی‌رنگ به بازار عرضه شده‌اند، بهره‌مند شدن از خواص و فواید حنا برای پوست رواج پیدا کرده است. به این شکل که افراد با برگ حنا یا پودر آن، ماسک‌های صورت درست می‌کنند و آن را در فواصل زمانی مشخص روی پوست خود می‌گذارند تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشند.


انواع ماسک حنا

ماسک حنا انواع مختلفی دارد. اما لازم به ذکر است که از لحاظ نحوه ساخت می‌توان آن را به دو دسته مختلف تقسیم‌بندی کرد:

  • ماسک‌هایی که در کارخانه‌های تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی تولید می‌شوند و پایه آن‌ها را گیاه حنا تشکیل داده است.
  • ماسک‌هایی که به صورت خانگی درست می‌شوند و از ترکیب کردن چند ماده طبیعی مختلف به همراه حنا به وجود می‌آیند.

درست است که ماسک‌های تولید کارخانه، ماسک‌های خوب و باکیفیتی هستند، اما قیمت نسبتا بالایی دارند. برای این که بابت خرید این ماسک‌ها هزینه‌های گزافی پرداخت نکنید، خودتان دست به کار شوید و با چند ماده ساده که در همه خانه‌ها وجود دارد بهترین ماسک‌های حنا را درست کنید.

ماسک حنا

1. ماسک حنا با ماست و گلاب

این ماسک، از ترکیب سه ماده تهیه می‌شود. پودر حنای بی‌رنگ، ماست و گلاب ساختار اصلی این ماسک را تشکیل می‌دهند. تنها کافی است این مواد را خوب مخلوط کنید و قبل از استحمام آن را حدود 15 الی 20 دقیقه روی پوست قرار دهید.

ماسک مورد نظر برای روشن شدن پوست بسیار عالی است. ماندن ماسک روی پوست صورت و بدن در بخار حمام، تاثیرگذاری آن را چند برابر می‌کند. برای این که در زودترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید، توصیه می‌شود هفته‌ای دو مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

2. ماسک حنا با روغن اسانسی

در تهیه این ماسک، به یک قاشق غذاخوری پودر حنای بی‌رنگ و چند قطره روغن اسانسی نیاز است. روغن‌های اسانسی را با توجه به سلیقه و خواصی که دارند می‌توانید انتخاب کنید. روغن‌های انسانسی وانیلی، پرتقالی، دارچینی، نعنایی و غیره، همگی خواص و فواید بسیار زیادی دارند. مالیدن هفته‌ای یک مرتبه از این ماسک روی پوست صورت یا بدن به مدت 20 الی 30 دقیقه پوست صورت شما را کاملا شاداب و جوان می‌کند.

3. ماسک حنا با خاک رس

یکی از ماسک‌های خانگی حنا که بسیار توصیه می‌شود، ترکیب پودر حنا به اضافه خاک رس و کمی آب جوشیده است. این ماسک را بهتر است هفته‌ای یک الی دو مرتبه به پوست صورت و بدن بزنید و بعد از شستن آن با آب گرم، پوست خود را با آب سرد آبکشی کنید. این ماسک کمک می‌کند تا پوست از آلودگی‌ها پاکسازی شود.

4. ماسک حنا با خامه ترش و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک کافی است پودر حنا از نوع بی‌رنگ را با آب جوشیده به شکل خمیر درآورید. بعد از آن با توجه به میزان خمیر حنا، خامه ترش و روغن زیتون را اضافه کنید. این ماسک بهتر است به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند تا بهتر تاثیر خود را به جای بگذارد.

پاک کردن این ماسک از روی پوست با یک پد و آب گرم به راحتی امکان‌پذیر است و چون در ساختار آن از حنای بی‌رنگ استفاده شده است، پوست شما رنگی به خود نخواهد گرفت. با زدن مرتب این ماسک به صورت و در بازه زمانی مشخص، از شر خشکی و ترک‌های پوستی خلاص شوید.

5. ماسک حنا با موز و زرده تخم‌مرغ

نداشتن آکنه، جوش و غیره، دلیل قانع‌کننده‌ای برای استفاده نکردن از ماسک حنا نیست. ماسک حنا با موز و زرده تخم‌مرغ می‌تواند گزینه پیشنهادی خوبی باشد. چون این ماسک جدا از بوی خوبی که دارد، طراوت و شادابی پوست را تا مدت‌ها حفظ می‌کند. پس با کمی پودر حنا، مقداری پوره موز و یک زرده تخم‌مرغ این ماسک را تهیه کنید و هفته‌ای یک الی دو مرتبه از آن استفاده کنید.

مسلما بعد از استفاده چند هفته‌ای این ماسک، شاهد تغییرات بزرگ در پوست خواهید بود. بد نیست بدانید که ترکیبات مختلفی از حنا با مواد دیگر را می‌توان به عنوان ماسک استفاده کرد. اما این به خود افراد بستگی دارد که از چه مشکلات پوستی رنج می‌برند و هدف آن‌ها برای استفاده از ماسک حنا چیست.

ماسک حنا

در استفاده از ماسک حنا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بهتر است قبل از این که ماسک حنا مورد نظر را روی پوست خود قرار دهید، اول با نوع پوست خود آشنا شوید. البته بد نیست بدانید که این موضوع تنها مختص ماسک‌های بر پایه گیاه حنا نیست و قبل استفاده از هر ماسکی، باید نوع پوست مد نظر قرار گیرد. در کل پوست افراد در یکی از 4 دسته زیر قرار می‌گیرد:

  • پوست خشک
  • پوست چرب
  • پوست مختلط
  • پوست معمولی

در ماسک حنا برای پوست‌های چرب و مختلط، بهتر است از روغن‌های مختلف، زرده تخم‌مرغ و غیره استفاده نشود تا PH پوست تغییری نکند. در صورتی که استفاده از این مواد در تهیه ماسک حنا برای پوست‌های معمولی و خشک مانعی ندارد.
نکته بعد، تست کردن ماسک حنا روی قسمت کوچکی از پوست است. این کار کمک می‌کند حساسیت پوست نسبت به حنا مشخص شود. متاسفانه عده‌ای ماسک حنا را بدون تست کردن روی پوست صورت و بدن خود می‌مالند و بعد از گذشت چند دقیقه با بروز التهاب، خارش، دانه‌های قرمز و غیره، متوجه حساسیت پوستی نسبت به حنا یا هر ماده دیگری می‌شوند که در این ترکیب وجود داشته است.

چون حنا خواص و فواید زیادی دارد، ممکن است به این باور برسید که استفاده هر روزه از آن می‌تواند نتیجه مطلوب‌تری بدهد. اما اصلا این طور نیست و هر چیزی آستانه مصرفی دارد. اگر بیش اندازه از حنا و ماسک آن در طول هفته استفاده کنید، بدون شک درگیر مسمومیت و بیماری‌های پوستی خواهید شد. پس بهتر است در استفاده از حنا و مشتقات آن برای پوست و حتی مو زیاده‌روی نکنید.


ماسک حنا برای مشکلات پوستی

برای آکنه

ماسک حنای بی رنگ کمک می کند تا از شر آکنه خلاص شوید. این اتفاق به این دلیل می افتد که حنای طبیعی التهاب را خشک می کند و پوست را آرام می کند. برای تهیه ماسک آکنه ، به مجموعه ای از ساده ترین مواد از جمله چای سبز، روغن حنا و گل همیشه بهار نیاز دارید. همه این اجزا را به مقدار کم مخلوط کنید تا نرم شود.

این مخلوط باید روی پوست گذاشته شود و در مناطق آکنه دار پخش شود. برای اینکه محصول به خوبی عمل کند ، باید آن را به مدت هفت دقیقه روی صورت نگه دارید، سپس به آرامی بشویید. برای پاکسازی صورت، بهتر است فقط از آب استفاده نکنید، بلکه از مایع همراه با آب لیمو استفاده کنید. بنابراین نتیجه موثرتر خواهد بود.

چین و چروک

ماسک های مبتنی بر حنا به شما کمک می کنند تا به طور موثر با چین و چروک پوست مقابله کنید. همچنین ، پس از استفاده از آن ، پوست حالت کشش بیشتری پیدا می کند. برای تثبیت نتیجه ، توصیه می شود ماسک را همراه با ماساژ صورت انجام دهید، که همچنین اپیدرم را سفت می کند.

برای تهیه این ماسک باید ده گرم حنا سفید را با همان مقدار ژلاتین و 5 میلی لیتر روغن گردو مخلوط کنید. چند قطره کره بادام زمینی و ویتامین C را در مخلوط بریزید. ماسک تمام شده به مدت نیم ساعت به صورت زده می شود.

لکه های سن

ماسک حنا هم چنین می تواند برای لکه های پوستی ای که بر اثر افزایش سن ایجاد شده اند مفید باشد. ماسک حنا به ترمیم سطح طبیعی ملانین در بافتهای سلولی کمک می کند. پس از چندین بار استفاده از چنین ماسکی ، پوست سبک می شود ، لکه های پیری از بین می روند و موارد جدید برای مدتی ظاهر نمی شوند. علاوه بر این ، ماسک خوب حنا بی رنگ به تقویت خواص محافظتی اپیدرم کمک می کند.

ماسک با یک لایه کاملاً متراکم روی کل صورت بزنید و اجازه دهید کمی بیشتر از پنج دقیقه بماند. می توانید آن را با آب خنک گل رز بشویید. پس از شستشو ، بهتر است پوست را مرطوب کنید. برای این منظور از ژل خنک کننده استفاده کنید ، که علاوه بر این باعث سفت شدن پوست و طراوت تر شدن پوست می شود.


سوالات رایج در مورد ماسک حنا

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning