انواع ماسک موی خانگی معجزه کننده

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
ماسک موی خانگی

انواع ماسک مو بسته به نوع عملکرد، نظر طیف گوناگونی از افراد را به خود جلب می‌کنند. خشکی، موخوره، عدم درخشش، کم آبی و ریزش مو تنها چند نمونه از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که برای برطرف کردن آن‌ها استفاده از ماسک مو تجویز می‌شود. واقعیت این است که اغلب ماسک‌های آماده موجود در بازار علاوه بر دارا بودن ترکیبات شیمیایی از قیمت بالایی برخوردار هستند.

خبر خوب این است که ماسک‌های خانگی متنوعی وجود دارند که به صورت معجزه‌آسایی بر پوست و موی شما تاثیر گذاشته و مشکلات آن را برطرف می‌کنند. در این جا قصد داریم شما را با 12 ماسک موی خانگی معجزه کننده آشنا کنیم.

1/ماسک روغن نارگیل برای موهای خشک و آسیب دیده

روغن نارگیل از غنی‌ترین مواد طبیعی است که به نرم و لطیف شدن موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کند. آسیب دیدگی موها میتواند بر اثر استفاده از سشوار، اتو مو و … باشد. برای اطلاع از به روز ترین قیمت اتو مو می توانید به سایت وولند مراجعه نمایید. مرطوب‌کنندگی و قابلیت محافظت از مو در برابر اشعه فرابنفش خورشید از دیگر مزایای روغن زیتون به حساب می‌آیند. روغن نارگیل به واسطه برخورداری از ویتامین E و اسیدهای چرب به سادگی جذب فولیکول مو شده و رشد آن را افزایش می‌دهد.

روش استفاده

  • برای افزایش قدرت و مقاومت مو کافی است مقدار اندکی از این روغن را بر روی ساقه موها مالیده و به خوبی ماساژ دهید. پس از گذشت 10 دقیقه طبق معمول استحمام کنید و موهای خود را با شامپو بشوئید.
  • برای کنترل وز مو و حالت بخشیدن به آن کافی است پس از استحمام مقدار بسیار کمی روغن نارگیل را کف دست مالیده و ساقه موهای مرطوب خود را به آرامی با آن ماساژ دهید.
  • برای مقابله با شوره سر و بهره‌مندی از خواص ضد میکروبی، چند قطره روغن نارگیل را بر روی پوست سر مالیده و به خوبی ماساژ دهید. با استفاده از یک شانه دندانه درشت، موهای خود را شانه کرده و روغن را به تمام قسمت‌های پوست سر و موهای خود برسانید. پس از گذشت نیم ساعت، مطابق معمول با آب و شامپو استحمام کنید.

نکته
روغن نارگیل یک ماده بسیار چرب و سنگین است. بنابراین، در هنگام مصرف باید به ساختار و جنس مو توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم، برای موهای نازک و نرم از یک قاشق چای‌خوری و برای موهای خشک و ضخیم از یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل

2/ماسک شیر و عسل برای تقویت انواع مو

شیر و عسل از بهترین ماسک‌های خانگی است که به درمان موهای آسیب دیده و تقویت آن‌ها کمک می‌کند. عسل حاوی کراتین است و شکنندگی مو را بهبود می‌بخشد. همچنین، این ماده از خواص ضد التهابی برخوردار بوده و علاوه بر مقابله با حساسیت به ترمیم سلول‌های پوست سر کمک می‌کند. شیر منبع غنی پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین B12، آهن و روی است. ترکیب این دو ماده ساختار مو را تقویت کرده و سلامت کلی آن را بهبود می‌بخشند.

روش استفاده

با توجه به رقیق بودن شیر، توصیه می‌کنیم یک فنجان از این مایع را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده، داخل بطری بریزید و روی موها اسپری کنید. پس از گذشت 10 تا 20 دقیقه، موهای خود را با آب گرم و شامپو بشوئید.

تفاوت ماسک و سرم مو در چیست ؟
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

3/ماسک موز و روغن زیتون برای تقویت انواع مو

موز و روغن زیتون را تقریبا در هر آشپزخانه‌ای می‌توان یافت. موز حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف نظیر پتاسیم است و می‌تواند به تقویت، متعادل کردن PH، کنترل وز، بهبود خشکی و آبرسانی موهای آسیب دیده کمک کند. روغن زیتون سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین E است. این ماده به شکل قابل توجهی درایجاد درخشندگی، درمان موخوره و بهبود موهای آسیب دیده تاثیرگذار است. اتو مو تورمالین پروتایچی با کمترین آسیب به موها ، موهای شما را صاف و یکدست میکند . برای خرید اتو مو می توانید به فروشگاه اینترنتی وولند مراجعه کنید.

روش استفاده

برای تهیه این ماسک موی خانگی، از یک موز رسیده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. مواد را به خوبی مخلوط کرده به صورت پوره درآورید. با کمک انگشتان خود، این ماسک را روی پوست سر و ساقه موها مالیده و به خوبی ماساژ دهید. پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه موهای خود را با آب و شامپو بشوئید و با دقت آبکشی کنید.

ماسک موز و روغن زیتون

4/ماسک آووکادو و روغن زیتون برای درمان موخوره

موخوره آسیبی فیزیکی است که اغلب از حرارت دادن بیش از اندازه یا استفاده از مواد شیمیایی زیان‌آور بر روی مو ناشی می‌شود. این عوامل مخرب، لایه محافظ الیاف مو را از بین برده و آن را شکننده می‌کنند. از دیگر عوامل موثر در ایجاد این عارضه می‌توان به قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، رادیکال‌های آزاد و آلودگی هوا اشاره کرد.

کوتاه کردن موها بهترین راه از بین بردن موخوره است. با این حال، استفاده از ماسک هم می‌تواند در بهبود آن موثر باشد. آووکادو سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی مفیدی است که به سلامت کوتیکول و تغذیه و نرمی مو کمک می‌کنند. روغن زیتون هم از جمله مواد موثری است که باعث درخشندگی و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود.

روش های خانگی درمان موخوره
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

روش استفاده

با استفاده از چنگال، نیم فنجان روغن زیتون و نصف آووکادو را به خوبی مخلوط کنید تا پوره نرمی ایجاد شود. حالا، موهای خود را دسته‌بندی کرده و به خوبی با این ترکیب آغشته کنید. پس از گذشت نیم ساعت، مطابق معمول استحمام کنید.

محصول پیشنهادی وولند: سرم مو آواکادو


5/ ماسک زرده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که مقاومت مو را در برابر آسیب‌های احتمالی افزایش داده و به بهبود سلامت کلی موها کمک می‌کنند. از این جمله می‌توان به ویتامین‌های A و E، بیوتین و فولات اشاره کرد.

روش استفاده

با کمک چنگال، زرده یک تخم‌مرغ را به خوبی هم زده و با استفاده از انگشتان خود آن را روی موهای خشک و تمیز بمالید. به خوبی ماساژ دهید تا ماسک تمامی قسمت‌های کف سر و ساقه موها را پوشش دهد. پس از گذشت یک ساعت، موهای خود را با آب ولرم و شامپو با دقت شست‌وشو دهید.

ماسک زرده تخم مرغ

6/ ماسک مو کدو تنبل و عسل

در این دستورالعمل از 2 ماده ساده استفاده شده است که یکی از آنها را قبلاً دیده ایم: کدو تنبل و عسل. این ماسک همچنین می تواند به عنوان ماسک صورت نیز استفاده شود. کدو تنبل سرشار از مواد معدنی است که به رشد سالم مو کمک می کند.

عناصر:

  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 فنجان پوره کدو تنبل.

دو ماده را با هم ترکیب کرده و مخلوط کنید. ماسک را روی مو قرار داده و موها را با کلاه دوش بپیچید و به مدت 15 الی 30 دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را بشویید.


7/ ماسک ماست برای مقابله با وز مو

اسید لاکتیک موجود در ماست به مقابله با وز مو و آبرسانی موها کمک می‌کند. پاکسازی فولیکول مو و از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر از دیگر مزایای استفاده از ماسک به حساب می‌آید. برای کسب نتیجه بهتر، می‌توان ماست را با مواد مختلفی نظیر عسل، روغن زیتون، آووکادو، روغن نارگیل یا آب لیمو ترکیب کرد. هر یک از ترکیبات یاد شده از خواص مجزایی برخوردار هستند.

روش استفاده

یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب را روی موها مالیده و 10 دقیقه منتظر بمانید. سپس، موهای خود را با آب و شامپو به خوبی بشوئید.

روش های احیا مو در منزل
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

8/ ماسک سرکه سیب برای متعادل کردن چربی مو

سرکه سیب از خواص ضدعفونی کنندگی برخوردار است. همچنین، این ماده می‌تواند شوره سر، وز مو و ریزش مو را نیز بهبود بخشد. از دیگر خواص سرکه سیب می‌توان به از بین بردن چربی اضافی پوست سر و موها اشاره کرد. چربی های اضافه پوست سر روی برس مو قابل مشاهده هستند.

روش استفاده

یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و داخل بطری بریزید. مخلوط به‌دست آمده را بر روی موها اسپری کنید. پس از گذشت 10 دقیقه موهای خود را با آب گرم و شامپو شست‌وشو دهید.

ماسک سرکه سیب

9/ماسک شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل برای رفع شوره سر

ماسک شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل به مقابله با خشکی و خارش پوست سر و رفع شوره کمک می‌کند. شکر قهوه‌ای به عنوان یک لایه‌بردار ملایم عمل کرده و سلول‌های مرده سطح پوست سر را از بین می‌برد. روغن نارگیل هم با قدرت جذب بالا در عمق فولیکول‌های مو نفوذ کرده و سلامت مو را بهبود می‌بخشد.

روش استفاده

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به خوبی مخلوط کنید. این ترکیب را روی پوست سر تمیز و مرطوب خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس، مطابق معمول استحمام کنید.

رفع شوره سر
پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:

10/ماسک روغن نارگیل و روغن زیتون برای ایجاد درخشندگی

ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل به درخشندگی هر چه بیش‌تر موها کمک می‌کند. هر دو ماده یاد شده از خواص آبرسانی و مرطوب‌کنندگی برخوردار هستند. این قابلیت در بهبود سلامت مو موثر است.

روش استفاده

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به صورت غیر مستقیم حرارت دهید تا ذوب شود. سپس، آن را با یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. گرم بودن روغن نارگیل به جذب بهتر آن کمک می‌کند. ترکیب به‌دست آمده را بر روی موها مالیده و با کلاه پلاستیکی بپوشانید. پس از گذشت 10 دقیقه، موی خود را با آب گرم و شامپو شست‌وشو دهید.

ماسک روغن نارگیل و روغن زیتون

11/ ماسک لیمو و سفیده تخم‌مرغ برای تقویت و پاکسازی موها و پوست سر

استفاده مداوم از محصولات مختلف مو باعث تجمع موادی بر روی پوست سر می‌شود. این امر در طولانی مدت ممکن است سلامت موهای شما را به خطر انداخته و منجر به ریزش مو شود. سفیده تخم‌مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین و ویتامین‌های مختلف است و می‌تواند موهای آسیب دیده را تقویت کند. آب لیموی تازه از بهترین موادی است که به کنترل PH پوست سر کمک کرده، رشد موها را افزایش و ریزش مو را کاهش می‌دهد. استفاده از آب لیموی تازه، علاوه بر ایجاد درخشندگی مو در تعدیل بوی نامطبوع سفیده تخم‌مرغ نیز موثر است.

روش استفاده

آب یک عدد لیموی تازه را با یک عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کرده روی موها و پوست سر تمیز بمالید. پس از گذشت یک ساعت، موهای خود را به خوبی شست‌وشو دهید.


12/ ماسک توت فرنگی

این ماسک مو خانگی توت فرنگی و سس مایونز موها را براق، صاف و درخشان خواهد کرد. تهیه آن آسان است و می توانید آن را در عرض چند دقیقه مخلوط کنید. توت فرنگی ها دارای ویتامین C هستند ، که به تغذیه مو و محافظت از غشای سلول کمک می کند. آنها همچنین به تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست سر شما کمک می کنند. مایونز چرب است که منبع خوبی از چربی های سالم برای موهای شما است،این مواد را  را به مدت حدود 15 دقیقه بگذارید وسپس  مطمئن شوید که موهای خود را خوب بشویید و آبکشی کنید.

سخن آخر

در هنگام انتخاب ماسک مو باید نوع موها و ساختار آن را در نظر داشته باشید. استفاده از ترکیبات نامناسب، ممکن است مشکلات شما را حادتر کند. این در حالی است که ماسک موی مناسب می‌تواند سلامت موهای شما را به شکلی باورنکردنی بهبود بخشد.


سوالات رایج در مورد ماسک های خانگی

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning