روش های احیا مو در منزل

websepanta
سیمین سیمینی
date_range بهمن ۱۱, ۱۳۹۹
message نظر 1
روش های احیا مو در منزل

آنچه در مورد احیا مو در منزل خواهید خواند:

موهای آسیب دیده و سوخته از شایع ترین مشکلاتی به حساب می‌آید که امکان دارد برای افراد به ویژه خانم‌ها پیش آید. امور مختلفی چون رنگ، دکلره، مش و یا سشوار کردن می‌توانند بر روی این موضوع تاثیر داشته باشند؛ از همین جهت باید به فکر راه‌حل‌هایی بود که با استفاده از آن‌ها امکان برطرف کردن این دست از مشکلات وجود داشته باشد.

در این مقاله تصمیم داریم شما را با احیا مو در منزل که یکی از روش‌های مناسب برای برطرف کردن آسیب‌های مو به نظر می‌رسد، آشنا کنیم.امروزه کراتینه صافی مو یکی از رایج ترین روش‌هایی است که در جهت صاف و احیا مو استفاده می‌شود به نظر می‌رسد و افراد بسیاری به آن می‌پردازند. احیا مو در منزل به این صورت است که شما کراتین را که یکی از پروتئین‌های طبیعی به حساب می‌آید به موهای آسیب دیده خود برسانید تا با نفوذ به ساقه‌های مو مشکل شما را حل کند.

توجه داشته باشید که کراتین یکی از پروتیئن های لازم برای مو به حساب می‌آید که به صورت طبیعی در مو وجود دارد، اما گاهی اوقات میزان این پروتئین با کاهش مواجه می‌شود و بر خشک شدن مو نیز اثر می‌گذارد.

احیای مو در منزل

فواید انجام احیای مو چیست؟

اگر تصمیم به احیا مو در منزل دارید، باید بدانید که این کار به دقت و حوصله‌ی بالایی نیاز دارد تا به خوبی انجام شود و بتوانید نتیجه‌ی لازم را بگیرید. بهره‌گیری از این شیوه مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که می‌توان به مواردی چون رفع خشکی و آسیب مو، از بین بردن وزی مو، صاف و لخت کردن موهای فر و مجعد و رفع بسیاری از آسیب‌های جدی دیگر مو اشاره کرد.

توجه داشته باشید که انجام این کار، بسیار تخصصی به نظر می‌رسد و اگر تصمیم به احیا مو در منزل دارید، توصیه می‌شود از یک دوست خود تقاضای یاری داشته باشید تا در انجام این کار با مشکل خاصی روبرو نشوید.


نحوه‌ی انجام احیا مو در منزل

در این بخش تصمیم داریم شما را با مراحل انجام احیا مو در منزل آشنا کنیم تا در صورت نیاز به انجام آن بدانید که باید چه اموری را انجام دهید. دقت داشته باشید که امور نام برده شده را به صورت دقیق و به ترتیب انجام دهید تا نتیجه‌ی مطلوبی از این عمل بگیرید.

احیای مو با کراتین شیمیایی

اولین اقدامی که باید برای احیا مو در منزل انجام دهید، این است که موهای خود را به خوبی بشورید، اما آن را به طور کامل خشک نکنید و اجازه دهید حدود 20 درصد رطوبت بر روی موهای شما باقی بماند؛ سپس باید موهای خود را مانند زمانی که قصد رنگ کردن دارید، تقسیم کنید تا بتوانید به خوبی کراتین را بر روی تمام قسمت‌های مو بگذارید.

سپس باید کراتین را داخل یک ظرف بریزید و با استفاده از یک براش با کیفیت نرم، کراتین را بر روی بخش‌های گوناگون مو و دسته‌بندی‌هایی که انجام داده اید، بزنید. شما باید ماده کراتینه را بر روی ساقه مو، یعنی از جایی که یک بند انگشت با ریشه مو فاصله دارد، بزنید. نکته‌ای که باید آن را در نظر بگیرید، این است که لایه‌های انتخابی مو باید نازک باشد تا ماده تهیه شده به ریشه و پوست سر آسیب نزند و از طرفی به خوبی بر روی مو تاثیر بگذارد.

پس از انجام مراحل نام برده شده، باید بیست دقیقه به مو اجازه دهید که فرایند دریافت و جذب کراتین را به درستی انجام دهد. پس از گذشت زمان گفته شده نوبت به مراقبت‌های پس از این احیا می‌رسد؛ برای مثال باید موهای خود را به نحوی اتو مو و سشوار بکشید که به مو آسیب وارد نشود و فرم و زیبایی مو پس از احیا مو نیز کامل شود.

طبق نکاتی که از اتو کشیدن برای احیا مو در منزل وجود دارد، شما باید موها را به صورت لایه لایه تا جایی که از مو بخار بلند شود، ادامه دهید. توجه داشته باشید که موهای خود را پس از اتمام کار به مدت دو تا سه روز به هیچ وجه خیس نکنید.

سلامت مو در خانه

احیا مو در منزل با مواد طبیعی

شاید شما از دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به استفاده از مواد شیمیایی ندارید، از طرفی موهای شما کیفیت مناسبی ندارند و به شما حس ناخوشایندی داده اند؛ با توجه به این موضوع باید گفت که شما می‌توانید احیا مو در منزل را با مواد کاملا طبیعی نیز انجام دهید. در ادامه برخی از این شیوه‌ها که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به احیا مو در منزل بپردازید را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز از آن بهره‌ی لازم را ببرید.

1.ماسک سس مایونز

اولین موردی که برای احیا مو در منزل می‌توان به آن اشاره داشت، تهیه مخلوطی از سس مایونز به میزان یک قاشق غذاخوری، یک عدد موز، نصف استکان شیر پرچرب، دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق روغن نارگیل و زرده‌ی یک تخم مرغ است.

شما باید این مواد را داخل مخلوط کن قرار دهید و اجازه دهید به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند، سپس بیست دقیقه پیش از آنکه به حمام بروید، این مخلوط را به روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید به خوبی به تارهای مو نفوذ کند. شما پس از چند بار استفاده از این مخلوط متوجه تاثیری که بر روی مو شما می‌گذارد، می‌شوید.

2.ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ

شیوه‌ی دوم برای احیا مو در منزل، استفاده از روغن زیتون و تخم مرغ است، نکته‌ای که باید بدانید، این است که روغن زیتون یکی از بهترین احیاکننده‌های مو به حساب می‌آید که باعث رشد و سلامت مو نیز می‌شود.

شما برای تهیه این مخلوط باید 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 عدد تخم مرغ به طور کامل مخلوط کنید تا یک مخلوط یک دست ایجاد شود و سپس آن را به طور کامل بر روی موهای خود بزنید و اجازه دهید 15 دقیقه زمان بگذرد و سپس موهای خود را بشویید.

 روغن زیتون و تخم مرغ برای مو

3.معجزه عسل برای مو

شما در این مخلوط می‌توانید عسل را جایگزین تخم مرغ کنید، به این صورت که از 2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر 2 قاشق غذاخوری آبلیمو نیز به مخلوط اضافه کنید. این مخلوط باید 15 دقیقه بر روی موهای شما قرار گیرد و سپس آب کشیده شود.

4.مخلوط ماست و تخم مرغ

استفاده از ماسک تخم مرغ و ماست نیز از دیگر موارد احیا مو در منزل به حساب می‌آید که شما برای تهیه آن به 1 عدد تخم مرغ، یک چهارم لیوان ماست و سس مایونز نیاز دارید. مواد ذکر شده را باید به صورت کامل با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی پوست سر و ساقه‌های مو مالش بدهید و بگذارید این ماده یک ساعت بر روی موهای شما باقی بماند و بعد به حمام بروید، همچنین بهتر است برای آنکه نتیجه‌ی بهتری از این روش احیا مو در منزل به دست آورید، هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید.

5.آب پیاز

اگر از عهده بوی آب پیاز بر می آیید ما به شما ماسک آب پیاز و زنجبیل را پیشنهاد می کنیم. آب پیاز باعث بهبود گردش خون می شود و به رشد کراتین و جریان خون در کوتیکول ها کمک می کند. برای تهیه این ماسک آب دو پیاز را گرفته و با آب یک زنجبیل ترکیب کنید و اجازه دهید نیم ساعت روی موهایتان قرار بگیرد سپس با شامپو روتین خود موها را بشورید.

آب پیاز برای مو

6.روغن تراپی با روغن نارگیل

اگر موهای خشک و کدر دارید، احتمالاً به مقدار زیادی رطوبت نیاز دارید. روغن نارگیل یک آبرسان فوق العاده است که کاربردهای مختلفی از جمله پاک کردن آرایش، آبرسانی به بدن و حتی بالم لب دارد. اما این روغن روی مو هم معجزه می کند. قبل از حمام مقداری روغن نارگیل گرم شده را به موهای خود بمالید و تمام موی سر خود آغشته کنید و خوب ماساژ دهید و اجازه دهید 30 تا 40 دقیقه روی مو شما باقی بمانید.

مهم ترین نکته این روش شستشوی مو بعد ار روغن تراپی است ممکن است روغن نارگیل روغن سبکی بنظر برسد اما گذاشتن آن در موها می تواند باعث ایجاد رشته های چرب و وزنه ای شود که در طولانی مدت باعث آسیب به مو میشود پس حتما کامل با شامپو موهای خود را بشویید

7.استفاده از چای

جدا از تسکین سرما و سرفه، از چای می توانید برای درخشش طبیعی موها نیز استفاده کنید. بعد شامپو از چای گرم (تازه دم کرده یا فوری) به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید. توجه داشته باشید که چای می تواند رنگ مو را تقویت کند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از چای متناسب با رنگ مو خود استفاده می کنید. مو بورها باید از چای بابونه استفاده کنند چای سیاه ممکن است رنگ موی آن ها تیره کند. سبزه ها برای تقویت درخشش مو باید از چای سیاه استفاده کنند.

شیوه و روش‌های گوناگون دیگری وجود دارد که شما در راستای احیا مو در منزل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. جایگزین کردن مواد طبیعی به جای مواد مصنوعی و شیمیایی به موهای شما کمک می‌کند تا رشد و سلامت کامل خود را داشته باشند و دیرتر دچار آسیب و بیماری شوند.

8. استفاده از خمیر آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین A و E ، مواد معدنی و چربی های اشباع است. همه این مواد مغذی برای موهای خشک مفید هستند و آنها را قوی و مرطوب می کنند. برای این روش درمانی ، یک آووکادو پوست گرفته را له کرده و با یک تخم مرغ مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. پس از آن ، چندین بار موهای خود را بشویید.

آووکادو برای مو

9. ماسک موز

موز سرشار از رطوبت و پتاسیم است که آنها را برای خشکی مو موثر می کند. با استفاده از موز روی موها ، انتهای تقسیم شده ، نرم شدن مو و قابلیت ارتجاعی آن بهبود می یابد. یک موز رسیده را له کنید. آن را از ریشه تا انتها روی موها بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس موها را با آب گرم بشویید.

10. مصرف امگا 3 و آنتی اکسیدان در رژیم غذایی خود را افزایش دهید

پروتئین حیوانات دریایی مو را ضخیم و براق نگه می دارد. خوردن ماهی قزل آلا ، ساردین ، ماهی تن و صدف به شما امگا 3 ضروری برای مو می دهد. افزودن اکسیدان به رژیم غذایی برای موهای خشک نیز مفید است. گردو ، کلم بروکلی ، گوجه فرنگی ، زغال اخته و لوبیا کلیه ایده آل هستند.

11. استفاده از ماسک سرکه سیب

سرکه سیب نیز یک درمان بسیار موثر برای خشکی مو است. به یک قاشق چای خوری سرکه سیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و سه سفیده اضافه کنید. این مخلوط باید به موها زده شود. موها را به مدت نیم ساعت پوشانده نگه دارید و سپس آنها را با شامپو بشویید.

12.روغن رزماری

رزماری یکی از اولین روغنهای اساسی است که مردم برای رشد مو و کاهش ریزش مو انتخاب می کنند. روغن رزماری رشد موهای جدید را تحریک می کند و می تواند برای درمان آلوپسی آندروژنتیک استفاده شود.

چند قطره روغن رزماری را در کفدست خود ریخته و قبل از حمام آن را در مو و پوست سر خود ماساژ دهید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید. یا می توانید چند قطره روغن رزماری به شامپو و نرم کننده خود اضافه کنید. از روغنهای اساسی به طور مستقیم روی پوست استفاده نکنید. همیشه آنها را در یک روغن حامل یا شامپو مخلوط کنید.


سوالات رایج در مورد روش های احیا مو

یک پاسخ به “روش های احیا مو در منزل”

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Warning