نکاتی ساده و عملی برای داشتن موهای زیبا و جذاب

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
نکاتی ساده و عملی برای داشتن موهای زیبا

همه خانم‌ها دوست دارند موهایی صاف و ابریشمی داشته باشند و برای این کار راهکارهایی ساده نیز وجود دارد. ولی چقدر زمان برای دانستن این نکات می‌گذارید؟ می‌دانید رعایت همین نکات چه تغییرات شگفت‌انگیزی در موهایتان ایجاد می‌کند؟ فقط کافیست نکاتی را که به موهایتان آسیب میزند انجام ندهید و زمان برای رسیدگی به موهایتان بزارید.

مثلا اشتباهاتی مانند نحوه خشک کردن موهایتان در حمام یا نوع برس انتخابیتان را نداشته باشید یا از مواد مغذی و طبیعی برای حفظ زیبایی و سلامت موهایتان استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا قدم به قدم تمامی این نکات را یاد بگیرید.


اشتباهاتی که باعث آسیب زدن به موهایتان می‌شود

شانه زدن موها در حمام و بعد از حمام

این بار که خواستید در حمام موهایتان را شانه بزنید به تعداد تارهایی که کنده می‌شوند دقت کنید و بار دیگر قبل از رفتن به حمام موهایتان را شانه بزنید. این کار نه تنها باعث می‌شود موهایتان کمتر بریزد بلکه جریان خون در پوست سر شما افزایش می‌یابد.

حفظ زیبای و لطافت مو

شستن موها با آب داغ

یکی از اشتباهات رایج به دلیل لذت بخش بودن شستشوی موها با آب داغ است، غافل از اینکه آب داغ پوست و موی سر را خشک می‌کنید. پس درست است حال شما با آب گرم خوب می‌شود اما به موهایتان آسیب می‌زنید و بهتر است از آب سرد استفاده کنید. اگر نمی‌توانید آب سرد را تحمل کنید آب را ولرم کنید ولی با آب داغ موهایتان را نشورید. آب سرد موهایتان را صاف و درخشان می‌کند و از خشکی و مجعد شدن موهایتان جلوگیری می‌کند.

استفاده از نرم کننده همانند شامپو

ریختن نرم کننده بر روی موی سر همانند شامپو اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن می‌شوند و البته میزان زیادی مو نیز از دست می‌دهند. شامپوی نرم کننده و حالت دهنده اصلا نباید با ریشه موی شما تماس پیدا کند، تنها به سه چهارم موهایتان نرم کننده بزنید و سپس آبکشی کنید.

استفاده از رو بالشتی‌های کتان یا نخ

روبالشتی‌های نخ و کتان رطوبت موهایتان را به خود جذب می‌کند و موی شما حالت خشک و وز به خود می‌گیرد. در عوض پارچه‌های ابریشمی غیر جاذب بوده و علاوه بر اینکه رطوبت موهایتان را نمی‌گیرند باعث حرک آسان و راحت موهایتان روی این رو بالشتی‌ها می‌شود، به همین دلیل هم بسیاری از متخصصان استفاده از بالشت ابریشمی را توصیه می‌کنند.

البته رو بالشتی ابریشمی نه تنها برای موی شما مفید است و سرعت تغییر را سریع احساس می‌کنید، از پوست شما هم مراقبت می‌کند. بر روی پوست شما فشار کمتری وارد می‌شود و در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند و به دلیل غیر جاذب بودن تداخلی با کرم‌ها و محصولات پوستی که استفاده می‌کنید ندارد.

روبالشتی ابریشم مناسب برای مو

انتخاب برس‌های نامناسب

بهترین شانه و برس مو را متناسب با موهایتان انتخاب کنید و حتما دو فاکتور مهم داشتن دندانه‌های نرم و انعطاف پذیر را در نظر بگیرید. بعلاوه اگر موهایتان مجعد و فردار است فاصله بین دندانه‌ها را نگاه کنید، برس‌هایی با فاصله دندانه زیاد برای موهای شما مناسب هستند. علاوه بر این موارد زیر را هنگام خریدتان در نظر بگیرید:

  • برس مورد نظرتان حتما حتما یک بالشتک پارچه‌ای در انتهای آن باشد. این بالشتک باعث می‌شود به موهایتان آسیب کمتری برسد.
  • دسته برس ارگونومیک باشد تا کنترل بهتری بر روی موهایتان موقع شانه زدن داشته باشید.
  • موهای برس نرم، قابل ارتجاع و نوک گرد باشد تا به راحتی بین موها حرکت کند.

استفاده از ابزار گرما دهنده

وقتی موهایتان خیس است بهترین راه این است، اول آب موهایتان را در حمام بگیرید و به سرعت حوله را بر روی سرتان قرار ندهید، بعد از حوله نخی برای خشک کردن موها استفاده کنید و در مرحله آخر اجازه بدهید موها به تدریج در هوای آزاد خشک شود؛ اما اگر در هوای سرد می‌ترسید سرما بخورید یا عجله دارید از سشوار با درجه حرارت بالا برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید. با درجه حرارت کم و فاصله ۶ تا ۱۲ سانتی‌متر به خشک کردن موهایتان اقدام کنید، اینطوری موهای شما از آسیب در امان می‌ماند.


با این روش‌ها موهایی زیبا داشته باشید

تا اینجای مطلب تمامی مواردی که موجب آسیب رساندن به موهایتان و از بین بردن جذابیت و زیبایی آن می‌شود را گفتیم. در ادامه برای داشتن موهای جذاب، صاف و ابریشمی راهکارهایی ساده برای حفظ رطوبت موهایتان یاد می‌دهیم.

روغن نارگیل گرم به موهایتان بزنید

روغن‌ها موادی طبیعی و قابل دسترس هستند و از هر جایی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. برای آغشته کردن موهایتان به روغن نارگیل، مقداری روغن در قاشق بریزد و آن را گرم کنید، سپس صبر کنید تا روغن کمی سرد شود و بعد از ریشه تا نوک موهایتان را روغن بمالید. یک کلاه یا پلاسیک روی سرتان بکشید و بخوابید. با این کار روغن جذب موهایتان شده و مویی زیبا خواهید داشت.

روغن درمانی کمک به حفظ رطوبت

روغن آرگان شگفتی به موهایتان می‌دهد

شاید شما هم تعریف روغن آرگان را زیاد شنیده باشید. این روغن از درختی در مراکش گرفته می‌شود. کافیه بعد از حمام یا هر زمان در طول روز مقداری از این روغن را روی موهایتان بریزید تا نتیجه را ببینید، موهایتان صاف و ابریشمی می‌شود و لذت داشتن موهای نرم و صاف را تجربه می‌کنید. البته روغن آرگان خاصیت ترمیم کنندگی نیز دارد و برای همین در میان خانم‌ها محبوب است.

روغن بادام معجزه‌گر موهای خشک

اگر موهایتان خشک است یک راه ساده برای برطرف کردن آن وجود دارد. کافیست یک ساعت قبل از حمام موهایتان را با روغن بادام به خوبی ماساژ دهید و بعد به حمام بروید.

ماسک عسل و موز را امتحان کنید

این ماسک را به سرعت می‌توانید در خانه تهیه کنید و با قدرت معجزه‌گر عسل موهای نرم و ابریشمی به دست آورید و با استفاده از موز رطوبت را به موهایتان هدیه بدهید. انجام این کار بسیار آسان است، موز را له کنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید، سپس در حمام بعد از مرطوب کردن موهایتان ترکیب عسل و موز را بر روی موهایتان قرار دهید. زمانیکه می‌خواهید از حمام خارج شوید موهایتان را آبکشی کرده و از موهای نرم و لطیفتان لذت ببرید.

هنگام شستن با شامپو پوست سر خود را ماساژ دهید

ماساژ پوست سر کمک می کند موها مواد مغذی شامپو را بهتر جذب کنند. همچنین به تقویت ریشه مو کمک می کند.

از میزان صحیح شامپو استفاده کنید.

خیلی اوقات ، مردم بیش از حد از شامپوی مورد نیاز خود استفاده می کنند. افرادی که موهای بلند تا متوسط دارند باید حدود یک چهارم شامپو استفاده کنند. افرادی که موهای متوسط تا کوتاه دارند باید حدوداً به اندازه یک قطره ازشامپو استفاده کنند.

موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید

شستشوی مو با آب سرد باعث می شود مواد مغذی شامپواز موهای شما پاک نشود. این باعث می شود که موهای شما نرم ، صاف و سالم باشد.

از محصولات مناسب نوع موهای خود استفاده کنید

فقط به این دلیل که یک شامپو روی موهای بهترین دوست شما خوب عمل میکند، به این معنی نیست که روی موهای شما نیز تأثیر خواهد گذاشت. روی آنچه موهایتان نیاز دارند تمرکز کنید و مطمئن شوید که شامپو و نرم کننده شما مناسب نوع و جنس موهایتان است.

آیا موهای شما صاف و نازک است؟ شامپو و نرم کننده ای انتخاب کنید که بتواند به افزایش حجم کمک کند. آیا موهای شما رنگ شده و خشک شده است؟ از نرم کننده ای که مخصوص موهای رنگ شده است استفاده کنید. موهای فرفری و وز دارید؟ روی محصولات مویی که به مرطوب سازی موهای شما کمک می کند ، وزهای مو را نرم کرده و آنها را قابل کنترل می کند ، سرمایه گذاری کنید.


سوالات رایج در مورد داشتن موهای زیبا و جذاب

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning