بهترین مارک شامپوی ایرانی و خارجی

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
بهترین مارک شامپوی ایرانی و خارجی

امروزه، تنوع شامپوها و محصولات مراقبت از مو، انتخاب بهترین‌ها را دشوار می‌کند. برای خرید مناسب‌ترین گزینه ممکن باید مواردی نظیر نوع مو و کاربرد محصول را در نظر داشت. گسترش دانش عمومی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی به شناسایی انواع مواد زیان‌آور کمک می‌کند. در این مطلب، تلاش خواهیم کرد شما را با بهترین مارک شامپوی ایرانی و خارجی آشنا کنیم.

پوست سر هم درست مانند پوست سایر قسمت‌های بدن ممکن است خشک، چرب یا معمولی باشد. در هنگام انتخاب شامپو باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید.

آنچه در ادامه خواهید خواند.


موهای چرب

غدد چربی موجود بر روی پوست سر به طور طبیعی برای جلوگیری از آسیب‌های محیطی و شکنندگی مو به ترشح چربی می‌پردازند. با این حال، ترشح بیش از حد این ماده، علاوه بر ایجاد ظاهری نامطلوب ممکن است ریزش مو و برخی مشکلات دیگر را به دنبال داشته باشد. شامپوی مناسب موهای چرب، علاوه بر خواص پاک‌کنندگی بالا باید از توانایی کنترل ترشح چربی نیز برخوردار باشد.

شامپو مناسب برای موهای چرب

برای خرید بهترین شامپوی موهای چرب لازم است به برچسب محصول توجه کنید. شرکت تولید کننده با درج عباراتی نظیر «مخصوص موهای چرب»، «Greasy Hair» یا «For Oily Hair» به شما کمک می‌کند تا محصول مناسب را انتخاب کنید. به علاوه، وجود ترکیباتی نظیر سیلیکون و برخی روغن‌های طبیعی در افزایش ترشح چربی موثر هستند. بنابراین، شامپوی موی چرب باید فاقد این مواد باشد.

بهترین مارک شامپو ایرانی برای موهای چرب

از بهترین مارک‌های شامپوی ایرانی برای موهای چرب می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

فولیکا

شامپوی مخصوص موهای چرب فولیکا با استفاده از عصاره گیاهانی نظیر گزنه به تمیز شدن کامل پوست سر و ریشه مو کمک کرده و ترشح چربی را کنترل می‌کند.

شامپوی مخصوص موهای چرب فولیکا

لافارر

شامپوی مخصوص موهای چرب لافارر با بهره‌گیری از عصاره رزماری، آلوئه‌ورا، مورد، مجموعه‌ای از ویتامین‌های B5 و E، زینک، اسید سالیسیک، آلفا گلوکان الیگوساکارید و اکتوپیروکس به کنترل التهاب، تنظیم ترشح چربی و درمان ریزش مو کمک می‌کند.

شامپوی مخصوص موهای چرب لافارر

بهترین مارک شامپو خارجی برای موهای چرب

از بهترین مارک‌های شامپوی خارجی برای موهای چرب می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

ژاک آندرل پاریس

شامپوی موهای چرب ژاک آندرل پاریس با استفاده از انواع عصاره‌های گیاهی نظیر سوژ یا مریم گلی، عصاره پوست لیمو، ویتامین‌های A، C و دی‌پانتول به تقویت، پاک‌سازی کامل ریشه مو و تنظیم چربی کمک می‌کند. وجود ترکیباتی مانند پیکروسالوین درجلوگیری از رشد باکتری در ناحیه سر موثر است.

ژاک آندرل پاریس

شامپو فکس

شامپو فکس در شرکت ترکیه ای تولیده شده است که در زمینه تولید محصولات بهداشتی بسیار موفق است. این شامپو با عصاره هلو و زرد آلو باعث تنظیم چربی پوست سر می شود و چربی مو های شما را کنترل می کند. رایحه این شامپو ماندگار است و تا ساعت ها عطر آن بر موهای شما باقی می ماند. از این شامپو می توانید برای استفاده روزانه استفاده نمایید. حجم این شامپو 400 میلی لیتر است و نسبت به نمونه های مشابه قیمت مناسبی دارد.

شامپو مناسب موهای چرب

هد اند شولدرز

شامپو ضد شوره هد اند شولدرز با عصاره مرکبات از بوی بسیار مطبوعی برخوردار است. این شامپو بر پایه فرمول هیدرازینک بوده و سرشاز از پریتینيون زینک (ZPT)  است و با توجه به رضایت مصرف کنندگان در رفع شوره سر و تسکین پوست چرب و دارای خارش بسیار مناسب است. ph متعادل این شامپو آن را برای استفاده روزانه بسیار مناسب نموده است. به دلیل همین ph مناسب متعادل کننده چربی پوست سر و مو نیز هست. 

یانسی

شامپوی موهای چرب یانسی با بهره‌گیری از عصاره آویشن و اکالیپتوس در مهار ترشح بیش از اندازه چربی، تقویت مو کمک می‌کند.

شامپوی موهای چرب یانسی

 موهای خشک

در اغلب موارد، خشکی مو ناشی از کمبود رطوبت است. کاهش رطوبت به تدریج موجب از دست رفتن درخشندگی و سلامت مو شده و ممکن است با عوارضی نظیر التهاب پوست سر همراه باشد. شرکت‌های تولید کننده با درج عباراتی نظیر «مخصوص موهای خشک»، «Dry and Damage Therapy» یا «For Dry Hair» به شما کمک می‌کند تا محصول مناسب موی خود را انتخاب کنید. این شامپوها با برخورداری از مواد روغنی طبیعی و عصاره‌های گیاهان ترمیم کننده و مرطوب کننده به بهبود وضعیت کلی موهای شما کمک می‌کنند.

بهترین مارک شامپو ایرانی برای موهای خشک

از بهترین مارک‌های شامپوی ایرانی برای موهای خشک می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

فولیکا

شامپوی موهای خشک فولیکا با بهره‌گیری از عصاره‌های گیاهی و روغن‌های طبیعی برای افرادی طراحی شده که از خشکی پوست سر و موهای خود به ستوه آمده‌اند.

شامپوی موهای خشک فولیکا

لافارر

شامپوی موهای خشک لافارر حاوی عصاره‌های گیاهی سبوس برنج، رزماری، بابونه رومی، گل همیشه بهار و بابونه آلمانی است. این محصول به رطوبت‌رسانی عمقی مو، افزایش گردش خون در پوست سر و تغذیه بهتر فولیکول‌ها کمک می‌کند.

شامپوی موهای خشک لافارر

بهترین مارک شامپو خارجی برای موهای خشک

از بهترین مارک‌های شامپوی خارجی برای موهای خشک می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

شامپو آبرسان کورپورسانو

شامپو آبرسان کورپورسانو برای موهای خشک، محصولی عالی است که با بهره‌گیری از عصاره آلوئه‌ورا، آمینواسیدها، مواد معدنی و ویتامین‌ها ضمن رطوبت‌رسانی ساقه‌های موها به درخشندگی و نرمی آن‌ها هم کمک می‌کند. از دیگر عصاره‌های گیاهی موجود در این محصول می‌توان به عصاره گل ختمی اشاره کرد. این گیاه منبع غنی ویتامین‌های C و B است که در عین نرم کردن موها به طراوت و شادابی آن‌ها نیز کمک می‌کند. این محصول از مواد شیمیایی زیان‌آوری نظیر پارابن‌ها، سیلیکون و سولفات عاری است.

شامپو آبرسان کورپورسانو

شامپو ترمیم کننده و تقویت‌کننده گارنیه

شامپو ترمیم کننده و تقویت‌کننده گارنیه مخصوص موهای خشک از عصاره زیتون برخوردار است. این محصول با خواص ترمیم‌کنندگی بالا آسیب‌های وارد شده به موها را بهبود می‌بخشد و رطوبت مورد نیاز موها را تامین می‌کند.

شامپو ترمیم کننده و تقویت‌کننده گارنیه

 موهای معمولی

موهای معمولی در مقابل اغلب مشکلات و آسیب‌های احتمالی مقاومت بیش‌تری داشته و نگه‌داری از آن‌ها به مراتب ساده‌تر از سایر انواع مو است. با این حال، عدم رسیدگی به موهای معمولی ممکن است صدماتی جدی نظیر بروز موخوره، شوره، کم آبی و بسیاری موارد دیگر را به دنبال داشته باشد. محصولات مناسب برای این نوع مو غالبا با برچسب‌های «مخصوص موهای معمولی» مشخص می‌شوند.

بهترین مارک شامپو ایرانی برای موهای معمولی

از بهترین مارک‌های شامپوی ایرانی برای موهای معمولی می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

شامپوی ضد‌ریزش فولیکا حاوی ویتامین‌هایی نظیر B6 و B7 و عصاره گیاهانی مانند آرنیکا است. این‌گیاه از خواص تقویت‌کنندگی و تسکین‌دهندگی برخوردار است. این شامپو با ‌تقویت پیاز مو به افزایش و تسریع رشد مو کمک کرده و جریان خون مویرگی پوست سر را دو چندان می‌کند.

شامپوی ضد‌ریزش فولیکا

شامپو موهای معمولی لافارر

این محصول با بهره‌گیری از پروتئین‌های موثر در محافظت و استحکام بخشی ساختار مو به تغذیه و افزایش حجم و ضخامت تارهای مو کمک می‌کند. شامپو موهای معمولی لافارر با استفاده از فناوری روز اروپا تولید شده و از خواص آنتی‌اکسیدانی برخوردار است.

شامپو موهای معمولی لافارر

بهترین مارک شامپوی خارجی برای موهای معمولی

از بهترین مارک‌های شامپوی خارجی برای موهای معمولی می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

شامپو او جی ایکس مدل Vitamin E

شامپو او جی ایکس مدل Vitamin E شرایط کلی موها و سلامت آن‌ها را بهبود می‌بخشد. از خواص اصلی این محصول می‌توان به احیاکنندگی و ایجاد صافی و درخشندگی موها اشاره کرد. این شامپو با برخورداری از فرمولاسیون عالی و نفوذپذیری استثنایی به استحکام و انعطاف‌پذیری هر چه بیش‌تر موها کمک می‌کند.

شامپو او جی ایکس مدل Vitamin E

شامپو آلپسین

شامپو آلپسین برای موهای معمولی با استفاده از موادی تاثیرگذار، روند خون‌رسانی به فولیکول‌های مو را بهبود بخشیده و علاوه بر مقابله با ریزش مو، وضعیت کلی آن را بهبود می‌بخشد.

شامپو آلپسین

سخن آخر

در صورت مواجه شدن با مشکلات حاد مو و ناحیه پوست سر لازم است هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه و با وی مشورت کنید. با توجه به نقش قابل توجه این محصول در تامین سلامت پوست سر و موها، در هنگام خرید شامپو ابتدا لازم است از اصالت محصول اطمینان یابید.


سوالات رایج در مورد انتخاب مارک شامپو برای انواع مو

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning