انواع مدل‌های تیغ و قیچی آرایشگری

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
مدل‌های تیغ و قیچی آرایشگری

آنچه در مقاله مدل های تیغ و قیچی آرایشگری خواهید خواند:

همانطور که احتمالا می‌دانید و بارها در سالن‌های زیبایی یا آرایشگاه‌ها دیده‌اید، انواع بسیار متفاوت و متنوعی از تیغ‌ها و قیچی‌های سلمانی و آرایشگری موجود است. اما سوال اینجاست که هدف و کاربرد هر کدام از آنها چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

ما در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با انواع مدل‌های تیغ و قیچی که برای اصلاح موهای سر آقایان یا خانم‌ها، یا برای حالت دادن به موهای سر یا موهای صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، صحبت کنیم و به سوالات زیادی پاسخ دهیم.

این مقاله اختصاصا برای افرادی که در موارد زیر کنجکاو هستند جالب خواهد بود:

  •  دانستن تفاوت‌های بین قیچی‌های مختلف
  • اینکه بدانید کدام قیچی کات مناسب شماست
  • اینکه بدانید کدام قیچی پیتاژ مناسب شماست
  • و…

از ما هر روز درباره انواع قیچی‌های آرایشگری و تفاوت آنها باهم سوال می‌شود. امروز تصمیم داریم تا در این مقاله به آن سوالات پاسخ دهیم.

مدل های تیغ و قیچی آرایشگری


انواع قیچی آرایشگری و کاربرد و مزایا

در واقع قیچی‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به سطح خبرگی، مناسب حرفه‌ای‌های آرایشگری، هنرجویان آرایشگری و علاقمندان به سلمانی یا آرایشگری در خانه است.

انواع قیچی‌های آرایشگری، سلمانی، کات و پیتاژ از این قبیلند

  • قیچی مو تیغه کوتاه مناسب برای انواع تکنیک‌های آرایشگری و اصلاح دقیق موها
  • قیچی مو تیغه بلند مناسب برای انواع تکنیک‌های سلمانی، مخصوصا با استفاده از شانه
  • قیچی بافت‌دار پیتاژ متداول‌ترین قیچی پیتاژ، که معمولا بین ۳۰ تا ۴۰ دندانه دارد و تقریبا بین ۴۰ تا ۵۰٪ از موهای بین تیغه‌ها را کات می‌کند.
  • قیچی دندانه پهن پیتاژ مناسب موهای ضخیم. این قیچی بین ۱۶ تا ۲۰ دندانه دارد و برای موهای ضخیم یا فر مناسب است و حدود ۱۵ تا ۲۵٪ از موها را کات می‌کند.
  • قیچی مو با دسته دارای نگهدارنده Offset محبوب‌ترین قیچی ارگونومیک موجود. این قیچی‌ها به دست، مچ و ساعد فشار نمی‌آورند و خستگی شما را حین کار می‌کاهند.
  • قیچی مو با دسته دارای نگهدارنده Crane این قیچی هم مانند مدل قبل، دارای طراحی خاصی است و مناسب آرایشگرانی است که ساعات طولانی و بدون وقفه کار می‌کنند.
  • قیچی مو با دسته چرخان دسته این قیچی‌های خاص هنگامی که در حال اصلاح هستید می‌چرخند، و برای افرادی که طولانی مدت فعالیت می‌کنند مناسب است.

قیچی‌ها با توجه به نوع استایلی که مد نظر دارید، تکنیک اصلاح، و همچنین جنس موهای مشتری انتخاب می‌شوند. بنابراین بعنوان مثال اگر آرایشگری هستید که با کمک شانه اصلاح می‌کند، یک قیچی با تیغه ۷ اینچی مناسب شماست. اما یک آرایشگر سالن‌های زیبایی، با یک قیچی به اندازه ۵.۵ اینچ، کارش برای تمام انواع استایل‌هایی که می‌خواهد کار کند راه می‌افتد.

قیچی‌های بسیار متنوعی وجود دارد که برای کات، بافت، خرد کردن و پیتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دیگر بستگی به آرایشگر، تکنیکش، استایل مورد نظرش، شرایط اصلاح و جنس موهای مشتری دارد که کدام قیچی انتخاب شود.

نکاتی که در انتخاب قیچی تاثر گذار هستند

  • آرایشگران چپ دست و راست دست قیچی‌های خاص خودشان را دارند، چرا که استفاده یک آرایشگر چپ دست از قیچی مخصوص راست دست‌ها اصلا ایده خوبی نیست.
  • هر نوع قیچی برای انواع مختلف استایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین بهتر است که هنگام اجرای هر نوع استایل، قیچی مناسب آنرا انتخاب کنید. بعنوان مثال، قیچی‌های تیغه بلند مناسب آرایشگرانی است که با تکنیک اصلاح از روی شانه می‌خواهند اصلاح کنند.
  • گستردگی قیچی‌ها، جدا از انواع دسته و تیغه، به ظاهر آنها هم بر می‌گردد. قیچی ساده صیقلی، رویه اطلسی، پوشش رنگی و… تنها چند ظاهر متنوع از قیچی‌هایی هستند که وجود دارد.
  • دسته‌های قیچی در قدرت مانور شما هنگام اصلاح بسیار تاثیرگذارند. در حال حاضر ارگونومیک‌ترین دسته‌ها در قیچی‌های آرایشگری، مربوط به دسته‌های Offset و Crane است که باعث می‌شود شدت خستگی در طول کار کاهش پیدا کند.
مراقبت از قیچی آرایشگری

نکات مهم برای نگه داری قیچی های کوتاهی

برای اینکه بتوانید قیچی خود را برای مدت طولانی مانند روز اول سالم نگه دارید باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید و مراقبت های ویژه ای را از ابزارتان بعمل بیاورید تا قیچی تیز و با کیفیت بالا داشته باشید و بهترین کوتاهی و پیتاژ را انجام دهید در ادامه با یک سری از این نکات شما را آشنا خواهیم کرد:

  • همیشه تصور کنید که قیچی کار شما بسیار گرانبها است و مانند یک شی با ارزش با آن رفتار کنید.
  • برای انجام کوتاهی از تمیز بودن مو اطمینان حاصل کنید.
  • پس از پایان کار قیچی خود را شستشو دهید و اطمینان حاصل کنید که هیچگونه مواد اضافی بر روی آن باقی نمانده است و سپس آن را خشک کنید.
  • برای طولانی شدن عمر مفید قیچی هر روز لبه های آن را چرب کنید.
  • پیچ قابل تنظیم قیچی را برای جلوگیری از شل شدن قیچی، هر روز سفت کنید.
  • قیچی کوتاهی مو فقط برای اصلاح مو است از هر گونه استفاده دیگر مانند بریدن کاغذ، پارچه و … خودداری کنید.
  • بعد از اتمام کار و زمانی که دیگر با قیچی کار نمی کنید از بسته بودن لبه های قیچی اطمینان حاصل کنید.
  • قیچی را همیشه در کاور نگه داری کنید تا تمیز و سالم باقی بماند.
  • برای تیز کردن لبه های قیچی به یک متخصص مراجعه کنید تا به درستی کار شما را انجام دهد و به وسیله آسیب نرساند.
تیغ آرایشگری

انواع تیغ آرایشگری

تیغ‌ها معمولا برای تراشیدن موهای صورت آقایان، یا خط انداختن یا طراحی بخشی از خط موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه بدانید مناسب‌ترین نوع تیغ برای انجام اصلاح کدام نوع است می‌توانید ادامه مطلب را بخوانید.

انسان‌های اولیه برای اصلاح موهایشان از سنگ‌ها یا صدف‌های تیز استفاده می‌کردند. تیغ به معنای امروزی‌اش در قرون وسطی پدیدار شد، و اولین استفاده آنها به سال ۱۲۹۰ باز می‌گردد، تا اینکه در قرن ۱۸ ام، صنعت تیغ در انگلستان منفجر شد!

در حال حاضر انواع تیغ‌های اصلاحی که در بازار موجود است از قرار زیرند.

انواع تیغ آرایشگری

تیغ‌های کارتریج دار: استفاده از این تیغ‌ها بسیار ساده است و یکی از محبوب‌ترین ابزارهای اصلاح هستند. با این تیغ‌ها می‌توانید بر جهت یا بر خلاف جهت رویش موها اصلاح کنید. هر زمانی که تیغه این تیغ‌ها کند شود، به راحتی می‌توانید با خرید کارتریج تیغتان، صرفا کارتریج آنرا تعویض کنید.

تیغ‌های یک بار مصرف: دسته این تیغ‌ها از خود تیغ غیر قابل جدا شدن است. بنابراین یک محصول یک بار مصرف بوده و پس از اولین اصلاح باید آنرا دور بیندازید. معمولا این تیغ‌ها در بسته‌های ۱۰ یا ۲۰ عددی به فروش می‌رسد. با وجود اینکه تیغه این تیغ‌ها از مرغوب‌ترین نوع نیست، اما بهرحال همچنان کار شما را راه خواهند انداخت.

تیغ‌های خودتراش: این تیغ‌ها همان‌هایی هستند که پدربزرگ شما نیز با آنها خودش را اصلاح می‌کرد. این تیغ‌ها معمولا یک صفحه محافظ دارند که باید ابتدا آنرا باز کرده، سپس تیغ خودتراش خود را در آن جا بزنید. این مدل هم مانند تیغ‌های کارتریج دار، تیغش قابلیت تعویض دارد، اما در مقایسه با تیغ‌های دیگر، استفاده از آن خیلی آسان نیست.

تیغ‌های صاف: حتما این‌ها را در آرایشگاه‌ها دیده‌اید، یک تیغ که در یک دسته جای می‌گیرد و بیشتر برای اصلاح صورت آقایان در آرایشگاه‌ها مورد استفاده دارد. استفاده از این تیغ‌ها حقیقتا سخت است، اما زمانی که در استفاده از آن راه بیفتید دیگر چالشی نخواهید داشت، بلکه به توانایی‌های شما نیز افزوده خواهد شد. متداول‌ترین نوع تیغی که در آرایشگاه‌ها یا سلمانی‌ها حتی بعضی اوقات برای پیتاژ موها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همین نوع تیغ است.

آیا شما انواع دیگری از تیغ یا قیچی می‌شناسید که برای آرایشگری کاربرد داشته باشد؟ لطفا دیدگاه خودتان را درباره این موضوع برایمان بنویسید.


سوالات رایج در مورد انواع مدل های تیغ و قیچی آرایشگری

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning