بهترین برند روغن آرگان در ایران

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
بهترین مارک روغن آرگان در ایران

این روزها و با توجه به شرایط اقتصادی، مردم به دنبال محصولاتی می روند که مقرون به صرفه باشد یا بتواند چند کار را همزمان انجام دهد. با این که بسیاری از افراد فکر می کنند چنین محصولی وجود ندارد، اما ما به آن ها روغن آرگان را پیشنهاد می کنیم. در ادامه برند روغن آرگان خوب را مورد بررسی قرار می دهیم.

روغن آرگان یک ماده طبیعی است که فواید زیادی دارد و البته با استفاده از آن می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. این نکته را هم فراموش نکنید که قیمت روغن آرگان نسبت به محصولات مشابه در این زمینه، کمی گران تر است. اما هنوز هم می توان روغن آرگانی را پیدا کرد که باکیفیت باشد و نیز قیمت زیادی برای آن صرف نشود. تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید تا بیشتر با این روغن ارزشمند آشنا شویم.

روغن آرگان از کجا می آید؟

به مواد ارزشمند صفت ها و نام های مختلفی داده اند. مانند همین روغن آرگان که لقب طلای مایع را به خود اختصاص داده است. محل پیدایش این روغن کشور مراکش یا همان مغرب است. در مراکش نوع خاصی از درختان وجود دارند که در شرایط بد آب و هوایی مقاومت می کنند و میوه می دهند. روغن آرگان از این میوه ها تهیه می شود.

آرگان خواص بسیار زیادی دارد. از این روغن برای ایجاد زیبایی در پوست و مو استفاده می شود و حتی می توان از آن برای پیشگیری از سرطان نیز استفاده کرد. قطعا چنین ماده ای با این خواص شگفت انگیز، باید در خانه هر فردی وجود داشته باشد. ما در ادامه قصد داریم به بعضی از این خواص اشاره کنیم.

روغن آرگان

خواص شگفت انگیز روغن آرگان

همان طور که گفتیم روغن آرگان از میوه درخت خاصی در مراکش به دست می آید. این روغن دارای مواد مختلفی مثل ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین آ، امگا 6، امگا 9، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است که استفاده از آن باعث می شود چنین خواص ویژه ای به وجود آید. جالب است بدانید روغن آرگان خاصیت ضد اکسید شدن دارد که این ویژگی چند برابر روغن زیتون است!

روغن آرگان برای سلامتی پوست

به این دلیل که روغن آرگان حاوی مواد آنتی اکسیدان و اسید های چرب است، باعث می شود تا پوست تان شفاف و جوان به نظر برسد. همچنین استفاده طولانی مدت از آن موجب ترمیم و پاکسازی پوست خواهد شد.

اگر پوستی حساس و ضعیف دارید، برای تقویت آن از روغن آرگان استفاده کنید. قبل از خواب، این روغن را روی صورت خود پخش کنید و آن را به خوبی ماساژ دهید.

پیشگیری از آکنه

آنتی اکسیدان یک ماده فوق العاده برای مقابله با آکنه و جوش است. روغن آرگان حاوی آنتی کسیدان و ویتامین E است که این دو به مرور آکنه های صورت را به مراتب متر می کنند. بعد از مدتی استفاده از این روغن متوجه خواهید شد که جای جوش ها نیز از بین رفته اند.

انواع روغن آرگان

لب های درخشان با آرگان

اگر از ترک خوردگی و کدر بودن پوست لب تان آزرده خاطر هستید، حتما از روغن آرگان استفاده کنید. تنها کافی است تا چند قطره از این روغن را روی لب ها بمالید. روغن آرگان باعث می شود سلول های مرده پوست لب تان از بین بروند. بعد از این، از داشتن لب هایی درخشان و شفاف لذت ببرید!

دستگاه گوارشی سالم

پپسین نام آنزیمی است که معده تولید می کند. زمانی که میزان پپسین در بدن کاهش پیدا کند، مواد غذایی مثل پروتئین ها به خوبی هضم نخواهند شد. در نتیجه این کار، مشکلات گوارشی خودشان را نشان می دهند. در واقع با اضافه کردن روغن آرگان به برنامه غذایی خود، سطح پپسین را در بدن افزایش می دهید.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف آرگان مستقیما روی سلامت سیستم گوارشی تاثیر دارد. همان طور که مشاهده کردید، روغن آرگان سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است. علاوه بر این که سلامتی بدن با آرگان فراهم می شود، زیبایی پوست و مو نیز به خوبی تامین خواهد شد.

اما مشکل امروز بسیاری از افراد، تردید در خرید نوع برند این روغن است. در واقع آن ها نمی دانند چه نوع مارکی کیفیت قابل قبولی دارد و علاوه بر این، قیمت کدام نیز مناسب است؟ در ادامه به معرفی بهترین برند های روغن آرگان در ایران خواهیم پرداخت.

شناخت روغن آرگان اصل در 4 گام

شما با این 4 روش می توانید روغن ارگان اصل و خالص را تشخیص دهید و خواص معجزه آسای آن بهره ببرید:

1. رنگ روغن آرگان

روغن آرگان خالص به رنگ زرد است. به دلیل این رنگ زرد و چشمگیر است که به آن لقب طلای مایع نیز داده اند. بنابراین در تشخیص اصالت آرگان باید به دنبال رنگ زرد طلایی باشید.

طی روند روغن گیری ممکن است ترکیبات دیگری به آن اضافه شود که رنگ روغن را کمرنگ و مات کند. خیلی از روغن های تقلبی و ارزان قیمت بازار رنگ مات و نزدیک به رنگ روغن زیتون دارند.

2. تایید اصالت با استفاده از بوی روغن

ابتدا باید بوی روغن آرگان اصل را بشناسید تا موارد تقلبی را راحت تر تشخیص دهید. روغن آرگان اصل بویی شبیه به آجیل و نزدیک به پاپ کرن دارد. این بو ماندگار نیست و زمانی که مقداری از روغن را روی سطح پوست استعمال کنید بعد از مدتی محو می شود. دقت کنید که بوی روغن آرگان نظیر روغن زیتون نقش مهمی در تامین خواص مختلف آن برای پوست و مو دارد. اکثر روغن های آرگان تقلبی بدون بو هستند و قیمت پایینی دارند.

3. بررسی رسوب روغن آرگان

تمام روغن های طبیعی رسوب می کنند و بعد از مدتی انتهای بطری رسوبات مات و همرنگ با بافت طبیعی روغن مشاهده می کنید. از طرفی به محض تکان دادن بطری این رسوب در روغن حل و ناپدید می شود.

4. ارزیابی بافت روغن آرگان روی پوست

بافت اکثر روغن ها سنگین است. روغن آرگان بافت سنگین تری نسبت به روغن های طبیعی دارد و زمانی که اندکی از روغن خالص را روی پوست استعمال کنید متوجه بافت سنگین آن می شوید. با وجود این بافت نسبتا سنگین جذب روغن آرگان روی پوست سریع است. بنابراین اگر روغن آرگانی که خریداری می کنید برای مدت زمان بیش تری پوستتان را چرب می کند به اصالت محصول شک کنید.

در بسیاری از محصولات باکیفیت بازار برچسب 100 درصد طبیعی قرار دارد که با ارزیابی بسته بندی و مشخصات روغن و قیمت آن می توانید از اصالت محصول اطمینان کسب کنید.

برند روغن آرگان برتر در ایران

بهترین برند روغن آرگان در ایران چیست؟

درست است که محل پیدایش این روغن یکی از کشورهای آفریقایی است، اما با این وجود شرکت های اروپایی در تولید بهترین روغن آرگان پیشتاز هستند. اگر می خواهید تا با بهترین برند های جهانی آشنا شوید، می توانید به طور ویژه درباره آن تحقیق کنید. اما در این جا تعدادی از این برند ها را آورده ایم.

  • Pura D’Or
  • InstaNatural
  • Foxbrim
  • Majestic Pure
  • Poppy Austin Pure

توجه داشته باشید که محصولات شرکت های جهانی و معتبر، از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. ما ایرانیان چه مارکی را بخریم که قیمت مناسبی داشته باشد و بتوان از کیفیت آن ابراز رضایت کرد؟ در کشور ما برند های مختلفی از روغن آرگان وجود دارد که هر کدام برای مصرف خاصی تولید شده اند.

همچنین به سبب این که توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند، قیمت های مختلفی نیز دارند. در این بین می توان به برندهای پنتن، بل جاردین، لاکمه، دنی وان و Pure Morocco اشاره کرد. محصولات معرفی شده از نظر قیمت در سطح مناسبی به سر می برند و از نظر حجم نیز تایید شده اند. که در ادامه با آنها آشنا می شوید:

1. سرم موی روغن آرگان پنتن

سرم مو پنتن به دلیل دارا بودن خواص معجزه آسای روغن آرگان، محصولی مناسب جهت ترمیم و نرم کردن موهای خشک و آسیب دیده و رنگ شده می باشد. سرم موی روغن آرگان پنتن موها را عمیقا تغذیه می کندو موهای شما را نرم و لطیف کرده و تا 24 ساعت اثر آن بر روی موها باقی می ماند به گونه ای که موهای شما تا 24 ساعت، نرم و لطیف و ابریشمی خواهد ماند. این سرم دارای بافت سبکی می باشد و بدون ایجاد حس سنگینی برای انواع موها مناسب است.

2. روغن آرگان مو بل جاردین

روغن بل جاردین، حاوی روغن آرگان صد درصد طبیعی است و با ساختاری غیر چسبنده و بسیار سبک، به آسانی جذب مو می شود. از دیگر خواص منحصر بفرد این روغن، می توان به خاصیت جوانسازی و کمک به رشد موها اشاره نمود. روغن موی آرگان بل جاردین، فاقد الکل است و از موها در برابر اشعه مضر UV محافظت می نماید. این محصول موها را کاملا نرم، لطیف، خوش حالت و پرحجم می کند و موجب درخشندگی و زیبایی موها می گردد و برای انواع پوست و مو، به ویژه موهای آسیب دیده، مناسب است.

3. روغن آرگان مو لاکمه

روغن بيو آرگان لاکمه از برند معتبر و مشهور Lakme کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و موهای شما را نرم، لطیف و درخشان می کند. این محصول حاوی آنتی اکسیدان های مورد نیاز موی سر است که موجب احیا و بازسازی موهای آسیب دیده بر اثر رنگ و دکلره می شود. روغن بيو آرگان لاکمه برای انواع مو مناسب است و از هر گونه شکستگی مو و موخوره جلوگیری می کند. این محصول به سادگی از موهای شما مراقبت می کند و سلامتی و زیبایی را برای مو به ارمغان می آورد.

4. روغن آرگان خالص سالومه

روغن آرگان خالص سالومه نیز همانند تمامی روغن های آرگانی که معرفی کردیم سرشار از ویتامین E است که اثر آنتی اکسیدان بالایی دارد. از شکنندگی موها جلوگیری میکند و موجب حفظ رطوبت و نرمی موها می شود و به طور کلی به سلامت و زیبایی مو شما کمک می کند.

5. روغن آرگان Pure Morocco

روغن آرگان Pure Morocco حاوی ویتامین A است و خاصیت ضد التهاب دارد. اگر از حساسیت پوستی شکایت می کنید، خوب است بدانید که Pure Morocco ضد خارش و ضد حساسیت است و کمک شایانی به خفظ سلامت، رطوبت و زیبایی مو ها شما می کند.

روغن آرگان های با کیفیت

بیشتر بدانید خواص روغن آرگان برای مو

محصولات روغن آرگان در ایران تنوع بالایی دارند. تمام روغن هایی که ما در این جا معرفی کردیم برای انواع پوست ها و موها مناسب بودند. بنابراین لازم نیست از بابت نوع مو یا پوست تان نگران باشید.

به عنوان سخن نهایی باید این مورد را اضافه کنیم که اگر قصد خرید روغن آرگانی مناسب را دارید، علاوه بر حجم مناسب به قیمت آن نیز توجه کنید. همچنین مطمئن شوید که از برندی معتبر و دارای مجوز خریداری می کنید و همیشه از مراکز خرید و فروشنده های نامعتبر فاصله بگیرید.


سوالات رایج در مورد بهترین برند روغن آرگان

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning