تفاوت کراتینه و ریباندینگ

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
تفاوت کراتینه و ریباندینگ

آنچه در این مقاله در مورد تفاوت کراتینه و ریباندینگ خواهید خواند:

امروزه روش‌های بسیاری برای احیا و بازسازی، به منظور صاف و نرم کردن موها به صورت دائمی و موقت مانند کراتین مو، ریباندینگ، بوتاکس مو و غیره وجود دارد. به همین دلیل، برای خانم‌هایی که تا به حال تجربه‌ی انجام هیچ‌کدام از آن‌ها را نداشته‌اند؛ تصمیم‌گیری دشوار خواهد شد. اگرچه مشاوره با مشاوران پوست و مو، آرایشگران و دیگر افراد خالی از لطف نیست، اما توصیه می‌کنیم که با دقت نکات ارائه شده در این مطلب را نیز دنبال کنید. چراکه در آن به طور کامل به مزایا و معایب روش‌های کراتینه و ریباندینگ و تفاوت بین آن‌ها اشاره شده است


کراتینه چیست؟

روش کراتینه نوعی درمان است که به ترمیم موهای آسیب‌دیده، وِز و بی‌نظم کمک می‌کند و در نهایت موهایی سالم، صاف و براق به شما تحویل می‌دهد. دلیل اصلی این‌که روش کراتینه بر روی موها اثرات خوبی می‌گذارد این است که موهای ما به طور طبیعی سرشار از پروتئین کراتین است و تحت درمان با کراتینه دوباره فضاهای خالی کوتیکول‌های آن با این پروتئین پُر و به نوعیاحیا و بازسازی می‌شوند.

با انجام کراتینه، موهای شما بدون وز، صاف‌تر و نرم‌تر می‌شوند و راحت‌تر حالت می‌گیرند. همچنین، کراتینه باعث درخشش و آبرسانی موهای خشک و کدر شما می‌شود و آن‌ها را سرزنده‌تر و سالم‌تر جلوه می‌دهد. در ادامه با مزایا و معایب این روش آشنا خواهید شد.

کراتینه بهتر است یا ریباندینگ

مزایای روش کراتینه

  •  موها را صاف، نرم و براق می‌کند و به آن‌ها جلای طبیعی می‌بخشد.
  • معمولا هیچ عارضه‎ی جانبی اساسی ندارد.
  •  فقط پروتئین طبیعی کراتین را به موهای شما باز می‌گرداند و از نظر شیمیایی ساختار موها را تغییر نمی‌دهد.
  • حالت‌دهی و مدیریت موهای شما را آسان‌تر می‌کند.

معایب روش کراتینه

  • اگر برای انجام آن به یک فرد تازه‌کار مراجعه کنید، ممکن است در نهایت دچار خارش و عفونت پوست سر و حتی سوختگی موها شوید.
  • هزینه‌ی انجام آن تا حدودی نسبت به روش‌های دیگر مانند ریباندینگ بالاتر است. چون مواد به کار رفته در آن گران‌تر هستند.
  • شما باید پس از انجام آن، برای تهیه‌ی محصولات مراقبتی نیز هزینه کنید که در واقع این مبالغ به کل هزینه‌ی درمان اضافه می‌شوند.
  • فقط به کمک یک متخصص انجام می‌شود.
  • پس از انجام آن در یک جلسه، نیاز به ترمیم منظم و مراجعه به سالن در طی جلسات بعدی است. بنابراین، افرادی که بیش از حد مشغول هستند، ممکن است بخواهند از این روش درمانی صرف نظر کنند.
  • فقط 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد.

ریباندینگ چیست؟

ریباندینگ یک درمان شیمیایی است و موهای شما را صاف‎، نرم و براق‌تر کرده و زیبایی خاصی به آن‎ها می‌بخشد. همچنین، پس از گذشت مدتی از انجام آن و رشد ریشه ی موها، باید برای ترمیم و ریباندینگ آن نواحی، دوباره به آرایشگاه مراجعه کنید. در ادامه با مزایا و معایب این روش آشنا خواهید شد.

مزایای روش ریباندینگ

  • موهایتان را صاف تر و ابرشمی نشان می‌دهد.
  • پس از انجام آن، دیگر نیازی به استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو برای صاف کردن مداوم موها نیست. زیرا به صورت دائمی موهای شما ظاهر صاف و ابریشمی می‌گیرند؛ مگر آنکه تصمیم بگیرید موهای خود را کوتاه کنید.
  • موهای شما عاری از موخوره و کنترل آن‌ها آسان می‌شود. مخصوصا در مورد موهای وِز و فری!
  • در مقایسه با کراتینه ارزان‌تر است و به مراجعات کمتری برای ترمیم نیاز دارد.

معایب روش ریباندینگ

  •  به دلیل استفاده از مواد شیمیایی قوی، ساختار داخلی موهای شما را تغییر می‌دهد.
  • اگر به طور مرتب و برای مدت طولانی روش ریباندینگ را انجام دهید، موهای شما آسیب می‌بیند.
  • اگر این روش به درستی و با مواد باکیفیت انجام نشود، موهای شما شکننده و دچار ریزش می‌شوند و شاید مجبور شوید به طور کامل موهای خود را کوتاه کنید.
تفاوت کراتینه و ریباندینگ

تفاوت‌های اساسی بین کراتینه و ریباندینگ

در حالی که کراتینه، پروتئین طبیعی (کراتین) رشته‌های موی شما را که به دلیل سبک زندگی سخت امروزی از دست می‌رود و کم می‌شود، دوباره جایگزین می‌کند؛ ریباندینگ تمرکز خود را بر روی تغییر شیمیایی ساختار مو می‌گذارد و سعی می‌کند پیوندهای بین اسید‌آمینه های رشته‌های مو را شکسته و دوباره به شکل دیگری بازسازی کند تا موها کاملا صاف جلوه کنند.

اساسا کراتینه برای درمان و احیای موهای رنگ و دکلره شده انجام می‌شود و حتی پس از گذشت مدتی از انجام آن می‌توان موها را دوباره رنگ و دکلره کرد. اما روش ریباندینگ به علت تغییرات شیمیایی که در پیوندهای موجود در مو ایجاد می‌کند، فقط باید بر روی موهای سالم انجام شود و پس از انجام آن بهتر است موها رنگ و دکلره نشوند.

در طی کراتینه، رطوبت و ذرات کراتین به ساقه‌ی موها افزوده می‌شود و به همین دلیل موها به راحتی با انواع وسایل حرراتی حالت می‌گیرند. اما پس از انجام ریباندرینگ به علت آنکه ساختار داخلی طبیعی مو و رطوبت درون ساقه‌های آن از بین می‌روند، موها دیگر به راحتی حالت نمی‌گیرند (البته به طور کلی توصیه می‌شود که موهای ریباندینگ شده در تماس با وسایل حرارتی قرار نگیرند).

ماندگاری روش کراتینه همان طور که ذکر شد نهایتا 4 تا 6 ماه است. زیرا با شستشوی مداوم موها، کراتین تزریق شده به لایه‎ی خارجی آن‎ها از بین رفته و نیاز به ترمیم دوره‌ای است. اما اثرات روش ریباندینگ بر روی موها دائمی است و این مساله خود نشان دهنده تغییرات اساسی آن در ساختار داخلی و طبیعی موها است.
با توجه به توضیحات ارائه شده در این مطلب، سعی کنید قبل از انجام هرکدام از این روش‌ها، وضعیت فعلی موهای خود را در نظر بگیرید و آن‌ها را به یک مشاور خبره نشان دهید تا تصمیم درستی در مورد روش مناسب برای احیا یا صاف کردن آ‌ن‌ها گرفته شود.


دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning