بهترین روغن‌ها را برای سلامت و زیبایی موهایتان بشناسید

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
بهترین روغن‌ها برای سلامت و زیبایی مو

همه‌ی ما دوست داریم با صرف هزینه‌ی کم و البته استفاده از مواد سالم مراقب سلامتی موهایمان باشیم. موی شاداب، با طراوت و سالم تاثیر شگفت‌انگیزی در زیبایی چهره دارد و البته نگهداری از آن هم ساده‌تر است. یکی از این راه‌حل‌های ساده برای رسیدن به این نتیجه استفاده از روغن‌های تقویتی طبیعی است.روغن های طبیعی سرشار از مواد مغذی برای تغذیه موها هستند و البته به دلیل خاصیت درمانی می‌توانند مشکلاتی را که با آن مواجه هستید برطرف کنند. در این مقاله با این روغن‌ها و خاصیت‌هایشان آشنا شوید.


چرا از روغن‌های گیاهی استفاده کنید؟

اولین قدم برای استفاده از روغن‌های گیاهی این است که بدانید چرا به سراغ روغن‌های گیاهی بروید. چرا به سراغ محصولات مراقبت از مو نروید و این روغن‌ها چه خاصیتی دارند.ببینید، موی شما مثل ناخن‌ها و پوست بدنتان نیاز به مراقبت دارد و روغن‌های گیاهی با توجه به اینکه حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند، یک راه حل ایده‌آل برای رشد و تقویت موهای شما به حساب می‌آیند.

بعلاوه کلی خواص شگفت‌انگیز همانند تنظیم گردش خون در پوست سر، استحکام ریشه‌های مو، جلوگیری و کاهش سفیدی مو، از بین بردن زخم‌های روی سر و ترمیم موهایتان دارند.

با توجه به همه مواردی که گفتیم برای انتخاب روغن اول باید به جنس موهایتان و انتظاری که از روغن دارید توجه کنید. مثلا روغنی که برای افزایش ضخامت مو استفاده می‌شود با روغنی که برای رشد مو به کار می‌رود متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روغن‌ها، روش استفاده و تاثیر آن آشنا شوید. لارم به ذکر است که  درسته این روغن‌ها خواص بسیار زیادی دارند اما بهتر است قبل از استفاده با متخصص مشورت کنید.

روغن تقویتی برای مو

کدام روغن برای موی شما مناسب است؟

قبل از اینکه بدانید روغنی را امتحان کنید اول انتظارتان را مشخص کنید: موهایتان خشک است و دوست دارید نرم و براق شود؛ رشد موهاتون کم است و همیشه شاکی هستید و دلتان می‌خواهد رشد موهایتان سریع‌تر شود؛ دوست دارید ریشه موهایتان تقویت شود تا کمتر بریزد، یا انتظار دیگری دارید؟ سپس در ادامه با ما همراه باشد تا برای هر مساله‌ای که روبرو هستید روغن‌های مناسب را به شما معرفی کنیم.


روغن‌های مناسب رشد و پرپشت شدن مو

روغن ختمی

اولین روغنی که می‌خواهیم برای رشد موهایتان به شما معرفی کنیم روغن ختمی است. روغن ختمی به شرطی برای موهایتان خوب است که موهای سالم و خوبی داشته باشید و فقط بخواهید رشد موهایتان افزایش پیدا کند. این روغن چون حاوی اسید آمینه‌ است به تغذیه و تقویت ریشه‌های مویاتان کمک می‌کند، بعلاوه ویتامین ث دارد و کلاژن موهایتان را افزایش می‌دهد.

  • چرا آمینو اسیدها روی رشد و سلامت موهایتان تاثیر گذار هستند؟ به ساده‌ترین زبان توضیحش این می‌شود که موهای ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده و این پروتئین کراتین از اسید آمینه‌ها تشکیل می‌شود.

روغن آووکادو

دومین روغنی که به رشد موهای شما کمک می‌کند، روغن معجزه گر آووکادوست و مطمئنم تعریف آن را زیاد شنیده‌اید. این روغن چون حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌های E، A و B6 است باعث تقویت و رشد موهای شما می‌شود.

روغن برای ریزش مو

روغن اسطوخودوس

سومین روغنی که اگر دوست دارید موهایتان پرپشت شود بهتر است استفاده کنید روغن اسطوخودوس است. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۶، برای دیدن تاثیر روغن اسطوخودوس آزمایشی بر روی موش‌های ماده انجام دادند و نتیجه قابل توجهی را به دست آوردند، رشد موها بر اثر روغن اسطوخودوس افزایش پیدا کرده بود.

روغن رزماری

چهارمین و آخرین روغنی که برای افزایش رشد و پرپشت شدن موهایتان می‌خواهیم معرفی کنیم، روغن رزماری است. روغن رزماری باعث افزایش متابولیسم سلولی شده و تاثیر زیادی بر روی رشد و پرپشت شدن موهایتان دارد، بعلاوه سرشار از اسید پونیسیک بوده و به رشته موهای مرده‌تان جان دوباره می‌دهد. همچنین از این روغن برای درمان شوره سر، کاهش روند سفید شدن مو و ریزش مو استفاده می‌شود.


روغن‌های‌ مناسب برطرف کردن موخوره و حفظ رطوبت

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا دارای ترکیب روغنی است ، بنابراین می توان از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد. همچنین می تواند به نرم کننده های مو اضافه شود تا از خشکی ، شکستگی و تقسیم شدن مو محافظت کند. این روغن همچنین می تواند پوست سر را مرطوب کند و ممکن است یک دارو برای شوره سر باشد. جوجوبا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی تغذیه کننده مو است، از جمله ویتامین C ، ویتامین های گروه B ، ویتامین E ، مس و روی.

از آنجا که باعث تقویت مو می شود ، همچنین تصور می شود که روغن جوجوبا می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث ضخامت مو شود. ایده ای که در پشت این وجود دارد این است که این روغن باعث مرطوب شدن فولیکول های مو می شود که از خشکی منجر به ریزش مو جلوگیری می کند.

روغن بادام

یکی از دردسرهای افراد با موهای بلند چند شاخه شدن انتهای مو است که با استفاده از روغن بادام می‌توانند این مساله را حل کنند. روغن بادام سرشار از ویتامین‌های A، B و E بوده و مو را تقویت می‌کنند.

روغن بادام برای مو

روغن زیتون

این روغن مناسب کسانی است که مدام از خشکی موهایشان شکایت دارند. بسیار سبک بوده و عمیقا در موها نفوذ کرده و آن‌ها را مرطوب و خوش حالت نگه می‌دارد. به همین دلیل هم جای بسیاری از محصولات حالت دهنده مو را به راحتی می‌تواند بگیرد. البته ویژگی مهم دیگری نیز دارد و آن خاصیت آنتی اکسیدان است. این خاصیت جلوی نازک شدن و ریزش موها را می‌گیرد.

روغن نارگیل

اگر موهای نازکی دارید از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل تا حدی کمبود پروتئین‌های موجود در مویتان را جبران کرده و ضخامت آن را افزایش می‌دهد و علاوه بر این با افزایش رطوبت و آبرسانی موهایتان مانع از شکستگی و ایجاد موخوره در موهایتان می‌شود.

بهترین روغن‌ها را برای سلامت و زیبایی مو

روغن‌ مناسب کاهش ریزش مو

روغن کرچک

از زمان‌های بسیار قدیم از روغن کرچک برای درمان طاسی و کاهش ریزش مو استفاده می‌کردند و موثر بوده است. شاید وقتی بخواهید از این روغن استفاده کنید به دلیل چسبندگی، چربی و قوام زیاد آن احساس ناخوشایندی داشته باشید ولی اگر خواص آن را بدانید نظرتان عوض می‌شود. روغن کرچک خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی داشته و همین خاصیت از عفونت‌های فولیکولیت و شوره سر جلوگیری کرده و باعث کاهش ریزش مو می‌شود.

بعلاوه سرشار از ویتامین E، مواد معدنی، پروتئینی و امگا است و این ترکیبات شگفت انگیز مواد مغذی حیاتی را برای ریشه مو فراهم می‌کند. بعلاوه زمانی که روغن کرچک را روی پوست سرتان ماساژ می‌دهید، باعث افزایش گردش خون در پوست سرتان و متعادل سازی PH فولیکول‌های موهایتان شده و ریزش موهایتان را کم می‌کنید.

روغن کرچک برای مو

چگونه بهترین روغن را برای رشد و ضخامت مو خریداری کنیم؟

هنگام خرید روغن ها حتما به مارک و شرکت تولید کننده روغن ها توجه کنید. هم چنین انتخاب روغنهایی که فشرده و ارگانیک باشند بسیار مهم است. روغنهای فشرده سرد از خلوص و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به روغنهای حاصل از استخراج حرارتی صنعتی برخوردار هستند. روغن های ارگانیک برای مدت طولانی تر کره زمین پایدارتر هستند.بنابراین اگر بدنبال تأمین کننده های پایدار و ارگانیک باشید، شما با کره زمین مهربان تر خواهید بود و محصولات بهتری پیدا خواهید کرد.

روغن‌های طبیعی زیادی برای زیباتر و سالم شدن موهای شما وجود دارند. تعداد این روغن‌ها به حدی زیاد است که چندین مطلب را می‌توان فقط به توضیح در مورد روغن‌ها و خاص هر کدام از آن‌ها اختصاص داد. اگر می‌خواهید بدانید چه روغنی برای شما مناسب است اول چرایی استفاده از روغن را پیدا کنید. ببینید موهایتان چه مشکلی دارند، می‌خواهید مرطوب و نرم شوند یا دوست دارید موهای زخیم‌تری داشته باشید و در صورت لزوم قبل از انتخاب روغن با یک متخصص مشورت کنید.


سوالات رایج در مورد روغن های طبیعی برای مو

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning