آموزش کراتین مو با ژلاتین

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
آموزش کراتین مو با ژلاتین

آنچه در مقاله کراتین مو با ژلاتین خواهید خواند:

امروزه بسیاری از روش های شیمیایی جای خود را به راه حل های طبیعی داده اند. خانم ها به این مسئله بیشتر اهمیت میدهند و از آن استقبال میکنند. دلیل خوبی پشت این قضیه وجود دارد. بسیاری از محصولات شیمیایی به ویژه محصولاتی که برای کراتینه کردن مو استفاده میشود در طولانی مدت به مو آسیب خواهد زد. به این دلیل که بیشتر این محصولات فرمالدهید دارند که یک ماده شیمیایی آسیب زننده است. اگر شما هم علاقه مند هستید تا روشی طبیعی برای بوتاکس کردن مو یاد بگیرید و پروتئین از دست رفته را به موهایتان برگردانید، تا آخر این مقاله ما را دنبال کنید.


چرا کراتینه های شیمیایی را انتخاب نکنیم؟

برای جبران پروتئین از دست رفته موهایتان، یک پروتئین آزمایشگاهی و شبیه سازی شده وجود دارد که نام آن را کراتین گذاشته اند.مانند هر ماده شیمیایی دیگری، کراتین شیمیایی نیز حاوی مواد مختلف و ترکیبی است. حاصل این ترکیب ها کراتین مو خواهد بود.

برای مثال کراتین شیمیایی از مواد مختلفی مثل گلیسیرین، پروپیلن گلیگول، کراتین و فرمالدهید تشکیل شده است که به ترتیب خاصیت تقویت کنندگی، مرطوب کنندگی، پروتئین سازی و صاف کنندگی دارند. ترکیب این مواد میتواند پروتئین از دست رفته را جبران کند، این در حالی است که هر کدام به تنهایی قادر به چنین کاری نیستند.در بین این مواد، فرمالدهید مادهای بسیار خطرناک و سرطانزا است. خاصیت اصلی این ماده صاف و یکنواخت کردن مو است، چیزی که بسیاری از خانم ها دنبال آن هستند.

اما باید توجه کنند که به جای کراتین شیمیایی و غیرمفید، میتوانند از جایگزین های طبیعی و مفید استفاده کنند.
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اکثر کراتین های شیمیایی موجود در بازار، حاوی فرمالدهید هستند و کمتر موردی میتوان یافت که فاقد این ماده سرطانزا باشد. به طور کلی استفاده از کراتین های شیمیایی توسط متخصصان این حوزه توصیه نمیشود. آنها بر این باور هستند که کراتین، فقط مادهای برای بهتر کردن ظاهر مو است و در سلامتی آن تاثیر بدی میگذارد. متخصصان پوست و مو معمولا راه های طبیعی و جایگزین را پیشنهاد میکنند.

کراتین مو با ژلاتین

تفاوت های بوتاکس و کراتین چیست؟

بوتاکس مو و کراتینه کردن بعد از انجام شدن، نتیجه یکسانی دارند اما تاثیرات متفاوتی بر مو میگذارند که قصد داریم در اینجا به این موضوع اشاره کنیم.اولین و مهمترین تفاوتی که این دو دارند، فرمالدهید است. همانطور که گفتیم، کراتین حاوی ماده شیمیایی سرطانزا یعنی فرمالدهید است اما این ماده در بوتاکس مشاهده نمیشود. دومین تفاوت در بازسازی موهای آسیب دیده است. به طور کلی در بوتاکس این موها عمیقا ترمیم میشوند و ماندگاری زیادی دارند اما در روش کراتینه کردن مو، موها فقط صافتر میشوند و ممکن است این ماده، آسیب موهایتان را بیشتر کند.

دو نکته مهم درباره ی کراتین مو را به خاطر بسپارید!

  • روش کراتینه کردن برای گروه های خاص مانند زنان باردار یا شیرده و کودکان زیر 12 سال هرگز توصیه نمیشود.
  • این روش برای موهای صاف، نازک و کم پشت راه حل مناسبی نیست و حتی میتواند به آنها آسیب رساند.

برخلاف نکته های بالا، درمان بوتاکس محدودیتی ندارد. دلیل اصلی آن این است که بوتاکس جنبه درمانی دارد اما کراتینه کردن برای ظاهر و زیبایی انجام میشود. قطعا در چنین مواردی، درمان بهتر از زیباسازی موقتی است.در زیر چند ماسک طبیعی برای مو معرفی میکنیم که میتوانند جایگزین بسیار مناسبی برای کراتینه کردن باشند.

کراتین مو در منزل

معرفی چند ماسک طبیعی مو

عسل و روغن نارگیل

یک عدد موز، یک زرده تخم مرغ، دو قاشق عسل، یک قاشق روغن نارگیل و یک استکان شیر را وارد مخلوط کن کنید و اجازه دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.
بعد از آماده شدن مخلوط، آن را کامل روی موهایتان پخش کنید تا تمام آن را پوشش دهد. بعد از 30 دقیقه، موهایتان را در حمام بشویید.انجام این کار به صورت ادامه دار و حداقل 2 بار در هفته، نتیجه ای معجزه آسا خواهد داشت به طوری که از بسیاری از کراتین های مو بهتر عمل میکند.

تخم مرغ و ماست برای بوتاکس طبیعی مو

یک تخم مرغ ، ۴/۱ لیوان ماست، ۴/۱ لیوان سس مایونز را به خوبی هم بزنید تا در نهایت یک مخلوط یکنواخت و یکدست به وجود آید.
مخلوط را به موهایتان بزنید و با یک پلاستیک آنها را بپوشانید. تا یک ساعت صبر کنید، سپس آنها را در حمام شستشو دهید. این ماسک را حداقل یک بار در هفته استفاده کنید تا اثر آن را ببینید. به همین شکل ماسک های طبیعی بسیاری وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده بکنید. ما دو عدد از بهترین ماسک های طبیعی برای بوتاکس مو را معرفی کردیم.

کراتینه مو با ژلاتین

ژلاتین مادهای طبیعی، ساخته شده از بافت های حیوانی مانند استخوان است. این ماده فواید بسیاری دارد که استفاده از آن سبب سلامتی شما خواهد شد. خوب است بدانید بخش اصلی ژلاتین را پروتئین تشکیل میدهد. همین موضوع باعث میشود تا از ژلاتین به عنوان جایگزین کراتینه مو یاد کنیم.

یکی از معروفترین روش ها، کراتینه کردن مو با ژلاتین است. اگر این روش را برای کراتینه کردن انتخاب کرده اید، به شکل زیر پیش بروید. مخلوطی از مواد ژلاتین، روغن نارگیل، آووکادو و تخم مرغ درست کنید و هر بار قبل از حمام، به مدت 15 دقیقه به موهایتان بزنید.
ترکیب این مواد باعث میشود تا موهایتان به صورت طبیعی کراتینه شوند و عمل پروتئین سازی به خوبی انجام شود. همچنین این ترکیب، ویتامین مورد نیاز موها را تامین خواهد کرد.

کراتین طبیعی مو

ژلاتین چه فوایدی دارد؟

ژلاتین برای سلامتی ما اهمیت بسزایی دارد. در زیر به چند مورد از این خواص اشاره میکنیم:

تامین سلامتی برای مفصل ها و استخوان ها

ژلاتین برای سلامتی استخوان ها مفید است به طوری که اگر بعد از ورزش احساس درد در مفاصل دارید، از این ماده استفاده کنید. همچنین استفاده از ژلاتین در طولانی مدت میتواند از پوکی استخوان پیشگیری کند.

ژلاتین برای زیبایی شما

هر چیزی که کلاژنسازی کند برای ما مفید است. امروزه کلاژنسازی در پوست و مو چنان اهمیتی پیدا کرده است که تقریبا همه بانوان برای زیباتر شدن پوست یا موهایشان، به دنبال این روش هستند. اگر از ژلاتین استفاده کنید پوست شما شفاف تر و جوانتر خواهد شد. موهایتان آسیب کمتری میبینند و ناخن ها و دندانهایتان مستحکم تر و زیباتر خواهند شد.

در پایان، ژلاتین فواید بسیار زیادی دارد که در این مقاله به بخشی از آنها اشاره کردیم. اگر دنبال راه طبیعی برای کراتینه کردن موهایتان هستید، حتما از ماسک ژلاتین استفاده کنید.


سوالات رایج در مورد کراتین مو با ژلاتین

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning