تفاوت پلکس و کراتینه چیست؟

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
تفاوت پلکس و کراتینه چیست؟

آنچه در مقاله تفاوت پلکس مو و کراتینه خواهید خواند:

از جمله مشکلاتی که برای بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها پیش می‌آید، می‌توان به مشکلات مربوط به مو اشاره کرد. عوامل گوناگونی وجود دارد که باعث می‌شود موهای افراد آسیب‌های بسیاری ببیند؛ دلیل این آسیب‌ها را می‌توان استفاده از سشوار، اتو مو یا هر وسیله‌ی حرارتی دیگر که برای فرم دادن به مو استفاده می‌شود، رنگ، مش، دکلره، اکستنشن و … در نظر گرفت. موضوع آسیب دیدگی مو از آنجایی که یک موضوع ناخوشایند به حساب می‌آید، سبب شده شیوه‌های گوناگونی برای برطرف کردن آن نیز در نظر گرفته شود. پلکس مو و کراتینه مو دو راه حل برای برطرف کردن آسیب دیدگی مو هستند که در ادامه به صورت جداگانه به آن‌ها خواهیم پرداخت.


منظور از پلکس تراپی مو چیست؟

اولین راه درمانی که تصمیم داریم به آن بپردازیم، پلکس تراپی مو است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که پلکس چیست و چه تاثیری بر موهای آسیب دیده می‌گذارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت پلکس های مو موادی هستند که از آن‌ها در جهت تقویت مو استفاده می‌شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ی بسیاری به رنگ، مش و دکلره کردن موهای خود دارید، ما به شما استفاده از شیوه‌ی پلکس تراپی را پیشنهاد می‌دهیم.

پلکس مو در انواع گوناگونی وارد بازار شده است که افراد از آن‌ها در جهت ترمیم و رفع آسیب دیدگی مو استفاده می‌کنند. اولاپلکس یکی از انواع پلکس مو به حساب می‌آید که شما می‌توانید با استفاده از آن طراوت و زیبایی را به موی خود ببخشید. امروزه با توجه به اینکه افراد به زیبایی خود بیشتر اهمیت می‌دهند، شاهد سر و صدای بسیار این شیوه بوده ایم؛ اما این شیوه چگونه می‌تواند از آسیب دیدن موهای شما جلوگیری کند؟

در چه مواردی از پلکس مو استفاده می‌شود؟

اولین نکته‌ای که باید در رابطه با انواع محصولات پلکس مو بدانید، این است که این محصولات همانند محصولات دیگری چون کراتین، ریموور یا دکلره نیستند، بلکه فرمول مخصوصی دارند که می‌توانند پیوندهای دی سولفیدی مو که آسیب دیده را به سرعت بهبود ببخشد. از تاثیرگذارترین کاربردهای پلکس مو می‌توان به ترمیم موهای آسیب دیده اشاره کرد، اما کاربردهای این شیوه تنها به این موضوع محدود نمی‌شود، چرا که مدتی است شاهد استفاده از محصولات پلکس مو مانند اولاپلکس در تهیه ماده‌ی رنگ مو، مش و دکلره هستیم.

استفاده از محصولات پلکس مو در زمان رنگ، دکلره و مش سبب می‌شود میزان آسیبی که به موهای شما وارد می‌شود، کمتر شود. علاوه بر این موضوع، پلکس مو حتی در براق و نرم کردن موی شما نیز تاثیر دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود زمانی که تصمیم به انجام امور نام برده شده دارید، از آرایشگر خود بخواهید که داخل مواد از محصولات پلکس مو نیز استفاده کند، البته باید گفت این موضوع می‌تواند بر میزان هزینه‌های شما بیفزاید اما بدون شک سالم بودن موهای شما از هر موضوع دیگری مهم تر است.

تفاوت پلکس مو و کراتینه

پلکس تراپی برای چه موهایی مناسب است؟

پلکس مو از دسته اقدامات احیای مو به حساب می‌آید که همه‌ی افراد می‌توانند به آن بپردازند؛ حتی افرادی که تا به حال از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره استفاده نکرده اند اما موهای آسیب دیده دارند؛ آن‌ها می‌توانند از این شیوه برای احیای مو خود استفاده کنند و با چند بار انجام آن نتیجه‌ی مطلوب را مشاهده کنند.

البته گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که بهتر است از این شیوه برای درمان موهای خود استفاده نکنید و آن زمانی است که موهای شما در اثر عوامل گوناگون به شدت آسیب دیده، چرا که در برخی از موارد نتیجه‌ی معکوسی خواهد داشت و موهای شما نه تنها بهتر نمی‌شوند، بلکه آسیب بیشتری نیز می‌بینند. توصیه می‌شود پیش از استفاده از این شیوه با آرایشگر خود مشورت کنید و مطمئن شوید که این روش می‌تواند یک روش مناسب باشد.


کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو نیز یکی دیگر از اقداماتی محسوب می‌شود که شما برای موهای خود می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر شما از موهای وز و خشک خود خسته شدید و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن آن هستید ما به شما کراتینه مو را پیشنهاد می‌دهیم. امروزه بسیاری از سالن‌های زیبایی به انجام کراتینه مو می‌پردازند و شما می‌توانید به راحتی و در ساده ترین روش موهای خود را لخت و صاف کنید.

کراتین در واقع یک نوع پروتئین است که به صورت طبیعی در موهای افراد وجود دارد و سبب درخشانی و صافی مو می‌شود؛ اما افرادی که موهای زبر و وز دارند این پروتئین را به میزان کافی در ساختمان موی خود ندارند و از همین جهت باید از شیوه کراتینه مو استفاده کنند تا موهای صاف و درخشان داشته باشند. توجه داشته باشید که کراتینه مو تنها در جهت صافی و زیبایی مو استفاده نمی‌شود و از آن به عنوان یک درمان برای موهای آسیب دیده نیز یاد می‌شود.

بازسازی ساختار مو یکی دیگر از فواید کراتینه مو محسوب می‌شود. این محصول با توجه به فرمولاسیونی که در ساختار خود دارد، می‌تواند موهای شما که دچار خشکی و آسیب شده است را بازسازی کند و به شما موهای ابریشمی و نرم ببخشد. شما برای بهره مند شدن از این موضوع باید به سالن زیبایی مد نظر خود مراجعه کنید و از آن‌ها درخواست انجام کراتینه مو را داشته باشید، با درخواست شما ترکیب کراتینه ای آماده می‌شود و بر روی موهای قرار می‌گیرد، سپس آرایشگر در اواسط کار از اتو مو مخصوص کراتین داغ برای حرارت و صاف کردن موهای شما استفاده می‌کند تا کراتینه مو به خوبی انجام شود.

کراتین مو روش احیا

همانطور که متوجه شده اید در این مقاله به دو مدل از راه هایی که می‌توانید با انجام آن‌ها موهایی زیبا و سالم داشته باشید پرداختیم. توجه داشته باشید که این دو شیوه به یکدیگر شباهت ندارند و هر کدام از فرمولاسیون خاصی برخوردارند که تاثیر متفاوتی بر موهای شما می‌گذارند؛ بنابراین شما باید متناسب با مشکلی که برای موهای شما وجود دارد یکی از شیوه‌های درمانی را انتخاب کنید.

پلکس مو و کراتینه مو هر دو در جهت درمان موهای آسیب دیده استفاده می‌شوند، اما توصیه می‌شود پیش از اقدام به این دو مورد با یک فرد که در این زمینه تخصص دارد مشورت کنید تا شیوه‌ی انتخابی، موثر واقع شود و مشکلات بزرگتری را برای شما به وجود نیاورد.

تفاوت کراتینه و پروتئین تراپی مو چیست؟

کراتینه مو روشی است که هم جنبه ی احیا دارد هم جنبه ی صافی، این روش برای موهای وز و آسیب دیده مناسب است. در واقع همانطور که در بالا نیز اشاره شد کراتینه پروتئینی است که به موها تزریق می شود و باعث صافی و احیای مو میشود.

پروتئین تراپی برای موهای رنگ شده و یا دکلره شده ای مناسب است که میخواهند بدون آسیب موهای خود را روشن کنند. این روش برای موهایی که حالت ارتجاعی و کشسانی دارند مناسب است. از جمله ی معایب این روش نیاز به تمدید به دوره ای آن به صورت کوتاه مدت، خشکی مو و پوسته پوسته شدن کف سر می شود.


سوالات رایج در مورد تفاوت پلکس و کراتین

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning