معجزه روغن آرگان برای پوست

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
معجزه روغن آرگان برای پوست

آنچه از فواید روغن آرگان برای پوست خواهید خواند:

روغن آرگان را می‌توان یک روغن ارگانیک در نظر گرفت که از هسته‌های درخت آرگان که یکی از درخت‌های بومی مراکش به حساب می‌آید، تهیه می‌کنند؛ این روغن از خواص بی شماری برخوردار است و به همین دلیل افراد از آن‌ استفاده‌های گوناگونی می‌برند. در ادامه تصمیم داریم شما را با خواص روغن آرگان برای پوست آشنا کنیم تا شما نیز با این روغن فوق العاده آشنا شوید و از آن استفاده لازم را ببرید.

روغن آرگان غالباً در فرمول های روغن تک ماده ای یافت می شود، با این حال می توان آن را در لیست مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده ها ، ماسک های صورت ، کرم های چشم و غیره نیز یافت. روغن آرگان می تواند یک یا دو بار در روز (مناسب برای برنامه های مراقبت از پوست در صبح و عصر) به عنوان مرحله آخر در یک روتین معمولی استفاده شود.

البته اگر از روغن آرگان همراه با دیگر روغن ها یا کرم ها استفاده می کنید باید مواظب باشید تا که به آن ها حساسیت نداشته باشید. اسید اولئیک و اسید لینولئیک موجود در روغن آرگان تقویت کننده نفوذ است و به بهبود نفوذ سایر مواد در پوست کمک می کند و همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد.

بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله این است که به آرامی از هر محصول جدیدی استفاده کنید و هر بار فقط یک مورد جدید را استفاده کنید ، بنابراین شما می دانید که اگر پوست شما واکنش نشان می دهد ، علت آن چیست.


1.خاصیت مرطوب کنندگی پوست

مرطوب کنندگی یکی از خواص روغن آرگان برای پوست به حساب می‌آید، چرا که این روغن حاوی ویتامین E و اسید چرب اشباع شده است. دو ماده‌ی نام برده شده که در این روغن وجود دارند برای مرطوب و نرم شدن پوست مناسب به نظر می‌رسند، شما می‌توانید این روغن را بر پوست تمام قسمت‌های بدن خود بزنید و تاثیر آن را پس از چند بار استفاده مشاهده کنید. برای این کار باید چند قطره از این روغن را بر قسمتی که مدنظر دارید بریزید و سپس به آرامی روغن را بر روی پوست پخش کنید.

خواص روغن آرگان برای پوست

2.لایه برداری پوست و پاکسازی آن

لایه برداری یکی از امور مراقبت‌های پوست به حساب می‌آید که با انجام آن سلول‌های مرده از روی پوست پاک می‌شوند. روغن آرگان یکی از روغن‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانید از آن برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید برای آنکه نتیجه‌ی بهتری از این روغن بگیرید، آن را با یک قاشق شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و سپس به مدت چند دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و بعد با آب گرم صورت خود را به طور کامل بشویید. توجه داشته باشید که پاکسازی و لایه برداری که یکی از خواص روغن آرگان برای پوست است، می‌تواند چروک شدن پوست شما را به تاخیر بیندازد.


3.استفاده از آن به عنوان ضد آفتاب

یکی از خواص روغن آرگان برای پوست را می‌توان محافظت از پوست در برابر عواملی چون اشعه فرابنفش خورشید در نظر گرفت؛ یعنی شما می‌توانید به جای ضد آفتاب از روغن آرگان استفاده کنید و با استفاده از آن پوست خود را در برابر عواملی چون تابش خورشید محافظت کنید، همچنین باید گفت استفاده از این روغن با توجه به آنکه از پوست در برابر اشعه‌ی مضر محافظت می‌کند، از پیری و سرطان پوست نیز جلوگیری می‌کند.


4.درمان جوش صورت

آکنه و جوش صورت از بارزترین مشکلاتی به حساب می‌آید که برای پوست دیده می‌شود. از خواص روغن آرگان برای پوست می‌توان به برطرف کردن این مشکل توسط این روغن اشاره کرد. روغن آرگان به دلیل آنتی اکسیدان بسیاری که دارد می‌تواند التهاب و چربی پوست را به طور کامل کنترل کند. برای استفاده از روغن آرگان به این منظور، لازم است صورت خود را در ابتدا به طور کامل با یک شوینده مناسب بشویید و سپس به مدت 15 دقیقه با این روغن ماساژ دهید. توصیه می‌شود برای آنکه نتیجه‌ی بهتری از این روغن دریافت کنید، این کار را دو بار در روز انجام دهید.


5.تاثیر بر جوانسازی پوست صورت

همانطور که اشاره شد، این ماده علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی که دارد می‌تواند به از بین بردن چین و چروک پوست نیز کمک کند. نبود چین و چروک باعث می‌شود پوست صورت جوان و سرزنده تر به نظر برسد. توصیه می‌شود قبل از خواب، روغن آرگان را بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بر روی پوست باقی بماند.


6.برطرف کردن ترک‌های ایجاد شده از بارداری

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از خانم‌ها پیش می‌آید، ایجاد ترک بر روی پوست به سبب بارداری است. از خواص روغن آرگان برای پوست، می‌توان به تاثیر این روغن بر از بین بردن ترک‌های بارداری اشاره کرد. روغن آرگان به سبب ویتامین E که دارد، الاستیسیته پوست را افزایش می‌دهد. افزایش الاستیسیته پوست یکی از موضوعاتی به حساب می‌آید که بر پیشگیری و درمان ترک‌های پوست پس از دوران بارداری و زایمان نیز اثر می‌گذارد.


7.مناسب برای رفع التهاب ایجاد شده از اصلاح صورت و اپیلاسیون

اگر شما به دنبال یک شیوه‌ی طبیعی برای درمان التهاب پوست صورت پس از اصلاح صورت و اپیلاسیون بدن هستید، ما به شما استفاده از روغن آرگان را پیشنهاد می‌دهیم. روغن آرگان به سبب ویژگی فرمولاسیونی که دارد می‌تواند از خارش و ملتهب شدن پوست جلوگیری کند. برای برطرف کردن این موضوع تنها کافی است چند قطره از این روغن را روی پوست بخش مورد نظر خود به آرامی مالش دهید تا خارش و التهاب برطرف شود.

کاربرد روغن آرگان

8.مناسب برای استفاده‌ی دور چشم

طبق آنچه گفته شد روغن آرگان که حاوی ویتامین E است می‌تواند چروک‌های پوستی را به مرور زمان برطرف کند. یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از افراد موضوع مهمی به حساب می‌آید را می‌توان چروک‌های اطراف چشم دانست و از آنجایی که این ناحیه، ناحیه حساسی به نظر می‌رسد، نمی‌توان از هر ماده‌ای استفاده کرد. از خواص روغن آرگان برای پوست، باید به این موضوع نیز اشاره داشت.

شما می‌توانید از روغن آرگان بدون آنکه مشکلی پیش آید، در جهت برطرف کردن چروک‌های اطراف چشم نیز استفاده کنید. اگر روغن آرگان را با روغن‌های دیگری چون جوجوبا، روغن دانه هویج و روغن ویتامین ای ترکیب کنید، یک کرم دور چشم بسیار تاثیرگذار که حاوی روغن آرگان است، تهیه کرده اید. برای آنکه نتیجه‌ی مناسبی از این ترکیب بگیرید، باید آن را به صورت هر روزه بر قسمت‌های چروک اطراف چشم مالش دهید تا پس از گذشت مدتی متوجه معجزه این روغن ‌شوید.


9.مناسب برای برطرف کردن خشکی لب

اگر شما روغن آرگان را با کمی شکر و وانیل ترکیب کنید، ماده‌ای را می‌سازید که می‌تواند در برطرف کردن خشکی لب و افزایش درخشندگی اثر داشته باشد. ترکیب آماده شده را روی پوست لب خود قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی لب‌هایتان باقی بماند، سپس لب‌های خود را به آرامی پاک کنید؛ این کار باعث می‌شود سلول‌های مرده‌ای که بر روی پوست لب وجود دارند از بین بروند. پاک شدن سلول‌های مرده از روی پوست لب، باعث می‌شود شما لب‌هایی صاف و درخشنده داشته باشید.


10.تاثیر بر روشن کردن پوست

از دیگر خواص روغن آرگان برای پوست، می‌توان به تاثیر آن بر روشن کردن پوست اشاره کرد. اگر پوست برخی از نواحی بدن شما تیره به نظر می‌رسد، لازم است شما این روغن را با آب لیمو و عسل طبیعی مخلوط کنید و ماسکی که از این ترکیب به دست می‌آید را بر روی بخش‌های مورد نظر قرار دهید تا تاثیر مطلوب را مشاهده کنید.

خواص روغن آرگان برای پوست بی شمار است، چرا که این روغن یکی از معجزه‌های طبیعت به حساب می‌آید که امروزه در زمینه‌های زیبایی و درمانی پوست و مو از آن استفاده‌های بسیاری می‌شود. امیدواریم این مطلب خواص روغن آرگان برای پوست را به خوبی، برای شما معرفی کرده باشد و بتوانید از این ماده بهترین استفاده را ببرید.


11.عفونت های پوستی را بهبود می بخشد

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هم خاصیت ضد باکتری و هم قارچ کش دارد و به درمان و پیشگیری از عفونت های پوستی باکتریایی و قارچی کمک می کند. حداقل دو بار در روز روغن آرگان را به صورت موضعی بمالید.


12. چربی پوست را کاهش می دهد

پوست انواع مختلفی دارد. بعضی افراد پوست بسیار چربی دارند و از براق بودن پوست خود ناراضی هستند. به لطف قابلیت های کاهش سبوم روغن آرگان ، می تواند به کاهش چربی پوست کمک کند. یک مطالعه نشان داد که استفاده از کرم حاوی روغن آرگان در هر روز دو بار باعث کاهش چربی اضافه پوست در طی فقط چهار هفته می شود.


سوالات رایج در مورد خواص روغن آرگان برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning