چگونه کراتین طبیعی برای موها بسازیم؟

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
کراتین طبیعی برای مو

تا بحال چقدر با مشکلات جدی مربوط به موهایتان دست و پنجه نرم کرده‌اید؟ خانم‌هایی که در شهرهایی زندگی می‌کنند که آب و هوای آلوده دارد، همیشه در زندگی‌شان با مشکلات مربوط به موها روبرو هستند، مشکلاتی مانند ریزش مو یا رشته موهای آسیب دیده.برای اینکه پوست و موهایتان سالم باشد، در کنار زندگی آرام و بی دغدغه و هچنین خواب کافی و با کیفیت، بدن شما به مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها هم نیاز دارد. کراتین طبیعی، یکی از آن پروتئین‌های ضروری است که با موهای شما ترکیب شده و آسیب‌ها و همچنین بافت وز دار موها را ترمیم می‌کند.

درمان کراتینه در سالن‌های زیبایی روز به روز در حال محبوب‌تر شدن است. اما با افزایش محبوبیت این درمان، برای برخی‌ها هم این سوال به وجود آمده که آیا می‌توان کراتین را در خانه و به صورت طبیعی درست کرد؟ در این مقاله ما قصد داریم تا درباره اینکه چگونه کراتین موی طبیعی بسازیم با شما صحبت کنیم.دستورهایی که در ادامه خواهد آمد، بهترین دستورالعمل‌های ساخت کراتین موی طبیعی است که می‌توانید برای ترمیم موهای خشک، زبر یا وز شده‌ی خودتان استفاده کنید. همچنین این کراتین‌ها برای رشد موها و همچنین برای اینکه موهایتان را قابل کنترل کنند نیز مفیدند.

توجه: کراتین‌های طبیعی و ساخته شده در خانه نیازمند استفاده چند باره هستند. بنابراین برای نتیجه بهتر باید هر هفته آنها را استفاده کنید. و برای کل این فرایند، لازم است تا صبور باشید و زمان بگذارید.


1. پک موی زرده تخم مرغ / عسل / روغن بادام

این دستور ساخت کراتین خانگی، برای موهای آسیب دیده عالی عمل می‌کند. این کراتین کاملا طبیعی است و هیچگونه اثر جانبی نخواهد داشت.ماده اصلی این ترکیب زرده تخم مرغ است. زرده سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است که روی فولیکول‌های مو نشسته، و باعث ترمیم آسیب موها و همین طور پوست سرتان می‌شود. روغن‌های طبیعی هم که برای مواد معدنی و ویتامین‌ها شناخته شده‌اند، و عسل هم باعث می‌شود تا رطوبت در رشته موهایتان باقی بماند.

ترکیبات:

  • ۱ زرده تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام

تمام مواد بالا را در یک کاسه ریخته و حدود ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی باهم ترکیب کنید. سپس ماسک را به موهایتان مالیده و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن موهایتان را با آب خنک آبکشی کرده و با یک شامپوی نرمال شست‌وشو دهید. تقریبا هر ۱ تا ۲ هفته یک‌بار باید این درمان را تکرار کنید.

پک موی کراتینه خانگی

2. پک موی موز / آووکادو

زمانی که کراتین طبیعی پوست سرتان کاهش پیدا کند، باید آن پروتئین را در فولیکول‌ها جایگزین کنید تا دوباره قدرت و لطافت موهایتان را بازگردانید.موزها سرشار از آمینو اسیدی هستند که آسیبی که به پروتئین‌های پوست سرتان رسیده است را ترمیم می‌کنند. و آووکادوها هم دارای ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین C یا ویتامین E هستند. این ماسک فوق‌العاده روی ریشه موها کار کرده و باعث جلوگیری از خشک شدن یا وز شدن رشته موهای شما در شرایط بد آب و هوایی می‌شود.

این ماسک نه تنها موهای خشک و زبر شما را درمان می‌کند، بلکه دقیقا مانند درمان کراتینه سالن‌های زیبایی از موهای شما مراقبت می‌کند. همچنین، این درمان پروتئینی خانگی، برای رشد موها هم مفید است.

ترکیبات:

  • ۱ موز رسیده
  • ۱ آووکادو رسیده
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم
  • ۱ قاشق چای خوری روغن گل سرخ

پیش از افزودن مواد دیگر، ابتدا حسابی موز را له کنید و مطمئن شوید که هیچ توده‌ای در آن باقی نمانده است. سپس مواد دیگر را اضافه کرده و یک خمیر نرم و کامل از آنها بسازید.با استفاده از یک قلم‌مو ماسک درست شده را به موهایتان بمالید و آنرا به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه رها کنید. سپس موهایتان را به کمک یک شامپوی ملایم بشویید. این ترمیم را هفته‌ای یک بار تکرار کنید تا به زودی نتایج مشهود آنرا به چشم ببینید.

ماسک مو خانگی موز و آووکادر

3. پک موی سس مایونز / آووکادو

خانم‌های زیادی هستند که حاضرند میلیون‌ها تومان در سالن‌های زیبایی و بابت درمان کراتینه شیمیایی صرف کنند، بدون اینکه ذره‌ای از اثرات مخرب آن در آینده مطلع باشند. اما شما تمام آن محصولات شیمیایی پر زرق و برق را کنار بگذارید و شیشه سس مایونز را از یخچالتان در بیاورید تا یک ترکیب جادویی را به شما معرفی کنیم!

ال سیستئین و تخم مرغی که در سس مایونز وجود دارد، پک قدرتمندی از مواد پروتئینی هستند که موهای شما را تغذیه کرده و آنرا درخشان و نرم می‌کنند. آووکادو هم یک منبع عالی برای اسیدهای چرب است که به پوست سر شما کمک می‌کند تا کراتین بیشتری تولید کند، تا در نتیجه موهایی ضخیم، نرم و درخشان بدست بیاورید.

  • ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز
  • ۱ آووکادو رسیده

سس مایونز و آووکادوی له شده را آنقدر هم بزنید تا کاملا نرم و روشن شود. سپس میکس به دست آمده را به موهایتان مالیده و حدودا ۱ ساعت صبر کنید. آنگاه موهایتان را با آب خنک آبکشی کرده و پس از آن با یک شامپوی ملایم شست‌وشو دهید. پس از استحمام، چند قطره سرم مو به موهایتان مالیده و سشوار بکشید.از این ترکیب طبیعی جذاب استفاده کنید و نتیجه آنرا بلافاصله مشاهده کنید! این ماسک کراتینه می‌تواند در نگهداری از موها، شما را شگفت‌زده کند. می‌توانید از این ماسک مو، هفته‌ای ۱ بار استفاده کنید.

پک مو درمان خانگی مو

4. پک موی ماست / خامه / تخم مرغ

یک درمان کراتین سریع دیگر، همین ماسک موی ماست و خامه و تخم مرغ است. گاهی اوقات پروتئین کافی به پوست سر شما می‌رسد، اما از آنجایی که پوست سر به خوبی تمیز نیست، پروتئین را به طور مساوی دریافت نمی‌کند.ماست، یک منبع عالی برای تمیز کردن پوست سر است، تخم مرغ هم که سرشار از پروتئین است و در کنار ماست می‌تواند به ترمیم کراتین طبیعی موهای شما فوق‌العاده کمک کند.

ترکیبات:

  • ۱ تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری خامه
  • ۲ قاشق غذاخوری ماست

ترکیباتی که در بالا گفته شد را باهم میکس کنید تا یک خمیر ساخته شود. سپس این مخلوط را به موهایتان مالیده و ۴۵ دقیقه صبر کنید. پس از آن، موهای خود را با آب خنک آبکشی کرده، سپس شامپو بزنید.برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، هفته‌ای یک بار این ماسک را استفاده کنید. فراموش نکنید که این ماسک برای افرادی که پوست سرشان معمولا چرب است مناسب نیست.

پک موی ماست و تخم مرغ برای کراتین طبیعی

5. ماسک موی پروتئین ژلاتین

ماسک ژلاتین می تواند از شکننده بودن مو جلوگیری کند و باعث حفظ سلامتی و درخشش مو شود این ماسک برای پوست صورت و مو بسیار عالی است. شما می توانید این ماسک را در  5 دقیقه درست کنید و موهایتان را کراتین کنید همچنین این ماسک بعد از انجام رنگ به شدت توصیه می شود. از ماسک ژلاتین برای  هر نوع موی چه صاف و چه موچ دار و فرفری می توانید استفاده کنید.

ترکیبات:

  • 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • یک فنجان آب
  • 1 قاشق چای خوری سرکه سیب
  • 1 قاشق چای خوری عسل

آب و ژلاتین را در یک ظرف بریزید و هم بزنید. مخلوط آب و ژلاتین را روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید مخلوط گرم شود تا بخار از قابلمه بلند شود، که تقریباً باید 5 تا 8 دقیقه طول بکشد. قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود. بعد سرکه سیب و عسل را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا تمام مواد کاملاً ترکیب شوند.

ماسک را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 30 دقیقه روی موهای شما بماند. سپس ماسک را کاملاً با آب بشویید. زمان برداشتن ماسک از آب ولرم استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان خشک شود.

ماسک مو پروتئین

6. ماسک موی شیر آووکادو و نارگیل

آووکادو یک ماده عالی در درمان موهای خشک و آسیب دیده است. سرشار از اسیدهای آمینه چرب و ویتامین A ، B6 ، D و E است. آووکادو و نارگیل دو ماده عالی برای ایجاد سلامت پوست سر و رشد مجدد آنها با قدرت و درخشش زیبا هستند. این آبرسانی به موهای شما کمک می کند تا کراتینه مورد نیاز در پوست سر شما ایجاد شود.

شیر نارگیل به عمق پوست سر شما نفوذ می کند و آن را تغذیه می کند در حالی که آووکادو منبع بزرگی از اسید چرب است که به شما کمک می کند تا پوست سر شما را با پروتئین های مورد نیاز مو تغذیه شود و رشد موها را افزایش داده و موهایی ضخیم و بلند داشته باشید. این ماسک موی سالم را حداقل یک بار در هفته و به مدت 2 ماه تکرار کنید ، مطمئناً در کمترین زمان نتایج خوبی در وضعیت موهای خود خواهید دید.

عناصر

  • 1 آووکادوی متوسط ​​رسیده
  • 2 قاشق غذاخوری شیر نارگیل (طبیعی استخراج شده)
  • کلاه دوش

مخلوطی از شیر آووکادو و نارگیل له شده را در یک کاسه درست کنید تا جایی که هیچ توده ای در آن مشاهده نکنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و حداقل 30 دقیقه آن را با کلاه دوش بپوشانید. بیشتر از بقیه مناطق روی نقاط آسیب دیده مو تمرکز کنید. با آب سرد بشویید و آب اضافی را فشار دهید. موهای خود را با کمک برس خشک کنید. این یکی از آسان ترین و موثرترین روش های درمان کراتین است زیرا شیر نارگیل و آووکادو هر دو منبع عالی پروتئین به پوست سر هستند.

باز هم یاداوری می‌کنیم که درمان‌های طبیعی، گیاهی و خانگی، با توجه به اینکه عاری از مواد شیمیایی هستند، به آرامی و به مرور زمان تاثیر خودشان را نشان می‌دهند. بنابرای لازم است تا در استفاده از این دستورات صبور باشید و در تکرار آنها مداومت بورزید.


سوالات رایج در مورد کراتین طبیعی مو

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning