روش های طلایی برای داشتن موهای براق

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
داشتن موهای براق

شما چطور مویی را دوست دارید؟ موی لخت، فر یا موی مجعد؟ هر کدام از خانم‌ها با توجه به سلیقه‌شان یک حالت مو را می‌پسندند اما همه آن‌ها در برابر موی سالم و براق نمی‌توانند مقاومت کنند و همه این کلمه را می‌گویند “خوش به حالت موهای نرم و سالمی داره” اگر از افرادی با موهای سالم بپرسید چی کار می‌کنند بسیاری از این افراد استفاده از مواد طبیعی و تغذیه سالم را برای داشتن موهای براق و سالم توصیه می‌کنند و اغلب آن‌ها استفاده کم از مواد شیمیایی را علت شادابی موهایشان می‌دانند. اگر شما هم دوست دارید جزو این دسته افراد قرار بگیرید این مطلب را بخوانید:


برای داشتن موهای براق استرس را کنار بزارید

هر نوع استرسی (استرس‌ مزمن و ادامه دار یا استرس حاد و زودگذر) که می‌خواهد باشد روی پوست، مو و ناخن شما تاثیر میگذارد. اگر استرس زیادی را تحمل می‌کنید به رشد موهایتان دقت کنید، موهایتان دچار ریزش یا کاهش رشد نشده است؟ این‌ها بلاهایی است که در کمترین حالت استرس به وجود می‌آورد. بهترین حالت در این زمان مشاوره با روانشناسان و یادگیری راه های کنترل استرس همانند تنفس‌های عمیق یا ورزش یوگا است. در هر صورت همواره یادتان باشد بهترین راهکارها را برای مراقبت از سلامتیتان پیدا کنید.

موهای سالم و براق

1. درمان روغن مو را امتحان کنید

موهایی که مرطوب هستند به طور طبیعی براق تر هستند – و استفاده از روغن های مو سریعترین مسیر برای افزایش سطح آبرسانی است. روغن ها برای کمک به انعکاس نور ، کوتیکول را می بندند. فقط مطمئن باشید که با مقدار کمی شروع می کنید، زیرا موهای ریز می توانند به سرعت چرب به نظر برسند و حتی اگر زیاد استفاده شوند خشک می شوند. بین دو تا سه بار در هفته مقدار خوبی است. روغن را به قسمت انتهای موی خود زده و با سشوار آن را گرم کنید تا براق شود.


2. یک بالش ابریشمی تهیه کنید

معمولا صبح ها که از خواب بیدار می شویم، موهایمان نسبت به شب قبل از براقیت کمتری برخوردار است. ابریشم باعث اصطکاک کمتری در موهای شما می شود ، بنابراین خوابیدن روی مو باعث می شود تا صبح صاف و سالم به نظر برسد. بنابراین استفاده از بالشهای ابریشمی علاوه بر جلوگیری از موخوره به براق و درخشان بودن مو ها نیز کمک می کند.


3. برس مناسب را پیدا کنید

محققان به این نتیجه رسیده اند که برس ها تاثیر زیادی  برای پخش روغن های طبیعی پوست سر شما از ریشه تا نوک دارند. و در میان انواع مختلف برس ها اگر از برس گرد استفاده می کنید، درهنگام شانه کردن یا سشوار موهای شما کشش بیشتری خواهند داشت . در نتیجه  و به مرور زمان موهایی بلند تر و سالم تر خواهید داشت.


4. سرکه سیب را امتحان کنید.

سرکه سیب به عنوان یک نرم کننده مو و تقویت کننده و درخشان کننده مو به سرعت جذب موها شده و سطح ph  موهای شما رو متعادل می کند. سرکه سیب تارهای موهای شما را شفاف کرده و موهای شما را نرم میکند. در ضمن وقتی موهای شما خشک شد دیگر بوی سرکه نیز نمیدهد.برای استفاده از محلول سرکه سیب می توانید از مراحل زیر استفاده کنید :

  • موهای خود را مثل همیشه شامپو بزنید ، اما از نرم کننده استفاده نکنید
  • مخلوطی از 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری آب را روی سر خود بریزید. موهای خیلی بلند ممکن است به 2 یا 3 قاشق غذاخوری نیاز داشته باشند.
  • بگذارید پنج دقیقه بماند، سپس در پایان حمام ، موهای خود را با آب سرد بشویید.

5. با تغذیه سالم موهای براق داشته باشید

بهترین راه حل برای افزایش جذابیت شما هم در داشتن موهای جذاب هم پوست جذاب مراقبت کردن از خود است. اینکه ببینید چه نوع مواد غذایی در طول روز به بدن خود می‌رسانید. ما در اینجا 4 ماده غذایی که به پرپشت، براق و سالم شدن موهایتان کمک می‌کند را نام می‌بریم.

در غذاهایتان میخک بریزید

یکی از ادویه‌های شگفت‌انگیز که در آشپزخانه‌های ایرانی کمتر یافت می‌شود میخک است. میخک حاوی فلاونوئید است و برای همین به رشد موهایتان کمک می‌کند. اگر طعم میخک را در غذا دوست ندارید چایی ماسالا یا چایی لاته درست کنید و بخورید. هر دوی اینها طعم جذابی دارند و البته تهیه مواد آن‌ها هم ساده و ارزان قیمت است.

یک تخم مرغ با هزار ویتامین مفید برای موهایتان بخورید

همیشه در سبد غذایی خریدتان، تخم مرغ را قرار دهید و یک روز در میان بخورید. چرا این مطلب را می‌گوییم؟ چون تخم مرغ حاوی انواع ویتامین ( B12 ،B2، A ، E، D) ، املاح (سدیم، پتاسیم، روی، فسفر و ید)، اسد آمینه و آهن است. همانطور که می‌بینید با خوردن تخم مرغ به سادگی می‌توانید سلامت و درخشندگی موهایتان را حفظ کنید.

کنجد بخورید و از ریزش موهایتان جلوگیری کنید

کنجد یک منبع غنی برای خانم‌هاست. از دیدگاه ما هر روز صبح باید این منبع جزئی از صبحانه قرار بگیرد. کافیه ۲ قاشق غذاخوری کنجد بخورید تا 5 میلی گرم روی وارد بدنتان شود. این روی وارد شده به بدنتان از نازک شدن و ریزش موهایتان جلوگیری می‌کند. علاوه بر این کلسیم موجود در کنجد بر روی ناخن‌هایتان هم تاثیر می‌گذارد. کافیست کنجد بخورید تا ببینید استحکام ناخن‌هایتان بیشتر شده و دیگر دچار ترک خوردگی و شکنندگی نمی‌شود.

از برنج قهوه‌ای، این سرچشمه‌ی جوانی غافل نشوید

به جای مصرف روزانه برنج سفید با خاصیت کمتر به سراغ برنج قهوه‌ای با خاصیت‌های فراوان بروید. برنج سفید همان درون برنج قهوه‌ای است که خاصیت‌های اصلی ان یعنی ویتامین B3، B6، B1؛ فسفر، منگنز و آهن آن گرفته شده است. حالا خودتان تصمیم بگیرید کدام برنج را ترجیح می‌دهید استفاده کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم به سراغ برنج قهوه‌ای بروید زیرا تنها برنجی است که باعث رشد و کاهش ریزش موهایتان می‌شود.


6. مصرف این مواد غذایی را کم یا قطع کنید

در بخش بالا ۴ ماده غذایی مفید را به شما معرفی کردیم و الان به سراغ موادی می‌رویم که تاثیر آسیب‌زایی بر روی موهای شما دارند. مصرف این مواد غذایی موهای شما خشک و شکننده می‌کنند و سبب ریزش موهایتان می‌شوند؛ بنابراین مصرف این نوع مواد غذایی را تا جای ممکن کاهش دهید تا موهای سالم‌تری داشته باشید. حالا این مواد غذایی چی هستند؟

  • نوشابه
  • قند و شیرین کننده‌های مصنوعی
  • نشاسته سفید
  • فست فود
  • دخانیات و الکل

7. از ماسک‌های طبیعی و گیاهی برای داشتن موهای براق استفاده کنید

با تکرار این راه حل‌های طبیعی موهایتان زیبا و جذاب شده و برخلاف راه‌های دیگر همانند استفاده از سشوار و اتو مو به موهای شما آسیب نمی‌رسد.

هفته‌ای یک بار ماسک آووکادو بزارید

به دو طریق آووکادو را می‌توانید مخلوط کنید:
ترکیب اول: آووکادو له شده را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید
ترکیب دوم: آووکادو را با موز و چند قطره روغن بادام مخلوط کنید
برای گذاشتن هر کدام از این ترکیبات به حمام بروید و موهای خود را خیس کنید، سپس مواد آماد کرده را روی موهایتان بزارید و با سر انگشتانتان به صورت حرکت دایره‌ای وار پوست سرتان را ماساژ دهید تا تمامی مواد جذب موهایتان شود. بعد یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بکشید و سی دقیقه صبر کنید. در آخر موهایتان را با آب ولرم شسته و از موهای نرم و لطیفتان لذت ببرید.

بعلاوه خوردن تخم مرغ، ماسک آن را هم درست کنید

همانطور که گفتیم تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های مفید برای موهای شماست. پس این بار که به حمام رفتید تخم مرغ را با نصف فنجان ماست و دو قاشق سوپ خوری بادام مخلوط کنید و بر روی سرتان بزارید. تمامی مراحل گذاشتن ماسک همانند ماسک آووکادو است با این تفاوت که برای شستن تخم مرغ اصلا از آب داغ استفاده نکنید، چون تخم مرغ بر روی موهای شما لخته شده و کارتان برای شستن این مواد سخت می‌شود.


8. موهای خود را با قهوه بشویید

استفاده از قهوه می تواند سلامت و رشد مو را تقویت کند. تصور می شود که پلی فنول ها و بیوفلاونوئیدهای موجود در قهوه به صاف ، براق و نرم شدن مو کمک می کنند. علاوه بر این، قهوه می تواند به مرطوب سازی مو و بهبود گردش خون در پیازهای مو کمک کند.

نحوه استفاده:

  • موهای مرطوب را با قهوه خنک شده و دم کرده ماساژ دهید و اجازه دهید تا قبل از آبکشی به مدت 15 دقیقه بماند.
  • قهوه دم کرده را با نرم کننده خود مخلوط کرده و استفاده کنید.
موهای سالم

توصیه‌هایی نهایی برای داشتن موهای براق

  • برای داشتن موهای زیبا هر چند وقت یکبار دست به قیچی بشوید و پایین موهایتان را برای از بین بردن مو خره‌ها کوتاه کنید. موهای خشک و آسیب دیده باعث وز شدن موهایتان می‌شود.
  • موهایتان را بیش از حد شانه نکنید، برخی افراد فرض می‌کنند با افزایش دفعات شانه زدن مو موجب افزایش گردش خودن در پوست سرشان شده و باعث رشد موهایشان می‌شوند، در صورتی که این باور غلط است و تنها به موهایتان آسیب می‌زنید.
  • تا می‌توانید در طول روز آب بخورید و به تغذیه خود توجه کنید. هر چیزی که می‌خورید بر روی موهایتان تاثیر می‌گذارد.
  • از زدن روغن‌های طبیعی به موهایتان غافل نشوید. این روغن‌ها همانطور که در مقاله خواص روغن‌های گیاهی توضیح داده‌ایم سرشار از مواد مفید برای موهایتان هستند.

سوالات رایج برای داشتن موهای براق

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning