روش های خانگی درمان موخوره

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 0
روش های خانگی درمان موخوره

آنچه درمورد درمان موخوره خواهید خواند:

موخوره یکی از بیماری‌هایی به حساب می‌آید که برای مو اتفاق می‌افتد و افراد بسیاری به ویژه خانم‌هایی که مو بلند دارد به آن دچار می‌شوند. موخوره مو در واقع دوشاخه شدن تارهای آن است که به مرور زمان باعث می‌شود موهای شما تکه‌تکه و خرد شود؛ با توجه به این موضوع درمان موخوره یکی از موضوعات حائز اهمیت به حساب می‌آید که اگر به آن توجه نشود، می‌تواند مشکلات بسیاری را به بار آورد.

پیش از هر چیزی شما باید دلایلی که منجر به این بیماری می‌شوند را شناسایی کنید تا در طول درمان آن‌ها را انجام ندهید. مهمترین دلیل ایجاد موخوره را می‌توان خشکی مو در نظر گرفت. هر موضوعی که سبب خشکی موهای شما شود، تاثیر منفی بر موهای شما می‌گذارد؛ از دسته اموری که باعث خشکی و موخوره مو می‌شوند، می‌توان به مواردی چون استفاده از سشوار برای خشک کردن مو، استفاده از آب بسیار داغ برای شست و شو، استفاده از شامپوی نامناسب و بدون کیفیت، قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید، استفاده از ژل، تافت و هر محصول مو نامناسب و موارد دیگری اشاره کرد.

در ادامه برای شما انواع گوناگون از درمان موخوره را معرفی می‌کنیم تا مناسب ترین آن‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که از درمان موخوره غافل نشوید، چرا که بی توجهی به این موضوع می‌تواند نتایج بدتری را به همراه داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با درمان‌های گوناگون این بیماری به‌خوبی آشنا شوید.

درمان خانگی موخوره

1.تخم مرغ، ماده‌ای موثر بر درمان موخوره

اگر موی شما دچار موخوره شده است تخم مرغ را فراموش نکنید. این ماده به سبب داشتن میزان بسیار زیادی ویتامین A، اسید چرب و پروتئین، می‌تواند رطوبت مطلوبی به موهای شما ببخشد و از آنجایی که دلیل اصلی موخوره، خشکی مو است، این محصول می‌تواند موثر واقع شود.

اگر شما به دنبال نتیجه‌ی مطلوبی از استفاده‌ی تخم مرغ هستید، باید آن را با روغن‌های گیاهی چون روغن زیتون مخلوط کنید. استفاده از ماسک تخم مرغ و روغن زیتون علاوه بر آنکه یک مدل از درمان موخوره به حساب می‌آید، می‌تواند باعث پیشگیری از این مشکل نیز شود. توصیه‌ای که ما برای شما داریم، استفاده از این ماسک به صورت هفته‌ای است. این ماسک می‌تواند باعث تقویت، درخشندگی و زیبایی موهای شما شود، بنابراین استفاده از آن را نادیده نگیرید.


2.ترکیب گیاهی معجزه آسا برای درمان موخوره

استفاده از مواد طبیعی می‌تواند تاثیر بسیاری بر درمان موخوره داشته باشد. از جمله موادی که می‌توانید برای تهیه ماسک استفاده کنید، روغن‌های گیاهی هستند. در ادامه برای شما ماسکی را معرفی می‌کنیم که تمام مواد استفاده شده در آن طبیعی هستند. برای تهیه این ماسک مو شما به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و پوره آووکادو نیاز دارید.

برای ساخت این ماسک باید در ابتدا مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، سپس آن‌ها را بر روی شعله کم گاز قرار دهید تا ولرم شوند. ماده‌ی آماده شده را بر روی موهای خود قرار دهید، البته توجه داشته باشید که ماسک به ریشه‌ی موهای شما نخورد و تنها بر روی ساقه‌های مو قرار گیرد. پس از گذشت 30 دقیقه، موهای خود را با آب ولرم شست و شو دهید.


3.ترکیب سرکه و روغن زیتون را فراموش نکنید

ترکیب سرکه و روغن زیتون یکی از شیوه‌های درمان موخوره محسوب می‌شود که شما پس از چند بار استفاده از آن متوجه تاثیر بسزایی که بر موهای شما می‌گذارد، می‌شوید. برای تهیه این ترکیب شما باید سه قاشق سرکه (سیب)، سه قاشق روغن زیتون، سه قاشق عسل و دو قطره رزماری را با یکدیگر ترکیب کنید.

پس از آنکه مواد را با هم ترکیب کردید، آن را به مدت 20 دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید و با استفاده از یک دستمال یا کلاه سر خود را ببندید و پس از گذشت زمان سر خود را با استفاده از آب ولرم و یک شامپو مناسب شست و شو دهید؛ این ماسک در درمان موخوره نقش تاثیرگذاری دارد، بنابراین استفاده از آن را فراموش نکنید.


4.تاثیر سس مایونز در درمان موخوره

شاید برای شما عجیب باشد که از سس مایونز می‌توان در جهت درمان موخوره استفاده کرد، اما باید گفت این ماده نقش پررنگی در درمان موهای آسیب دیده دارد و می‌تواند موهای شما را به خوبی نرم و براق کند؛ اما چگونه می‌توان از این ماسک در جهت درمان موخوره استفاده کرد؟

شما برای استفاده از این ماسک باید در ابتدا کمی موهای خود را مرطوب کنید و سپس یک دوم پیمانه از سس مایونز را بر روی موهای خود قرار دهید. پس از آنکه سس را به طور کامل روی موهای خود پخش کردید، اجازه دهید سس 15 تا 20 دقیقه بر روی موها باقی بماند. بعد از گذشت این میزان زمان، موهای خود را با یک شامپو مناسب و آب نه چندان داغ به طور کامل بشویید تا موهای شما به طور کامل از سس پاک شود؛ همچنین برای آنکه تاثیر مطلوبی از این شیوه ببینید، بهتر است دو بار در هفته این کار را نیز انجام دهید.


5.چطور از یک موز می‌توان برای درمان موخوره استفاده کرد؟

موز یکی از میوه‌هایی به حساب می‌آید که سرشار از مواد مغذی چون آهن، زینک، انواع ویتامین‌ها چون A، C و E و پتاسیم است. با توجه به این موارد این میوه یک انتخاب مناسب برای درمان موخوره به حساب می‌آید، چرا که استفاده از آن می‌تواند باعث بالا رفتن مقاومت مو و همچنین جلوگیری از موخوره و شکستگی شود. برای تهیه ماسک مو با این میوه، به یک موز رسیده، آب لیمو و ماست نیاز دارید؛ شما باید این مواد را با استفاده از یک میکسر مخلوط کنید و بگذارید یک ساعت بر روی موهای شما بماند و سپس موهای خود را بشویید.

درمان موخوره

6.به ژل آلوئه ورا توجه داشته باشید

ژل آلوئه ورا یکی از مواردی به حساب می‌آید که می‌توانید از آن در جهت درمان موخوره استفاده کنید. این ژل می‌تواند رطوبت لازم و مناسبی را به موهای شما ببخشد و مانع از خشکی و موخوره شود؛ علاوه بر این موارد این ژل تاثیر واضحی بر رشد مو و کم کردن ریزش موی شما نیز خواهد گذاشت. شما می‌توانید این ژل را با استفاده از یک قاشق از برگ جدا کنید و بر روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید 30 دقیقه بر روی مو بماند تا تاثیر آن را مشاهده کنید.


7. عسل، معجون شفا دهنده

عسل خواص معجزه آسایی برای پوست و مو دارد. عسل دارای ماده مرطوب کننده است و رطوبت از دست داده مو را به آن برمیگرداند در نتیجه خشکی مو را ازبین میبرد و با تقویت فولیکول های مو باعث درمان موخوره می شود. البته استفاده تنها از عسل برای مو یک مقدار دشوار است و موها را نامرتب و چسبناک میکند. بهتر است عسل را با دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و ماسک حاصل را به موهای خود بزنید و بعد از 30 دقیقه بشورید.

نکته کلیدی این ماسک برای گرفتن نتیجه بهتر این است که حتما این ماسک را روی موهای مرطوب بزنید و با استفاده از یک کلاه یا پلاستیک سر خود را ببندید.

شیوه‌های گفته شده می‌توانند بر درمان موخوره تاثیر بسزایی داشته باشند، بنابراین اگر به دنبال راه حلی هستید که موخوره‌های مو خود را از بین ببرید و نمی‌خواهید که موهایتان را کوتاه کنید، این شیوه‌ها مناسب به نظر می‌رسند. در آخر امیدواریم این مطلب توانسته باشد شما را در زمینه درمان موخوره به خوبی یاری کرده باشد و بتوانید با این شیوه‌ها از این موضوع رهایی پیدا کنید.


8.روغن بادام

روغن بادام می تواند به مرطوب سازی و حالت دادن مو کمک کرده و آن را نرمتر کند. این به نوبه خود می تواند به درمان موخوره و انتهای شکاف کمک کند. برای اینکار شما به 6-4 قاشق چایخوری روغن بادام نیاز خواهید داشت. روغن بادام را در یک کاسه گرم کنید. یک قاشق چایخوری از روغن گرم کف دست خود برداشته و از ریشه تا نوک آن را به موهای خود بمالید.

پوست سر خود را با حرکت دورانی ماساژ دهید. موهای خود را ببندید. روی آن را با کلاه دوش بپوشانید و آن را برای مدت 1-2 ساعت یا یک شب نگه دارید. برای شستشوی موها از شامپوی گیاهی استفاده کنید. موهای خود را با حوله خشک کنید. از سشوار استفاده نکنید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.


9.ماسک موی آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E ، مواد معدنی و سایر عناصر غذایی گیاهی است که به حفظ رطوبت در مو کمک می کند و از آسیب بیشتر مو جلوگیری می کند. این مواد مغذی به تغذیه مو و پوست سر شما کمک کرده و باعث رشد سالم مو می شوند. برای این ماسک شما به یک نیمه از آووکادو، 3 قاشق چای خوری روغن بادام احتیاج دارید.

نیمی از آووکادو را در یک کاسه له کنید. روغن بادام را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست و سبک شود. ماسک را از ریشه تا انتها به موهای خود بمالید. موهای خود را ببندید و آنها را با کلاه دوش بپوشانید. بگذارید یک ساعت بماند. موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.


10.روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند به کاهش خارش پوست و چربی پوست سر کمک کند و این به نوبه خود می تواند باعث کاهش موخوره شود. شما به 4 قطره روغن درخت چای، 4 قطره روغن بادام، 4 قطره روغن نارگیل، 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا نیاز خواهید داشت. همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را به موهای خود بمالید. موهای خود را ببندید ، آنها را با کلاه دوش بپوشانید و آن را برای مدت 1-2 ساعت نگه دارید. موها را با شامپو شسته و با حوله خشک کنید. هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید


سوالات رایج برای درمان موخوره

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning